Eénmaal langdurig gepiekerd , blijft een piekeraar?

Er is een tijd geweest die bijna voorbij is dat ik continu zat na te denken en zat te piekeren. Is het mogelijk dat je daar nooit meer uitkomt, éénmaal piekeren blijft piekeren.. of is dat onzin en kan het ook zo weer over zijn en dat je er dan eigenlijk om kan lachen?

Ben namelijk best bang dat ik zo blijf terwijl ik weet dat ik anders in elkaar zit,maar goed je weet maar nooit vandaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee hoor alles wat een begin heeft, neemt een einde... Als je mind niets meer te winnen heeft met dat gepieker is het meteen over... Als je werkelijk ziet dat piekeren je niets oplevert, dan alleen ellende, dan stopt dat onmiddellijk...

Het stopt vanzelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

dat kan echt wel weer overgaan
maar probeer dan wel positiever te denken en probeer wat van je leven te maken
als je er echt niet meer uitkomt kan je het beste eens bij je huisarts langs.
ik denk dat het voor jou wel goed zou zijn om met een maatschappelijk werkster te praten,.

en daar hoef je je niet voor te schamen ofzo. gewoon accepteren dat je het even niet alleen kan.
ik heb zelf vroeger ook hulp gehad bij zoiets problemen en het heeft mij heel goed geholpen om er met deskundigen over te kunnen praten.

als je er niks aan doet dan zal het ook niet overgaan dan blijf je piekeren.
14 jaar geleden
Nee hoor, kijk eens op ondrstaande link...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, dat is het aard van het beestje, dus je zult altijd wel wat te piekeren hebben. Zolang het je leven niet beheerst en je genoeg mogelijkheden hebt/verschaft om jezelf af te leiden, hoef je daar niet over in te zitten en te piekeren.
Gun jezelf regelmatig (geestelijke) rust en accepteer dingen die je niet kunt veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zit met een probleem... en je komt er niet meer uit... totdat je het licht ziet... en dan pieker je niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Piekeren kun je jezelf afleren.!!
Iedere keer als je je erop betrapt meteen iets anders gaan doen, wandelen o.i.d.
Tevens jezelf voorhouden dat door het piekeren geen oplossing komt en dat zonder piekeren ook de oplossing komt.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kenmerk van piekeren is toch wel dat je problemen zoekt, ook waar ze niet zijn.
Probeer te denken in oplossingen in plaats van problemen. Zodra je merkt dat je weer een probleem meent te zoeken/zien ga je welbewust aan iets anders denken.
Probeer al de goede dingen die je hebt welbewust in je op te nemen en daaraan te denken.

Ik vind overigens veel van jouw vragen al erg getuigen van piekeren, en misschien heb je er wel wat hulp bij nodig. Want als piekeren overgaat in depressieve gedachten ben je verder van huis, en kom je er ook niet zomaar uit.