Klopt het dat mannen eerder geneigd zijn om dingen anders te zien dan dat vrouwen doen?

En dat wij elkaar daarom zo slecht begrijpen? of gewoon simpelweg een andere visie hebben op dingen?

ik kreeg deze foto doorgestuurd van een vriendin zij vroeg mij wat ik er in zag, ik riep direct: ''nou gewoon een tafellamp'' toen vroeg zij mij om hem aan een man te laten zien, dat heb ik gedaan (aan de buurman), deze riep gelijk, ''dat is een vrouw van onder bekeken, met dr benen wijd'' ;-S..

komt dit nou gewoon omdat mannen en vrouwen in alles iets anders zien of komt dat nou gewoon omdat ik bijvoorbeeld nog (bijna) nooit een vrouw vanuit die hoek heb bekeken..? waarom bekijken mannen en vrouwen hetzelfde verhaal vaak vanuit een andere hoek?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De informatie opgeslagen in onze hersenen is waarschijnlijk de basis hoe we reargeren op deze foto.
Komt natuurlijk bij dat mannen andere dingen zien/willen zien dan vrouwen.
Als een man ooit ergens een vrouw gezien heeft in die achterover viel en dit uitzicht perongeluk toonde , (of misschien niet perongeluk) dan blijft dat beeld mogelijk zeer duidelijk achter in zijn geheugen.
Het is eigenlijk een verboden/ niet gewensde situatie, het is een stiekem loeren naar dingen die ten koste van alles door de meeste vrouwen voorkomen worden en het daardoor juist weer zo spannend maakt.
Juist de manier hoe vrouwen hier mee omgaan, hoe spannender het voor mannen wordt.
Al deze ervaringen , of alleen maar fantasiebeelden, zorgen er nu voor dat de onschuldige lamp, even voor iets totaal anders wordt aangezien.
De ogen nemen vormen waar, die razendsnel naar het geheugen gaan, daar wordt heel snel gezocht naar een vorige ervaring en zonder verder goed te kijken, geven de hersenen een verkeerde uitleg en zie je iets anders dan de werkelijkheid.
Het zelfde gebeurd ook bij vrouwen, allen zien die geheel andere dingen, onjuiste dingen, gebaseert op opgeslagen informatie van beelden die juist voor vrouwen erg spannend zijn.
Dus eigenlijk worden we gefopt door onze eigen hersenen.

Toegevoegd na 15 minuten:
Als reactie op de antwoorden hiervoor dat vrouwen ook eerst benen zagen met string, denk ik dat het bij vrouwen een andere reden heeft, het beslist niet laten zien van dit deel van hun lichaam, het alsmaar omlaag trekken van een te kort jurkje, het kijken naar andere vrouwen die er soms niet ,netjes, bij zitten, is voor vrouwen denk ik net zo belangrijk geworden, dat ook bij hun de informatie in hun hersenen het verkeerde beeld geven.Ze willen ten koste van alles niet deze inkijk geven en ergeren er zich ook aan als ze dat bij andere vrouwen zien.Dus is het ook voor hun zeer belangrijk, maar wel door een andere reden dan bij mannen, Vrouwen vinden het genant, mannen vinden het spannend.
Daarna zien ze pas de lamp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus jij zag ook eerst de 'vrouw'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jep

Andere antwoorden (6)

Ok de alom bekende optische illusie, Maar in ied3r geval zal het per individu verschillend zijn. Zowel mannen als vrouwen zullen deze afbeelding op meerdere manieren interpreteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap je link niet...wat zie jij dat ik niet zie ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn nederige excuses.
verkeerde link
prive troep.
ik zal het wel corrigeren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben btw wel grote fan van Spawn ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ook ;)
Haha, ik kan mijn antwoord niet volpompen met argumenten. Maar toen ik dat plaatje voor het eerst zag, dacht ik ook even dat het vrouw was die op de kop was, met een string aan xP.

Maar ik zie in plaatjes wel eens vaker anders dan de meeste mensen, want spawn4resistance net ook zei dat iedereen plaatjes ander interpreteerd. Dat heeft ook denk ik met je creatieve brein te maken.

Volgens Freud een symbolische betekenis, het zijn symbolen van seksueel geladen inhouden. Als bijvoorbeeld in een droom een kerktoren voorkomt kan dat duiden op het mannelijk geslachtsorgaan. Een grot zou duiden op het vrouwelijk geslachtsorgaan. De kunst om de betekenis van dromen te ontsluieren noemt Freud de kunst van de Traumdeutung, de droomduiding.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dat is dus het onderbewuste wat in je droom bovenkomt volgens Freud ;) Misschien hebben mannen hier meer aanleg voor dan vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik dit plaatje zag, zag ik er meteen een vrouw in die met haar benen gespreid lag (ik ben zelf een vrouw), bij nadere beschouwing, zag ik inderdaad de schemerlamp!
Waar heeft dat mee te maken?
Ik denk dat datgene wat je waarneemt, te maken heeft met inderdaad je creatieve geest, maar ook wat er opdat moment in je hoofd allemaal speelt of wat je "voorkeurswaarneming" is.
Bijvoorbeeld nu in mijn geval, ik werk als fotoredactrice voor een uitgeverij. Recent heb ik stapels foto's bekeken voor een informatief boek over erotiek.
Ik stoorde me erg aan de vaak "oncharmante benadering" van diverse fotografen als het om het vrouwenlichaam ging.
Bij deze foto dacht ik, ok, deze foto is enigzins stijlvol als de foto dan toch van deze hoek genomen moet worden!
Toen ik wat beter keek zag ik de pas de schemerlamp!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry ,ben ook vrouw en zag ook in eerste instantie twee benen met een string.Meteen erna de lamp ,dus kan niet zeggen dat er op die manier een verschil van denken is tussen de beide geslachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zag als eerst een lamp (vrouw)
maar ik denk dat ik doordat ik jouw stukje eerst gelezen heb, ik al beinvloed was.
je uitleg vrouw van onder af bekeken, met benen wijd was voor mij minder makkelijk om te zetten naar een beeld. maar misschien is dat voor mannen toch weer makkelijker dan lamp?
ik moest echt zoeken naar vrouw, benenwijd.
ik kon de bol licht niet plaatsen boven de benen (en nog steeds niet) en die trok het meest de aandacht omdat dat letterlijk straalt.

als je echt een onderzoekje had willen doen, had je de uitleg misschien beter achteraf kunnen geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sanuk, de witte bol, boven de benen, zie ik als een doorschijnende witte jurk gezien van onder af.
Maar ja, ik ben een man en zie een andere illusie dan jij.
Zowel ik als mijn vriend zagen eerst de benen van een dame. Daarna natuurlijk gewoon de schemerlamp.
Ik denk dat de reden dat mannen dit eerder zien dan vrouwen te maken heeft met het feit dat ze die situatie/ dat tafereel al vaker hebben gezien. Ik ben zelf bi, dus zie ook vaker dames in die houding, mijn hersenen herkennen dat beeld dus.
Daarbij gaat het om een twee-dimensionaal plaatje. Als je in werkelijkheid (drie-dimensionaal) beide mogelijkheden zou zien zou je het verschil gelijk waarnemen.

Toegevoegd na 29 seconden:
Moet natuurlijk zijn: zowel mijn vriend als ik. Beetje onbeleefd van mij om mezelf voorop te zetten...