Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat mensen die niet in (een) God geloven toch ook vaak vloeken met '***verdomme' en 'in godsnaam'?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
856
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze vraag is al eens geweest zie link
http://www.goeievraag.nl/vraag/vloeken-god-gelooft.29230
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bij het stellen van een vraag de trefwoorden invult, komen de al eerder gestelde vragen met dezelfde trefwoorden tevoorschijn. Op die manier kan je zien dat je vraag al eens langs is geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja vind ik ook vreemd en zo zijn er meer dingen die ik vreemd vind. Zoals waarom vieren die kerstfeest en al de christelijke feesten enzo. Ik vind dat niet echt kloppen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een potje lekker vloeken lucht enorm op!
GODVERDOMME!!!!

Toegevoegd na 20 uur:
beetje raar die minnetjes, uit onderzoek is namelijk gebleken dat mensen meer pijn aankunnen wanneer ze vloeken. mensen moesten voor dit onderzoek hun hand in een bak met ijs steken. mensen die daarbij mochten vloeken, hieden dit beduidend langer vol dan mensen die een neutraal woord mochten zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Omdat je dat van kleinsaf hebt gehoord. Het is domweg aangeleerd gedrag en heeft niks met het woord God te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt lekker in de mond
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zo is het!! +
Omdat ze er niet bij nadenken wat het echt betekend en zien als een gewoon woord wat is aangeleerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*betekent
Lijkt mij een traditie waarvan iedereen de strekking van begrijpt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe komt het dat mensen die (nog) geen sex hebben zo vaak "f*ck" roepen, mensen die zindelijk zijn "shit" of mensen die gezond zijn "tering"?
Het is een ingesleten krachtterm die zonder nadenken wordt gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*seks
Toch een + ;-)
Deze vraag is al eens gesteld:

http://www.goeievraag.nl/vraag/vloeken-god-gelooft.29230
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet eerlijk om te vloeken als je zegt dat je een christen bent.
Dat sta je dus niet achter waar je in gelooft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bekt lekker en daarom. Meer niet.

Je vloekt uit een vorm van onmacht. En dan doet de betekenis er niet toe. Daar ben je dan niet mee bezig.
Hetzelfde geld voor ziektes, lichaamsdelen die je zelf niet hebt. etc.

Ik gebruik het ook. Puur een uiting zit geen enkel achtergrond aan vast.

"He jeetje" lucht minder op dan godverd***me
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vloeken is iets wat je aan hebt geleerd, 't is net als wanneer iemand steeds roept; Shit, K** of Jezus, in jou bij zijn, we nemen zoiets snel over.
En leer dat maar weer eens af, dan moet je er héél bewust mee om gaan, wel woord het ook is.

***verdomme, heeft kracht, het zou evengoed een ander woord kunnen zijn. Het heeft helemaal niks met God te maken.
En niet gelovigen zouden minder vloeken? Geloof ik niet, die hebben wel een ander woord wanneer we bedenken dat het om een krachtterm gaat. Maar ook zijn er onder hen die ook het woord ***verdomme of in Godsnaam gebruiken.

Echt vloeken zoals het woord bedoeld, is heel iets anders, dan spreek je bewust iets uit over God.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is een gebrek aan woorden en onze cultuur is gebasseerd op het christelijke geloof, vandaar dat we de naam van God gebruiken.
we willen met vloeken onze woorden meer kracht geven, zo lijkt het tenminste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*gebaseerd
Toch een + ;)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding