Hoe weet je als een droom een visioen is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag +

Het beste antwoord

Er zijn veel wijze dingen geschreven door mn. SuzyQ en onze aller EDDIJST.
Toch wil ik toevoegen dat mensen die echt een visioen ontvangen, dit ook werkelijk beseffen dat het een visioen geweest moet zijn.
Het overstijgt dan in hoge mate het eigen weten , kennen en kunnen en zal ook invloed uitoefenen op je persoonlijk.
Ik bedoel hier nu eens niet het selfforfilling propethy effect, maar iets wat veel verder gaat.
Zo zijn veel grote uitvindingen en doorbraken ontstaan.
Meestal ben je direct na een visioen klaarwakker, extreem helder en kun je de inhoud goed opschrijven, uittekenen of anders vastleggen , wat ook verstandig is.
Op deze wijze heb ik antwoorden gehad op oa. zeer lastige vragen of ingenieuze oplossingen voor lastige problemen, zo ook voorzeggende visioenen.
Als een visioen de situatie zelf niet voorkomt ( zoals in het laatste geval beschreven), dan had het immers ook geen toevoegende waarde, wat bij een visioen nu juist wel het geval is.
Ofschoon het herkennen van een visioen enige ervaring eist, is dat goed aan te leren.
Zolang je geen drugs gebruikt of anderszins aan hallicinaties lijdt, kunnen visioenen je soms enorm verder helpen.
Voor mij is een kenmerk dat ik me echte visioenen over zeer veel jaren tot in detail kan herinneren, waar dromen
evt. hallucinaties ed. allang vergeten zouden zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In ieder geval achteraf, als precies datgene gebeurt, wat je gedroomd hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet je nooit op het moment zelf, maar als de werkelijkheid zo zal verlopen als in je droom, dan is je droom een visioen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de behoefte hebt ernaar te handelen.

Met andere woorden: visions exist in the eye of the beholder.

De dromer zelf is degene die de droom tot visioen bombardeert, en is degene die naar de droom handelt waardoor die droom inderdaad een link met de realiteit krijgt. Had de dromer de droom genegeerd, dan was het geen visioen geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens visioenen gehad in mijn dromen. Deze kon ik echter niet zelf bewerkstelligen, aangezien hetgeen afhankelijk was van onbekende mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je niet kunnen handelen naar een droom als onbekende mensen een factor zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel visioenen krijg je als je niet slaapt, dus is het geen droom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar daar vroeg IVV toch niet naar? Dit antwoord gaat puur over dromen, als je slaapt dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er wel naar handelen, Suzy. In sommige gevallen kun je zo gaan handelen dat je zelf de waarheid bewerkstelligd. Echter in sommige gevallen als er sprake is van externe factoren, kan het uitkomen van het visioen van de externe factor afhankelijk zijn. Dan moet de externe factor wel meewerken. Zo heb ik in een kroegje eens een visioen gekregen waarin ik zag dat ik op korte termijn een relatie zou krijgen met een jongen uit één van de grote steden van Nederland. Ik zag dat ik van deze jongen zwanger zou raken en er een jongetje met blond haar in dat zelfde jaar geboren zou worden. Ik zag dat ik daarna zou verhuizen naar één van de grotere steden in Nederland en daar met hem en ons kind zou samenwonen. Ik heb mijn visioen toen direct uitgesproken en werd voor gek verklaard. Dit is iets wat ik onmogelijk in mijn eentje uit kon laten komen. Daarnaast kan ik op sommige dingen daarvan geen invloed hebben. Ik had op zoek kunnen gaan naar een jongen uit één der grotere steden, maar dan is het nog de vraag of hij een relatie met mij zou zijn aangegaan en of ik uberhaupt zwanger zou zijn geraakt. En dan moest het ook nog een jongen met blond haar worden, daar heb ik de hand niet in. Korte tijd later ontmoette ik in dat zelfde kroegje een jongen die in i.d.d. in Nederlands grootste stad woonde. Het klikte meteen en we hadden allebei het gevoel alsof we elkaar al kenden. Dezelfde avond kwam van het één het ander en ondanks voorzorgsmaatregelen werd ik die avond zwanger. Hierna kregen we een relatie en een maand na onze ontmoeting kwam ik erachter dat ik zwanger was. Begin het jaar daarop was ik uitgerekend. Maar vijf weken te vroeg (in dat zelfde jaar dus) werd onze zoon met blond haar geboren. Aangezien we beiden apart woonden kwam het samenwonen ook ter sprake. Ik wou in mijn eigen woonplaats blijven wonen, maar om verschillende redenen hebben we ervoor gekozen om een huis te kopen in zijn woonplaats. Nog steeds verbaasd het me dat ik dit allemaal al voor zien had en dat het uiteindelijk ook allemaal is uitgekomen, terwijl ik hier absoluut niet naar leefde.
Met betrekking tot mezelf weet ik dat mijn dromen visioenen zijn door het gevoel dat ik daar bij krijg. De droom geeft mij het gevoel of hetgeen daarwerkelijk gaat gebeuren, of het iets is waar ik aan moet werken of dat het geen verdere belangrijke betekenis heeft.

Achteraf (zodra de droom is uitgekomen in de werkelijkheid) kun je pas met zekerheid stellen of het daadwerkelijk een visioen is geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe omschrijf je gevoelens? Klinkt interessant! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is moeilijk te omschrijven, InVinoVeritas. Het is gewoon een gevoel, een heel sterk gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké, erg bedankt!
Visioenen en dromen lopen dwars door elkaar en zijn vaak niet van elkaar te onderscheiden.
Wel is het zo, dat een visioen het vaakst optreedt, op het moment tussen wakker zijn en slapen.
Het sluimermoment.
Een droom kan een visioen zijn, of een voorspellende droom, erg moeilijk aan te geven waar de grens ligt.
Voor veel mensen (meeste) is er geen onderscheid te maken tussen een droom en een visioen.
Maar ook overdag, kan je een visioen krijgen, met heldere beelden, kleuren, geluiden, stemmen en zelfs geuren!
Als het overdag gebeurt, weer je zeker dat het geen droom is, want je bent immers wakker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen slapen en wakker zijn in, dat is dan de REM-slaap. Dus volgens jou is het een visioen als je in die fase droomt? Joepie dan!^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of je dat al de remslaap noemt, want je slaapt nog niet, als het visioen over is, besef je ineens dat je niet sliep, maar eigenlijk wakker was.
Als je omgeving je niet meer serieus neemt is de kans dat het een visioen betreft groot.