Psychische intimiteit ontstaat dan, en slechts dan, wanneer mensen open zijn/staan naar elkaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als mensen zonder angst, en zonder in te houden, elkaar (be)naderen
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord+1
rose
14 jaar geleden
Dank je!

Andere antwoorden (7)

Gelijkgezindheid maakt psychische intimiteit...

Dan maak je deel uit van dezelfde "Bende"... Dat maakt dat je samen bent in beleving... En dat is en maakt intimiteit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de juiste communicatie. Je spreekt elkaars taal.
Het zenden en ontvangen van de boodschap gaat via dezelfde fequentie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
psychische intimiteit is het gevoel van emotionele verbondenheid Bij geestelijke intimiteit laat je iemand in je ziel kijken en deel je gevoelens en emoties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat het voor een groot deel te maken heeft met spiegelneuronen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spiegelneuron
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe ontstaat niet. Die IS er, of die IS er niet.

Als die er niet IS, zal die er ook nooit komen.
Als die er nu IS, dan IS die er altijd al geweest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat mensen pas in staat zijn om psychische- intimiteit te delen, om elkaar toe te laten in elkaars binnentuin. Zo noem ik het deel van mezelf wat ik niet zomaar aan andere toon. Ik vergelijk het met een mooie tuin, die door anderen vrij te bezichtigen is. Maar in het midden van die mooie tuin, staat een nog mooier deel. Maar die is pas te bezichtigen als de sleutel verkregen wordt.

Ook geloof ik dat mensen zijn geworden tot wie ze zijn door opvoeding, ervaringen, omgeving, maatschappij etc. Als je een ander in zijn/haar waarde kan laten en de unieke taal van die ander leert begrijpen, kan je ook psychisch zeer nader tot elkaar komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanzelf als je met iemand op een open manier omgaat, interesse toont in de ander, je gevoelens uit en laat merken dat je op iemand gesteld bent.