Welke film of boek heeft een grote invloed gehad op je persoonlijkheid - manier van denken, je levensvisie..?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

"De Secret" en" Gedachten worden dingen."

Het is zo belangrijk om positief te denken en dat leert jou deze boeken.

Wanneer we bedenken hoe moe we zijn, worden we alleen maar vermoeider.
Wanneer wij bedenken hoe gelukkig we zijn, voelen wij ons gelukkiger.

Het is iets wat echt werkt! Aanrader!

Gedachten zijn onze grootste beïnvloeder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

"Hoe u ook miljonair wordt!" (heb het nog steeds niet uit)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeitgeist the movie.
dat geeft je een andere kijk op dingen die anders voorgeschoteld aan ons worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Kaballist
De geheime Newton
Mannen die vrouwen haten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Oneindige verhaal. Las het voor het eerst toen ik nog erg jong was, en is altijd een soort van superboek voor mij geweest. Heel veel boodschappen over wat nu wel en niet belangrijk is, vriendschap, familierelaties, etc.

En ik heb een heel toffe versie waar elke van de werelden haar eigen kleur inkt heeft, rood en blauw, en elk hoofdstuk een mooie beginprent. Maakt het lezen wel leuker (vooral als kind).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grote boek van de rust - Paul Wilson
Ik was destijds zwaar overspannen, en kreeg dit boek als cadeau. Nog steeds als ik gejaagd ben, of gestresst neem ik het ter hand, en lees ik erin. Het boek is super goed en duidelijk geschreven en geeft duidelijke tips.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The Eudaemonic Pie - Thomas Bass.

Ik wilde de ultieme vrijheid ( van geld , van samenleving en van omgeving) . Ik kreeg totaal iets anders . Maar later bleek dit nog veel mooier . Vrijheid heeft ook zijn prijs bleek later... en levenservaring is een kostbaar bezit .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad +
Als kind was ik helemaal lyrisch van 'Torenhoog en Mijlenbreed' van Tonke Dragt. Wat ik er van geleerd heb? Dat alles anders is dan het lijkt, dat je troost kunt vinden in je verbonden voelen met alles om je heen.
Later was ik helemaal weg van 'Vreemdeling in een vreemd land' van Heinlein. Boodschap: zie hierboven...
En het boek waar ik tot nu toe het meest aan gehad heb: 'The Illuminatus', Robert Shea & Robert Anton Wilson. Boodschap: Trek alles in twijfel, vertrouw op je eigen kracht, en vooral: neem de wereld en jezelf niet al te serieus want zo is 't nooit bedoeld...
Maar er zijn vast nog vele andere boodschappen aan te ontlenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hair heeft op mij een onuitwisbare indruk gemaakt.

Ik ben de film in 1979 in de bioscoop gaan zien toen hij uitkwam en wist toen ik de bioscoop verliet dat mijn leven nooit meer hetzelfde zou zijn...

Toegevoegd na 1 minuut:
En natuurlijk het boek Illuminatus! van RAW.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk! Er zijn er dus meer... Dus jij hoeft ook geen Dan Brown meer te lezen?
rose
14 jaar geleden
Dan Brown? Dat is toch die kinderboekenschrijver die...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wist jij dat Timothy Leary (je weet wel, uit de tekst van 'Let the Sun Shine', de wetenschapper die in de jaren 60 gedrag bestudeerde en drugsgebruik promo'te, de bedenker van de 'roos van Leary') een goede vriend was van RAW? Maffe filosofen onder elkaar... All hail discordia!
De encyclopedie van misvattingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Bijbel.

Ook al ben ik er op het moment wat minder mee bezig door alle beslommeringen van het leven, toch is de bijbel een boek dat me elke keer weer treft als ik erin lees.
Het is voor mij allemaal de waarheid. Bewijzen kan ik het zeker niet! Maar daarom is het juist: een (mijn) geloof!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de Bijbel. Het kruis in de asfalf jungle, Van David Wilkerson. Is waar gebeurd verhaal. Ik zal nooit meer huilen, van Nicky Cruz en Jamie Buckingham. Heb ze ooit een keer gekregen en ben er blij van, ze zijn zo mooi en ingrijpend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He hier heb ik gelijk het antwoord kruis in de asfalt jungle zat ik pas aan te denken dat deze persoon Nicky heette maar kon de naam van haar niet meer bedenken. Vette plus
Mannen komen van Mars, vrouwen komen van Venus..
Ik begreep ineens veel meer van wat me allemaal al wat overkomen....en hoe daar in de toekomst mee om te gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn nog meer van dit soort boeken, geweldig+
The Secret
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Bijbel ook voor mij, voor mij bevat het alle antwoorden op onze 'levensvragen'.

Er staan heel wijze spreuken in, waar ik echt wat aan heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snowflower. Van Lisa See.

Over vriendschap tussen 2 meisjes(china vroeger) hoe erg dit kan zijn als dit verboden wordt. Hoe vindingrijk je dan bent om elkaar toch te kunnen schrijven.

Dus dat goede vriendschap onmisbaar is in je leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut en zonder enige twijfel, The Secret, als je dit boek begrijpt, en ik bedoel écht begrijpt, dan gaat er een nieuwe wereld voor je open en begrijp je ook 't leven en de reden van je bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zee die denkt.