1. ogen open houden
2. bezig blijven
3. activiteiten ondernemen
4. zorg voor interessant gezelschap
5. lichten aan laten
6. zorg voor een verse sexpartner

of zorgen dat je iets hebt waar je je vreselijke zorgen om maakt... dan doe je ook geen oog dicht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 vooral voor nummertje 6. dan blijf je inderdaad wel wakker... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dounja.!..jij bent net getrouwd, of bedoel je dat met een verse sexpartner??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Loes: Misschien moet je eens door mijn vragen en antwoorden surfen. Ik hou het echt niet bij eentje... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@dounja, Oh, ben jij dan zo'n stoeipoes ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@FunkyGroove: misschien moet je op een andere plek zoeken dan op je werk... ;-)
@Loes: Voor jou een vraag, voor mij en de mijnen een weet... :-D

Andere antwoorden (27)

Geen oog dicht doen en dan gaat alles verder vanzelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ogen gaan vanzelf dicht als je maar moe genoeg bent , helaas gaat je antwoord niet op..
overdag slapen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Actief bezig blijven, en bij sommige mensen werkt energy drink / koffie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Proberen een beetje actief te blijven en frisse lucht en ook niet te veel koffie,is ook weer niet goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Speed werkt erg goed naar het schijnt.

Maar om het goedkoop te houden; koffie en luciferstokjes voor tussen je oogleden ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in beweging blijven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
■gaan staan in plaats van zitten;
■voeten in koud water plaatsen of op de koude vloer zetten;
■lichamelijke oefeningen doen, bijvoorbeeld push-ups;
■zorg dat u actief bezig bent; verveel uzelf niet;
■probeer een nacht door te studeren om uzelf wakker te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je om welke reden dan ook een nacht moet overslaan. Zorg dan dat je die activiteiten voor handen heb die je graag doet. En houd er rekening mee dat je tegen het ochtendgloren een dip krijgt. Laat zeggen tussen 4 en half 6 in de ochtend...

Dus zorg ervoor dat je, je daar op voorbereid...

Wat ook wilt helpen is dat je er voor zorgt dat je ogen vochtig blijven...

Vanuit medisch oogpunt is het enigszins verantwoord voor het menselijk lichaam om 5 aaneengesloten etmalen wakker te blijven. Dus één nacht overslaan is op zich niet zo'n heel groot probleem...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik mijn hoofd en mijn handen tegelijk gebruik voor iets leuks, dan blijf ik het langst wakker. Ik heb bijvoorbeeld weleens een nachtlang getekend.

Misschien kun je nog aangeven wat het doel is van de nacht wakkerblijven. Moet je heel vroeg naar het vliegveld en moet je de tijd vullen? Of moet je een nacht doorwerken?

Als je activiteiten al vaststaan voor de nacht, gooi dan als het kan een raam open, maak het licht fel, zet koffie of drink een energiedrank, zet geluid aan (televisie, radio)... Prikkel zoveel mogelijk zintuigen. En zorg als het kan voor andere wakkeren (alleen vrijwilligers ;)). Hoe meer zintuigen rusten, hoe moeilijker het is om wakker te blijven.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Power metal.
knappe jongen die dan nog in slaap valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te veel herrie kan ook zorgen dat je in slaap valt. Zelfbescherming zeg maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toch fijn dat je me een knappe jongen vind ;-)
een artilleriebeschieting. Ik geef je op een briefje dat je geen oog dicht doet.

Toegevoegd na 22 minuten:
Of slapen op het dak van een hotel in Timboektoe. Ze hebben er minstens 4 moskeeën, waar de hele nacht door om en om prachtig gezongen wordt...maar hard ! Je doet gegarandeerd geen oog dicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij werkte het prima.
Probeer eens een groepje muggen op je kamer toe te laten. Heb vannacht geen oog dicht gedaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon op GV blijven rondhangen.

Ik heb het namelijk wel eens net andersom, dat vergeet te gaan slapen. Dus als je op die manier probeert wakker te blijven, zal dat ook wel lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hele nacht doorgaan.!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*muziek draaien waar je fit van blijft.
*Dextro energie.
*Koffie.
*Tussendoor een douche nemen (als je er tijd voor hebt)
*In beweging blijven.

meer heb ik er niet, maar dit moet wel voldoende zijn. :-)

Toegevoegd na 26 seconden:
Red bull, of cola drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar een heel gezellig feestje gaan, een lekker drankje nemen en met hele leuke mensen praten. Op het moment dat bijna iedereen naar huis gaat nog lekker blijven hangen met wat mensen en nog een hapje en een borreltje nemen. Daarna naar huis gaan en in coma in bed vallen...........maar dan is het wel gelukt!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mentale uitdaging.
Voor de t.v. gaan zitten val je in slaap. Maar stel jezelf voor een moeilijk, doch niet onoplosbaar probleem en je blijft gegarandeerd wakker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar de disco gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
net als ik..insomnia kweken...ben je 6 dagen wakker ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle adviezen hiervoor, plus dit: eet regelmatig iets. Bij voorkeur lichtverteerbare dingen, geen zware vettigheden of veel zoet. Fruit (vitamine C pept op) en droge crackers bijvoorbeeld. Door je spijsvertering aan de gang te houden kun je actiever blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 tegensprekende antwoorden achter elkaar...welke is nou juist?
Niets eten.... Door de honger blijf je wakker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik persoonlijk blijf wakker door te computeren...
14 jaar geleden
De voordeur open laten staan ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou niet gaan computeren. Als het 's avonds is word ik zelf slaperig van het kijken naar het beeldscherm, mijn ogen gaan vanzelf dicht.

1) Drink veel cola
2) Als je niet in je 1tje bent, kan je een spelletje doen. Helpt ook.
3) Gewoon proberen niet je ogen dicht te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1) zorg dat je omgeving licht blijft, want zodra het donker wordt gaan je hersenen hormonen produceren waardoor je slaperig wordt.
2) houd je hersenen actief
3) slaap van te voren
4) eet, maar met mate
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Avond vantevoren goed slapen, energy drank werkt alleen maar als je goed hebt geslapen de nacht vantevoren.

Bedenk goed dat je er na lang nodig hebt om bij te komen. Bijslapen zal niet werken, je moet je ritme aanpassen en dan iedere nacht iets langer proberen te slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg voor een zak cocaine.
Je hebt dan echt geen behoefte meer aan slaap.
Zelfs op het moment dat je wel weer mag gaan slapen duurt het nog uuuuren voordat dat lukt.

Wel regelmatig een flinke snuif nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een half xtc pilletje houd je ook echt wakker!! Maar geloof dat beide adviezen niet echt gewaardeerd worden......maar het werkt wel! (athans van die cocaine denk ik dat)