Als mannen bordeline hebben snijden (verminken) ze zich dan (statistisch gezien) even vaak als vrouwen?

Bij de psychiatrische stoornis borderline komt snijden of algemener zelfverminking regelmatig voor. Maar doen vrouwen dat vaker dan mannen?

10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Dat wordt ook niet gezegd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En niet iedereen met Borderline snijd zich..
Ik ken zelf ook iemand met Borderline die dat niet doet,en toch echt de diagnose BPS heeft gekregen.
SimonV
10 jaar geleden
Dat klopt. Helaas is het ook verschrikkelijk om BPS te hebben zonder automutilatie.

Het beste antwoord

Vroeger dacht men dat vrouwen zich meer verminkten door snijden, hoofd bonzen, bijten en stoten dan mannen. Maar dit blijkt toch niet het geval te zijn.
SimonV