Als je persoonlijke dingen / gedachten / gebeurtenissen met een ander bespreekt, zeker iemand die je kent, stel je je kwetsbaar op. Er moet wederzijds vertrouwen zijn, en een zeker weten dat de ander het vertrouwen niet zal beschamen.
Niet iedereen heeft familie /vrienden bij wie hij zich zo vertrouwd voelt dat hij het diepste van zijn hart wil blootleggen.
Op zo'n moment kun je dit dan, om toch een klankbord te hebben, anoniem delen bijv. via internet. Hier kun je je gevoelens kwijt, en niemand weet wie je bent, dus niemand kan je vertrouwen beschamen.

Verder is de anonimiteit helaas ook een schild voor personen die kwaad willen. Iemand uitschelden, of belasteren is makkelijker te doen als niemand weet waar het vandaan komt. Dan kun je ook niet achterhaald worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Denk dat iedere persoon wel een soort van onzekerheid in zich heeft om iets "stoms" te denken/zeggen/voelen..
Omdat geen een mens gekwetst wil worden, is het makkelijker om achter een schuilnaam/vermoming te zitten omdat je het dan niet altijd als persoonlijk hoeft te ervaren. Op zo'n moment voel je je sterker, omdat men je niet persoonlijk kent, en je dus nooit persoonlijk kunt "aanvallen". Positieve dingen/reacties zie je daar en tegen vaker als een persoonlijk iets dan negatief. De een natuurlijk meer dan de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je dan je zelf bent, het kan je niet schelen als er iets gebeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we ons dan niet verantwoordelijk voelen... En sterker nog niet aansprakelijk zijn voor onze daden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Waarom durven wij meer
als we anoniem zijn?"

Wat niet weet, wat niet deert;

als men van jou, of over jou, zou weten,
dan zou men jou immers kunnen deren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat niemand ons kan pakken, geen bekeuring, geen afkeuring, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor onze daden terwijl we daar wel verantwoordelijk voor zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je dan niet op je gedrag kan worden aangesproken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt het antwoord zelf al, omdat we anoniem zijn. Niemand herkent je dan. daarom is het wilskracht van durven ook groter...