Brengt wraak nemen altijd slecht gevolgen mee?

Er wordt beweerd dat wraak nemen altijd negatief afloopt. Maar kan het ook wel eens zijn in verband met je wraak nemen zodat je positieve gevolgen, resultaten er van krijgt...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Wraak nemen geeft sommingen misschien een kortdurend gevoel van macht en een kick. Je neemt meestal wraak op iemand die jou iets heeft aangedaan. Wat ben jij dan voor iemand als jij die persoon terugpakt? Wat je geeft krijg je in veelvoud terug. Je zou juist die negatieve situatie kunnen keren door er heel anders op te reageren dan van jou wordt verwacht. Er boven staan en helemaal niets terug doen. Waar eindigt het anders? Je komt in een negatieve spiraal die op wereldniveau een oorlog zou betekenen. Verbeter de wereld en begin in je eigen gebiedje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Ja natuurlijk! Wraak is heerlijk, wraak is zoet!
Oog om oog, tand om tand.
14 jaar geleden
Wraak kan wel positief zijn, maar zelden voor degene op wie je wraak neemt. Het kan echter voor jezelf erg opluchten.
Het nadeel van wraak is echter dat het een cirkel is, die persoon kan dan namelijk ook weer wraak nemen enz. en vaak eindigt het dan (veel) erger dan het begon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wraak nemen op iemand geeft juist een goed gevoel! Dus ja, dat kun je als positief ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wraak is negatief. Het levert je niets positiefs op.
Je houdt alleen maar het probleem in stand.

Misschien krijg je zelf even een goed gevoel, maar dat zal niet van lange duur zijn omdat de kern van het probleem niet opgelost wordt.

Wraak zal je altijd wreken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wraak nemen is altijd negatief, altijd en per definitie... Waarom: Omdat je niet iets kunt winnen door wraak te nemen, je verliest alleen vanalles...

Positieve gevolgen zijn er niet, helaas, maar het is niet anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook van mij een +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je verliest je ZELF !
Het ligt eraan hoever de wraak gaat ok een beetje wraak nemen op een persoon die het echt erna gemaakt heefd ok . Maar de wraak kan ook uit de hand lopen en van kwaad tot erger gaan en dan zijn de gevolgen niet meer te overzien omdat die andere persoon ook wraak gaat nemen . Ga niet te ver zodat je er later er spijt van krijgt .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee wraak nemen op een negatieve manier, brengt alleen problemen.
Maar je kunt ook "wraak" nemen op een positieve manier.
Die persoon die jou gekwetst heeft, mag jou niet, neem ik aan.
Stuur hem/haar dan juist liefdevolle gedachten.
De persoon zal helemaal de kluts kwijt raken, maar je hebt niks kwaads gedaan.

Toegevoegd na 20 minuten:
Keep your friends close, and your enemy's closer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dikke +
Wraak nemen in negatieve zin, is niet goed voor jezelf!

Je gebruikt negatieve energie, straalt dit ook uit en dat is wat je zelf opnieuw zult ontvangen.
Doot wraak houd je dingen vast en kun je moeilijker loslaten.

Het antwoord van Whiteeagle is erg mooi en zo zou ik het ook doen;

Zend positieve, liefdevolle energie uit, daar bereik je mee dat de ander tot inzicht/inkeer komt.

En in jou hart zal zich dan ook 'zachtheid' ontwikkelen in situaties die je eerst boos maakten.
Neemt het nare gevoel van wraak willen nemen, haat, boosheid weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie aanvulling Jeanette +1
Wraak nemen komt altijd terug. Op de een of andere manier op de een of andere tijdstip.

Net zoals diegene waarop je wraak neemt. Die persoon krijgt het terug, door jouw wraak. Zo dus ook met jouw.
Het hoeft niet altijd door diezelfde persoon te gebeuren. Je kunt ook pech krijgen, of een ongeluk. Maar je zult altijd een moment krijgen waarin jij het heel erg krijgt.

Een uiting van het wraak moment.

In de spiritualiteit wordt dit Karma genoemd. Die moet je altijd afbetalen en je bouwt nieuwe karma op door bijvoorbeeld wraak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door wraak te nemen verloochen je, je zelf.
Je verlaagt je eigen tot het niveau van de ander waar je wraak op wilt nemen.
Dus precies wat je aan de ander stoort, bega je dan zelf.
Wraak nemen kost ongelooflijk veel energie.
Door je te beheersen om geen wraak te nemen , levert je veel energie op, je wordt er sterker van, op den duur zo sterk, dat ze je niet meer kunnen kwetsen.
Pas dan, zal je leven beter worden, zonder wraakgevoelens, zonder haat en zonder afgunst en wie wil dit nu niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies ed!+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yes +1
Ja dat neemt altijd slechte gevolgen met zich mee. Elke actie heeft een reactie, daar kan in dit geval iets posiefs uit voort komen, maar veelal negativiteit. What comes around goes around, alles wat jij geeft krijg je in drievoud terug. Daarnaast wil je jezelf toch niet verlagen tot dat soort mensen en lage acties. Je hoeft niet alles op je te laten zitten en over je heen te laten lopen. Maar er is altijd nog een verschil tussen opkomen voor jezelf en het nemen van wraak. Als iemand jou iets aan heeft gedaan, dan komt zo'n persoon vroeg of laat zichzelf wel tegen, daar is jouwn wraak niet voor nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Babyfaced,gezien je komaf denk ik dat je met wraak iets ergs bedoelt! Als ik jou was,zou ik er zelfs niet over denken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer genoeg ben ik te nuchter om te weten dat wraak nemen niets oplost. Toch jammer dat ik zo denk.. anders had ik toch een paar heerlijke momenten van opluchting!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik houd niet van wraak, het zijn lelijke gevoelens ,je haalt je zelf ook naar beneden, dus een negatief gevolg.Net zo als die gene die jou pijn deed. Ik denk altijd ,ik laat mij door niemand naar beneden halen. Wraak nemen vind ik een teken van zwakte want je gaat mee in die ander en zal ik er ook nooit in mee gaan. Neus in de wind borst vooruit. Wat koop je ervoor?