Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voelt het als iets goed zit?

Voor mij geld het dat ik er erg blij van wordt en een gevoel van zekerheid mee krijg. Maar betekent dit dat het dan wel goed zit of zijn er andere kenmerken voor waaraan blijkt dat iets goed zit?

Wat zijn de kenmerken waar je bij jezelf kan merken dat iets goed zit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Zowel letterlijk als figuurlijk; als iets goed voelt, dan voel je geen enkele beknelling.

Je kunt dus gewoon jezelf blijven, dan voelt het goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een gevoel van rust.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Als je voelt dat iets goed zit, hoef je er verder niet over na te denken. Dan laat je het in vertrouwen los en geeft het rust.

Garantie en zekerheid dat het echt goed zit heb je nooit, maar je moet toch ergens een uitgangspunt hebben. En wat is meer veelzeggend dan je gevoel?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iets goed is voelt het goed... Als je wat goed doet, dan voelt het goed... Zo simpel is het...

En iets voelt slecht omdat het niet goed is... Daarom is dat zo... Intrinsiek is dat zo... Vandaar dat men het zo genoemd heeft... Hoe kan het ook anders?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat herken ik en als iets niet goed zit, blijft dat door mijn hoofd spoken en gaat mijn geweten spreken dan geeft het je geen rust
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het behoeft geen verbetering.Het ''past''.Het geeft rust en voldoening.Het moet zo zijn en niet anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het gevoel hebben dat het goed zit, maar in de praktijk kan je bedrogen uitkomen. Alleen op je gevoel afgaan is niet voldoende. Om goede keuzes te maken moet je vooraf goed orienteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
´Iets´zit vaak goed als je lichaam en geest in heel hun hoedanigheid bevestigend reageren en de uitkomst aansluit op je huidige beheoefte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voelt goed, wanneer je merkt dat je niet hoeft te reageren op wat je voelt.

Elke reactie is namelijk weerstand, en weerstand wordt alleen geboden tegen vervelende (niet-goede!) gevoelens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding