Zijn baby's slimmer dan volwassenen?

Onderzoekers zeggen wel eens dat we in onze eerste levensmaanden of dagen het slimst zijn. Hoe jonger je bent, hoe makelijker je dingen leert, dat staat vast. Meestal heeft een baby enkele vaardigheden die later verdwijnen, door iets in de hersenen. Maar zijn we in onze eerste levensdagen dan ook slimmer? Heeft iemand hier een informatie over? Artikels op het internet zijn ook goed?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat ligt aan je definitie van 'slim'. Baby's en peuters hebben met name een enorm sterk visueel en auditief geheugen, wat hen in staat stelt enorm veel informatie te onthouden en zodoende in relatief korte tijd de wereld om hen heen te leren begrijpen en bv. taal te leren. Dit is ook de reden dat ze zo goed zijn in Memory.
Ook hebben kleine kinderen, met name voor hun derde jaar, een veel beter procedureel geheugen, het soort geheugen dat nodig is om vaardigheden aan te leren die mensen automatisch gebruiken, zoals grammatica en lopen. Dit is de reden dat het moeilijker wordt om bv. taal of fietsen te leren naarmate men ouder is.