terugkerende droom

Ik droom elke maand wel dat ik in mijn oude huis ben waar ik al 11 jaar niet meer woon heel het huis staat nog vol met mijn meubeltjes en gek genoeg zijn er nooit andere bewoners in gekomen. Ik bedenk mij dan opeens dat ik ook nog 11 jaar gas en licht en huur moet betalen en schrik wakker. Wat betekend deze droom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
18.6K

Antwoorden (7)

Intuitie: je bent iets nieuws begonnen maar in het oude blijven hangen. Dat wringt, want het oude was niet af. Het was mooi en veilig en het paste bij je. Je draagt het - onbewust - met je mee, en het knaagvraagt verantwoording, afwerking, afsluiting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een huis is een bijzonder sterk en herkenbaar droomteken: het staat namelijk symbool voor je eigen zelf (en ziel). De verschillende kamers vertegenwoordigen de verschillende aspecten van je psyche.

In het algemeen kan gezegde worden dat de zolder staat voor je intellect en de kelder voor je onderbewuste. Als het huis helemaal leeg is, duidt dit op een zeker gevoel van onzekerheid. Als het huis beweegt, kun je hieruit opmaken dat je een fase van verandering doormaakt en dat je je nog eens moet nagaan of wat je voorheen geloofde wel juist was. Als je in het echte leven samenwoont, maar in je droom alleen leeft, suggereert deze droom dat je een behoefte hebt aan zelfstandigheid. Je zou meet verantwoordelijkheden moeten nemen en meer van je eigen kracht (durven) uitgaan.

Als je in je droom je huis opruimt, wil je onderbewuste hiermee duidelijk maken dat je je gedachten moet vrijmaken en oude denkwijzes moet loslaten. Je bent op zoek naar zelfverbetering.

Als je huis in je droom kapot is, suggereert dit dat je je aangevallen voelt. Het kan slaan op een specifieke relatie of een huidige kwestie in je leven. Deze droom kan ook betekenen dat enkele onderbewuste elementen zichzelf kenbaar willen maken: blijkbaar zijn er aspecten van je persoonlijkheid die je hebt verstopt of genegeerd.

Een oud, vervallen huis staat voor oude denkwijzes, je houding en hoe je in het algemeen voelde en dacht. Een huidige situatie in je leven kan deze oude manier van denken en doen weer oproepen. Het is een vingerwijzing dat je je manier van denken moet updaten. Als het huis nieuw is, kan opgemaakt worden dat je een nieuwe fase in je leven nadert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed! + Daniëlle!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Jeanette!
herinneren aan iets.
De meeste dromen hebben betrekking wat je de dag ervoren hebt meegemaakt, de steeds terugkomende en "bekende" hebben betrekking op iets wat je langer bezig houdt. Deze terugkerende dromen kunnen soms geleidelijk veranderen.
http://www.xs4all.nl/~jorisbr/dromen_omgang.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe jij was in die tijd, geeft een sleutel om beter met de situatie in het nu om te gaan.

Schrijf open en vrij (zonder druk), met muziek die je in die tijd vaak draaide waar je in die tijd mee bezig was. Beschrijf concreet de verschillende gebeurtenissen en ook hoe je toen naar de mensen om je heen keek en eventueel hoe je zelf erop reageerde. Beschrijf ongeveer hoe je was toen je er kwam wonen en hoe je was toen je wegging.

Neem hier de tijd voor. Een paar dagen of meer is goed.

Bekijk dan pas wat je hebt geschreven en probeer een globaal beeld te krijgen van hoe je was. Haal de belangrijkste gebeurtenissen naar voren.

Pas daarna kan je voor jezelf bepalen welk gedeelte je nog hebt laten liggen uit die tijd. Was je toen met iets bezig dat je nog steeds niet op orde hebt of was er juist iets in die tijd dat nu juist weer heel goed in de tijd van nu zou passen.

(Mocht dit te maken hebben met een persoon uit die tijd, en die niet meer aanwezig zijn, denk aan hem of haar en wat voor een uitwerking had hij/zij op jou?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is geen standaarduitleg voor. Eigenlijk is het zo dat je zelf de betekenis moet vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen de toekomst is nu van belang, laat het verleden los.
Je kan niet meer terug vluchten naar het oude trouwe verleden, , maar je houdt het nog steeds vast.
Ergens weet je dat ook wel, je kan gewoon niet meer terug, wees rieel en beken voor je eigen, dat terug kijken geen zin heeft, als je het nu echt loslaat, zal je droom niet terug komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je oude huis is je vorige lichaam, je vorige belichaming... En dat je moet betalen is je karma... Je deed zaken niet goed of verkeerd en die moet je rechtzetten... Dat de droom terugkeert is een aanmaning, een soort reminder dat je het niet mag vergeten... Als gast in je huis moet je wel voldoen aan de betalingsverplichtingen die gelden gasten...

Voldoe alsnog je schulden, dan zullen de dromen verdwijnen... Ik vertel je niet welke verplichtingen dat het zijn om één redenen, ik weet ze niet en ik mag het niet zeggen want het is privé en ALLEEN voor jou om dat te bepalen... Welke reden welke van de twee is mag de lezer zelf kiezen, de vraagsteller weet wel precies welke optie ik hier bedoel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Klopt niet. Er is geen vorig lichaam, en karma bestaat ook al niet. -1