Wat is de aantrekkingskracht van een crimineel bij sommige vrouwen?

Zij gelooft in mij is een programma waarin mannen die net uit de gevangenis komen op zoek gaan naar de vrouw in hun leven.

Wat bezielt je als vrouw zijnde om iets aan te gaan met criminelen/ex-criminelen oftewel foute mannen?

Staat me ook nog iets bij van de vele 'fanmail' die Marc Dutroux in de gevangenis kreeg van vrouwen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Sommige vrouwen vinden de 'spanning',
de 'sensatie' en de 'duistere kanten',
van een 'aantrekkelijke crimineel', boeiend;

waarschijnlijk is dát de aantrekkingskracht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Kan alleen maar concluderen gek is gek, ook bij vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het sowieso een bepaalde groep vrouwen die brieven schrijven naar gedetineerden. Vrouwen die het wel lekker veilig vinden dat ze contact kunnen hebben met een man en dat zíj het tempo en opbouw kunnen controleren (anders kunnen ze gewoon ophouden met schrijven, en ze weten dat die gedetineerden zitten te springen om vrouwelijk contact -ook al is het schriftelijk).

De vrouwen die ook echt relationeel contact krijgen zijn misschien wel eenzaam en vinden dat iedereen een tweede kans verdient.
En dat vindt ik eigenlijk ook, iedereen verdient een tweede kans, maakt niet uit wat je gedaan hebt.

Een derde kans wordt echter een heel ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel van deze aandacht voor een persoon als dutroux lijkt mij wat overdreven, maar ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die een foute bijdehandte drugsdealer met veel foute vriendjes wel aantrekkelijk vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De aantrekkingskracht is waarschijnlijk dat ze wat mannelijker zijn dan de gemiddelde brave burger.
En een vrouw kan, net zomin als een man, bewust kiezen tot wie ze zich aangetrokken voelt. Attraction is not a choice.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me er weinig bij voorstellen dat iemand zich aangetrokken voelt door een kinderverkrachter als Dutroux.
Onbekende spanning. Anders zou ik het niet weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien het macho-aspect van een ex-crimineel.
Het oerige-macho van de hoofd-aap vinden sommige vrouwen misschien, niet zo bewust, maar trekt soms aan.

Maar je kan ook als vrijwilligster bij een resocialisatieprogramma gaan werken, dan geef je mensen ook een tweede kans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De voortvluchtige topcrimineel Saban Baran (38), die onderwerp is van een internationale klopjacht, blijkt begin dit jaar te zijn getrouwd om zo vrijaf te kunnen krijgen. De uiterst gewelddadige Turk, die meer dan 100 vrouwen achter de ramen dwong, trouwde in de penitentiaire inrichting in Veenhuizen met een van zijn ‘gebrandmerkte’ vrouwen. Bij de vrouw, Stephanie, verwekte hij diezelfde week een kind, dat onlangs werd geboren. Stephanie: ‘Elke relatie kent wel problemen en de ene man reageert weer anders dan de andere. Saban kan gewoon heel boos worden.’
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn met name vrouwen die in hun eigen kindertijd te maken hebben gehad met situaties waarvan de ervaring niet kon worden doorvoeld (ze waren getuige van b.v. bizarre, geweldadige, machteloze situaties).

In die tijd konden ze de ervaring niet doorvoelen (want psychisch nog niet klaar), dus nu zoekt hun ziel opnieuw naar situaties waarin ze het gevoel dat daarbij hoort wel kunnen doorvoelen.

Gek genoeg 'weten' ze dit niet meer. want in eerste instantie is het niet doorvoelen van de oorsprong van hun geconditioneerdheid onbewust voltrokken (kindertijd).

In hun kindertijd hebben ze om de situatie te overleven 'begrip' moeten hebben voor diegenen die hun in die situaties brachten. Dus nu, wanneer iemand zich in een zieke, geweldadige, (noem het maar) situatie bevindt, is de eerste reactie:
O, IK BEGRIJP HET WEL HOOR!

En verder begrijpt helemaal niemand die persoon, maar ZIJ WEL.

Het is niet de waarheid, het is de reactie vanuit het brein op het niet hoeven voelen van de waarheid (die kan ze nl. nog steeds niet aan).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mannen uit dit programma zijn toch UIT de gevangenis? Moeten ze dan niet gewoon als "normale" mannen gezien worden en niet meer als crimineel?
Of moeten ze altijd als crimineel behandeld blijven en vrouwen als gek gezien worden als ze daar mee een relatie opbouwen?

Een van de meisjes die meededen aan het programma is een vriendin van mijn zoon. Haar motivatie om mee te doen, was niet perse om ëen crimineel"aan de haak te slaan, maar ze vond het gewoon leuk om mee te doen met een dating programma. Had net zo goed "boer zoekt vrouw"geweest kunnen zijn.

De vrouwen die een Marc Dutroux en anderen van dat soort "gestoorde"misdadigers brieven schrijven, of zelfs verliefd worden en willen trouwen, vinden denk ik de spanning die er om heen hangt, het gevaar een soort van kick.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij met verlof mag is hij bijna aan het einde van zijn straf. Verlof is ook voorbereiding op terugkeer in de maatschappij. Als je geen thuisfront hebt is de kans nog vele malen groter dat je terugvalt. Met een liefde in je leven, gaat het al een stuk beter met je.
Ik denk dat het vrouwen zijn met een heel laag zelfbeeld, vrouwen die altijd over zich heen laten lopen.Ze kunnen zich dan nog net iets beter voelen dan de vriend, door de rol van verzorgster op zich te nemen,maar de kans zit er dik in dat ze weer vernederd en vertrapt zullen worden, zoals ze gewend zijn.Ze zijn ervan overtuigd dat ze geen 'gewone' man verdienen of kunnen krijgen.Dat is een intrieste zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm.. totaal niet mee eens hoor.
Mijn moeder ging met een crimineel, waar ze vooraf van op de hoogte was. Ze liep eerder over hem heen.
Het was gewoon makkelijk om tegen hem te zeggen, ik heb geld nodig lol.
Ik heb zelf uit verveling ook een paar keer aangifte tegen deze idioot gedaan. zucht (te lang verhaal)
Als het er over seksuele aantrekkingskracht gaat, zijn mannen en vrouwen erg verschillend. Het is geen mythe dat vrouwen zich aangetrokken voelen tot mannen die hun emoties durven tonen. Het is ook zo dat veel vrouwen op zoek zijn naar een man die weet hoe een vrouw te behandelen. Er is een top tien voor wat betreft wat een vrouw opwindend vindt in een man, echter criminaliteit komt daar niet in voor. Dus dit behoort waarschijnlijk tot de uitzonderingen, en zoals met alle uitzonderingen, bestaat er dus ook een categorie vrouwen die zich aangetrokken voelt tot foute mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Criminelen worden worden vooral aantrekkelijk gevonden door vrouwen die geweld en passie aan elkaar gelijkstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 van de vrouwen die meedoet zei letterlijk.. en dat je in de gevangenis hebt gezeten, dat vind ik wel spannend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze denken dat zij die criminele man van zijn ruwe bolster af kan helpen. En bovendien is het toch ontzettend spannend zo'n echte man.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vrouwen vallen waarschijnlijk niet op een goeie brave ziel die postzegels op een kantoor zit te likken...

Die vrouwen zoeken een man die iets heeft meegemaakt. Een man die iets te vertellen heeft. Een man die beslissingen heeft durven te nemen, ook al waren dat soms de verkeerde beslissingen...

Het kunnen ook vrouwen zijn met een hoog moedergevoel gehalte. Die willen een man graag verzorgen, verbeteren en bemoederen...

Die arme crimineel had gewoon een slechte jeugd en heeft liefde nodig om er bovenop te komen. Dat willen sommige vrouwen wel graag geven. Overigens zijn het niet altijd de knapste vrouwen die contact zoeken met mannen die in de gevangenis zitten. Het zijn vaak ook vrouwen waar veel mannen die niet in de gevangenis zitten, ook niet op vallen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze mannen zijn vaak mistrieus (sorry voor de spelling) en heel erg mannelijk, ik denk dat het daarom gaat.