Kunnen wij iemands negatieve punten wat ons niet aanstaat al snel herkennen?

De negatieve kanten van iemand die jij niet prettig vind , die niet aansluiten bij wat jij vind of doet, die kan je toch al snel herkennen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (12)

Als je ze niet ziet of herkent, dan zijn ze er misschien niet.
Iedereen heeft wel negatieve eigenschappen. Soms zie je ze snel, soms doe je er járen over.
Soms irriteren ze, soms ook helemaal niet.
Want stel dat mijn negatieve eigenschap is dat ik een dief bem, en jij houdt ook van stelen, dan vind je mijn negatieve eigenschap wel leuk. Dan kunnen we samen nl een kraakje zetten.

Toegevoegd na 34 seconden:
bem = ben :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja je kan negatieve dingen snel herkennen want daar erger je je aan.
tenzij je heel erg verliefd bent dan zie je eerst alleen de leuke dingen, pas later herken je dan dingen die je niet zo prettig vind
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal je ze niet al eerder herkennen maar er niets mee willen doen?
rebecca
14 jaar geleden
ik denk dat als je nog smoorverliefd bent dat je bepaalde trekjes eerst mischien wel leuk vind. maar als je langer samen bent dat je je er dan wel aan ergert. of dat het later pas opvalt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, omdat het dan waarschijnlijk eigenschappen zijn die jij niet heb en dan wel leuk vind. Je hoeft er zeg maar niets mee.. totdat je idd langer samen bent. Dan wordt het wel vervelend.. en dat gaat het je idd meer opvallen omdat er steeds serieuser en serieuser wordt wat je dan blijkbaar niet wil en dan versterken die negatieve eigenschappen juist alles.
Ieder van ons heeft een persoonlijke hekel aan bepaalde eigenschappen - dus je 'antenne' pikt extra-snel op, als iemand zulke eigenschappen ten toon spreidt.
Sommigen hebben een hekel aan 'PopeJopen' , sommigen aan mensen die ongevraagd en ten alle tijden hun mening in niet-mis-te-verstane-termen spuien, sommigen zijn een beetje allergisch voor mensen, die het heel erg met zichzelf getroffen hebben, en weer anderen krijgen kromme tenen van bepaalde stopwoordjes en mensen die zichzelf heel graag horen praten.
Juist omdát je dit zo snel opmerkt bij andere mensen, is het goed je dit te realiseren, en zo iemand alle kans te geven die eerste, beetje negatieve, indruk recht te zetten.
Het ligt nl. waarschijnlijk aan jóúw ontvanger, en niet aan de boodschap, die zo iemand uitzendt.

Ik heb zelfs wel eens ergens gelezen, dat die negatieve punten, die je zo snel opmerkt, eigenschappen zijn die jijzélf ooit had, maar waar je hard aan gewerkt hebt om ze te overwinnen. Met dát in gedachten is het misschien nóg iets makkelijker niet teveel af te gaan op die eerste snelle conclusie, en de ander een reële kans te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kan je je lelijk in vergissen.Bekijk eerst het grote geheel, en laat alles op zijn beloop.Sommige dingen die je eerst als negatief zag kunnen achteraf blijken toch niet negatief te zijn, en vice versa.Dingen zijn niet altijd wat ze lijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Negatieve gevoelens peilen bij een ander ligt ook veel aan jezelf.
Als je iemand bent die over ieder strootje valt zul je heel snel negatieve punten bij een ander ontdekken.
Ben je het tegenover gestelde dan kan het lang duren eer je iets in de gaten hebt.
Maar ook de bezitter van de "negatieve punten" Kan in twee categorieën verdeeld worden.
Een die goed kan camoufleren dan duurt het lang
De ander is meer een open boek en dan valt het meteen op.
Dus nou ligt het er maar aan in welke categorie beide thuishoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft zelf al aan dat je die persoon niet prettig vind. Om bevestiging te krijgen van jouw mening zal je snel geneigd zijn de aandacht te vestigen op zaken die jij als negatief aan die persoon ervaart. Bij een ander persoon zou je dit wellicht niet zo ervaren. Negatieve eigenschappen kunnen dus, omdat je persoon toch al niet mag, heel erg goed erg subjectief zijn. Neem als voorbeeld dat je van een goede vriend wel zou accepteren dat die nagels bijt en dat niet als negatief ervaart, terwijl je dat bij deze persoon als negatief ervaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er goede voelsprieten voor hebt herken je het heel snel. Ik heb dat zelf ook. Ik heb heel snel door hoe iemand, is, zich gedraagt etc. Is ook wel eens lastig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die merk je als eerste... Die zaken die die ander laat zien die jij in jezelf niet leuk vind, dat valt als eerste op bij die ander... Dus daar hoef je niets voor te doen, dat zie je meer dan je lief is...

Het is niet mogelijk om ze niet te zien, laat ik het zo zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jou iets niet aanstaat van de ander is het zaak eerst te kijken naar je zelf. Wat staat me eigenlijk niet aan? Waarom staat me dat niet aan? Wat schiet ik er mee dat iets me niet aanstaat? Daarna kan je je vraag zelf prima beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas op met negatieve punten. Het kan wel eens anders zijn dan dat jij denkt. Wat we bij een ander negatief vinden hoeft niet negatief te zijn, maar een ander karakter.

Wat wel belangrijk is om te herkennen: is iemand te vertrouwen. Dat kan je overigens snel zien. Houdt iemand zich aan zijn afspraak, komt hij of zij op tijd, hoe handelt diegene in de juist kleine dingen, doet hij of zij wat hij zegt, of zijn het alleen mooie woorden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker , iemand zit dan bij jou in je allergie. Handig is om dat uit te spreken. Vaak zijn dat twee mensen die elkaars tegenpolen zijn. Een voorbeeld hiervan is , er is een aanpakker in een werksituatie die pakt alles in 1 keer aan en handeld en een andere collega is een afwachter.....eerst alles overdenken, eerste een plannetje maken, eerst overleggen. De aanpakkeris allang klaar.
De aanpakker zal zich ergeren aan de afwachter en de afwachter zal zich ergeren aan de aanpakker. Want het gaat veel te snel. Vaak als je het uitgesproken is kan je er beter mee omgaan, want dan leer je elkaar respecteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Negatieve punten van een ander, bestaan eigenlijk niet.
Die creëer je eigenlijk zelf.
Het ligt dus niet aan de ander maar aan je zelf en vooral hoe je er mee om gaat.
Voorbeeld: iemand peutert uit zijn neus, je kan dat vreselijk goor vinden, zeker als ze het ook nog opeten, maar je kan er ook smakelijk om lachen!
Is de ander kwetsend en onbeschoft, dan neem jij dat zelf zo waar, je kan het je geweldig aantrekken ,iets er van zeggen, ruzie maken , gaan slaan enz.
Je kan je ook afvragen, waarom is die persoon zo, wat zit hem dwars, was zijn vader ook zo/ dan is het erfelijk.
Misschien is hij net ontslagen, prive problemen?
Dus eigenlijk herkennen we niet zo zeer de negative dingen van een ander, wij hebben we zelf een probleem er mee om te gaan, zijn het misschien dan niet onze eigen problemen?
Is het dan weer niet de spiegel die we inkijken?