Waarom voelt de stoelzitting van een ander warm aan, en mijn eigen niet?

Als ik iemand anders pas verlaten stoel gebruik voelt deze warm aan. Maar als ik mijn eigen pas gebruikte zitting gebruik voel ik deze warmte niet. Hoe kan dat nou?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Topvraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag

Het beste antwoord

Omdat de zitting van jou stoel exact bij jou warme kont past. Dus het verschil is zo gering dat het niet opvalt.
Je merkt dus vooral het verschil in temperatuur. Dus bij mensen die een warmere kont hebben dan jij voel je dit.

Probeer voor de grap eens een soort stoelendans. Zit eerst zelf een tijdje op een stoel (tot deze normaal aanvoelt voor jou) en laat dan iemand stoelen verplaatsen. Je zult 'jou' stoel er dan weer moeiteloos uit kunnen pikken omdat deze is opgewarmd en goed bij jou warmte aansluiten.

Een stoel voelt alleen warm als deze warmer is dan jij (of dat stuk van jou). Dus van jezelf zal een stoel nooit warm voelen (tenzij je je koude handen erop legt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

omdat de temperatuur van je kont lager is dan de zitting van de stoel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft normaal gesproken de zelfde temperatuur. dus het maakt niet uit. Het valt bij je eigen stoel niet op omdat: Als je opstaat koelt je stoel eerder af dan je billen. Wanneer je dan weer gaat zitten is je stoel altijd koeler dan je billen, en zal het dus niet warm aanvoelen. Als je een tijdje hebt gestaan zijn je billen weer wat afgekoeld ten opzichte van degene die net is opgestaan van de plek waar jij gaat zitten. Nu is de stoel wel warmer dan je billen, en je zal dit dus als "warmer" ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het jouw eigen temparatuur is! Dan voel je het verschil niet.

Wanneer iemand anders warmer is, zul je dit verschil wel voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt door het zogenaamde K.K. syndroom.