Kan men iemand echt volledig hersenspoelen?

Kun je iemand ook hersenspoelen op een leuke manier? En de media die ons beïnvloed is dat ook een vorm van hersenspoelen?
Kun je iedereen hersenspoelen of hangt dat van je karakter/leeftijd af?

Weet jij het antwoord?

/2500

Mensen kunnen volledig geconditioneerd worden, een vorm van hersenspoeling. Leuke hersenspoeling is er niet, het leukste wat je kunt worden is JEZELF. Alles wat daaraan toe- of afdoet is in wezen ongewenst. natuurlijk heb je leefregels, waarden en normen nodig, belangrijk is dat je zelf blijft denken en je niet laat verleiden tot kuddegedrag. We zijn toch geen schapen, mag ik hopen! Dus is het hersemspoelen NIET leuk en nimmer aan te raden. Ook bij zorgvuldige deprogrammering, waar ik mij in concreto mee heb beziggehouden, blijf je resten overhouden die een eigen leven kunnen gaan leiden. Je reageert dan vanuit deformatie en mogelijk zelfs vanuit incoherentie, wat vooral door stemmingswisselingen en ander mentaal instabiel gedrag zichtbaar wordt. Blijf dus bij jezelf en leen je hersenen niet uit aan anderen, zoals bij hypnoseacts gebeurt. Dat kan later zwaar opbreken en depersonalisering veroorzaken. Je hersenen zijn de klos als je ze laat spoelen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100