Zou je je dromen kunnen beinvloeden door op een bepaalde manier te gaan liggen?

vannacht(toevallig) bedacht ik me: als je op je hoofd ligt(ondersteboven) dan stroomt het bloed naar je hoofd. als je nou op je linker-kant ligt stroomt er dan meer bloed naar je linker kwab? en visa versa? zou dit enig invloed kunnen hebben op je manier van dromen?

Toegevoegd na 2 uur:
''de Pons bepaald voor een groot gedeelte de REM, hierbij een foto van de hersenen met Pons(vlakbij de hersenstam)''

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik denk zelf niet dat dat veel uitmaakt, ik heb er niet veel verstand van maar volgens mij gebruik je maar een deel van je hersenen voor dromen en of je nu links of rechts ligt het bloed wordt toch wel rondgepompt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn beleving wel.
Als ik op mijn rug slaap heb ik altijd nachtmerries.
Volgens mij komt dat omdat ik dan minder goed kan ademhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zéér goeie vraag!! knap da je daarop komt.. +!

Ik geloof wel dat dit een invloed heeft.. maar in hoeverre weet ik niet

zo is het ook algemeen bekend dat als je op je L zijde ligt, je eten beter verteert..