Wat voor persoonlijkheid hebben pedofillen? zijn ze narsisten(?)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind je vraag verkeerd gesteld :) Een pedofiel kun je zien als een sexuele geaardheid. Jij bedoeld kindermisbruikers. Kindermisbruikers zijn de zelfde mensen als verkrachters en zijn niet per direct pedofielen. Pedofielen kunnen hele normale mensen zijn maar met een afwijkende sexuele voorkeur. Dus als je werkelijk wilt weten wat een pedofiel onderscheid van kindermisbruikers, dan moet je de vraag juist stellen wat een persoonlijkheid een verkrachter heeft. Een verkrachter heeft namelijk veel sterkere persoonlijkheids kenmerken aangezien deze meestal meer moeite moeten doen voor hun daad dan een kindermisbruiker. Misschien is mijn mening heel controversiëel. Maar ik probeer onschuldige mensen te verdedigen ;)

Antwoorden (2)

Pedofilie valt onder de psychoseksuele stoornissen.Narcisme valt hier niet onder.
Een pedofiel kan dus ook een narcist zijn,maar is er niet noodzakelijk een.
11 jaar geleden
Of ze narcist zijn of niet, belangrijke persoonlijkheidskenmerken komen overeen. Zoals gebrek aan empathie, uiterst bekwaam in manipuleren, en grooming: het welbewust inpakken en isoleren van een slachtoffer.