Ik doe net in mn fantasie of ik beroemd ben. Wat kan ik daar tegen doen?

In m'n jeugd was ik erg eenzaam, zoals vele kinderen wou ik graag beroemd zijn. Ik ben in m'n fantasie dan ook gaan doen of ik beroemd was en dat is, lijkt wel, dwangmatig geworden. Ik ben nu 30 jaar en doe dat nog steeds.
Dat uit zich in bijv. dat ik in de auto zit en dan doe of ik een interview weggeef, in m'n hoofd heb ik allema hits gescoord en doe bijv. of ik Savonds een belangrijk optreden heb. Het klinkt heel gek, mwa misschien is het dat ook wel. Haha.
Het is niet dat andere mensen daar iets van merken want het is alleen i m'n hoofd. Ik gebruik verder geen drugs ofzo en ben voor de rest gewoon een heel normaal persoon met een baan, gezin, enz.
Mijn vraag is of mensen hier bekend mee zijn en advies kunnen geven.
Het is niet dat ik er last van heb ofzo maar weet niet hoe dit in de toekomst misschien erger word of wat dan ook.

Weet jij het antwoord?

/2500

Inderdaad een gekke gewoonte voor fantasieloze mensen maar ik kan je gerust stellen, jij bent héél normaal. Voor sommigen is dit een reden om naar de psychiater te lopen en voor mij is dit een reden om gelukkig te zijn want op deze manier ga jij gratis om met hetgeen jou anders zou overbelasten. Geloof me, meer dan de helft van de wereldbevolking krijgt in mindere of meerder mate met dit fenomeen te maken. Velen durven er niet over praten uit 'angst' om voor gek verklaard te worden. Je schrijft zelf dat anderen er niets van merken en dat jij er geen last van hebt. Houden zo, er komt een dag waarop jij meer kan doen met dit soort aanpak. Heb je er al eens bij stil gestaan dat alle makers van films en alle schrijvers van boeken datgene waar jij hier beschrijft hebben doorgemaakt? Ze benoemen het dan heel duidelijk als een fantasy-verhaal waarvan velen dan denken dat ze het enkel doen om anderen te animeren of er veel geld mee te verdienen. Heel vaak is het gewoon omdat ze in hun omgeving anders geen blijf weten met hun extreem oplaaiende fantasieën. In vele kringen zou je als gek of zelfs als leugenaar bestempeld worden indien je over bepaalde fantasieën zou vertellen, dus maakt men er bewust een manuscript voor boek of filmscenario van. Begrijp je wat ik bedoel? En weet je, Universeel gezien zijn wij ook allemaal Topacteurs in de levensgrote film "Het Leven" en ik heb er zelf ook een boekje over geschreven en in één van de hoofdstukken schrijf ik dat we op elk moment primetime zijn op één of andere kosmonale zender. Ben ik nu gekker dan jij omdat ik het in een boekje heb verwerkt? Ik dacht van niet. Geniet dus maar met volle teugen van jouw manier om je goed te voelen in de steeds chaotischer wordende maatschappij. Je doet er volgens mij zowel jezelf als jouw omgeving een groot plezier mee. Voor mij ben jij dus héél Normaal! Have Fun Anyway ;-)

Oei, het zou wel eens heel erg, namelijk, werkelijkheid, kunnen worden. ;) De vraag is, of jij het vervelend vindt om het zo ver te laten komen. Met fantasieën zoals deze is echter echt niets mis. Het wordt pas een probleem als ze je dagelijks functioneren gaan beheersen of als het kwaadaardige fantasieën zouden zijn, die je ook ten uitvoer zou willen brengen. Daar lijkt me bij deze fantasie echter geen sprake van en ik zou het dus houden op een onschuldige fantasie: Geniet er gewoon van, zou ik zeggen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100