Als spoken niet bestaan. waarom zie ik ze dan?

dit is een heel serieuze vraag. en belangrijk.
veel mensen geloven het niet.
ik zie soms spoken op de eerste verdieping.
en ik hoor ze ook. ze maken mij bang.
als ik in bed lig zit er soms een bij mijn bed.
hij heeft een gloeiend hoofd. ik voel de warmte.
en door de deken raakt hij me aan.
dan ren ik naar beneden en het spook blijft bij de trap.
ik slaap dan verder op de bank.
en boven hoor ik de geluiden van zuchten en kraken.

Toegevoegd na 57 minuten:
omdat ik niet meer mag reageren zet ik het hier.
het kunnen ook geesten zijn natuurlijk.
ik weet het verschil niet.
ze zijn allemaal eng.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.4K
Rieneke1
14 jaar geleden
als je dit bij herhaling meemaakt, zou ik naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de huisarts zegt dat spoken niet bestaan.
door mijn angst zouden ze er zijn.
ik weet het af en toe ook niet meer.
ik ga zo laat mogelijk naar bed.
zodat ik zeker slaap.
de computer of de tv lijd mij wel af.
Rieneke1
14 jaar geleden
heeft hij je dan niet doorverwezen naar een psycholoog, zodat je kan leren omgaan met je angst?
daar zou ik zeker achteraan gaan, dit is toch ook geen doen zo?
doen hoor, en sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het een overleden persoon die je iets duidelijk wil maken of contact met je wil zoeken. Je zal niet de 1e zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neem contact op met iemand die met geesten kan praten of ze verjagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@lora:
Hoe kan een overleden persoon nu contact maken? Da's fysiek onmogelijk. Prutseinstein zou wel de eerste zijn. @nieqoh:
Met geesten kan je niet praten, dus dat lukt niet... Er zijn natuurlijk wel veel mensen die doen alsof (kijk bijv. maar eens naar astro-TV... een aanfluiting voor Nederland), en er zijn ook wel mensen die er zelf in geloven maar intussen niet door hebben dat ze alles zelf verzinnen (bij de 'communicatie' met de doden). @Rieneke:
't Is even de vraag of zo'n psycholoog of psychiater betaalbaar is, denk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm: Nee, neem dan onze lieve heer daar kun je wel contact mee maken zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ook die zegt niets terug.
Cryofiel
14 jaar geleden
Je zegt dat je dingen waarneemt, en dan bang wordt. Je gaat dan naar beneden, naar de bank. Het spook blijft boven. Dit geeft een heel duidelijke aanwijzing. Namelijk: het is GEEN spook. Een spook kan je namelijk overal achtervolgen. Een spook zou jou achterna komen, ook naar beneden, ook in de douche, ook buiten, ook in het fietsenschuurtje. Dit spook doet dat niet. Het kan dus geen spook zijn. Wat dan wel? Het enige dat overblijft, zijn jouw eigen angsten. Jouw gevoel. Misschien zijn er bepaalde geluiden die nu eenmaal bij een huis horen. Heel normale geluiden. Het is slechts jouw angst die daar zuchten en kraken van maakt. Het is jouw angst die spoken "construeert" uit dat gezucht en gekraak. Het is jouw angst die die spoken omzet in aanrakingen en gloeiende voorhoofden. Je moet dus je angst overwinnen. Als je weer iets hoort, *kijk* dan. Niet vol angst. Nee, KIJK! Kijk ECHT! En luister. LUISTER. Luister ECHT! Probeer alles wat je ziet, alles wat je hoort, te herleiden tot bewegingen van een gewoon huis. De wind die tegen het dak blaast, waardoor de houten dakspanten kraken. Een balkondeur die 's avonds afkoelt, en daardoor af en toe wat kraakt. Een zware vrachtauto die twee straten verder voorbijkomt, maar in jouw vloer toch nog een heel kleine trilling veroorzaakt. De verwarmingsketel die aanslaat. De verwarmingsbuizen die daarna geluid maken omdat ze opwarmen. De buurman die nog snel even onder de douche stapt. Een toilet dat wordt doorgetrokken. Zodra je weet waar de meest enge geluiden vandaan komen, is je angst weg. Daarmee zijn ook jouw spoken weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm ik heb je een persoonlijke reactie gegeven omdat dit voor mij persoonlijk is wat niet iedereen hoeft te weten. Ik hoop dat je begrijpt waarom ik dit zeg.
Cryofiel
14 jaar geleden
Loenie, als een spook iets wil, als een spook angst wil aanjagen, zou dat spook jou moeten achtervolgen. Als een spook niets wil, geen angst wil aanjagen, zou het niet met een gloeiend hoofd aanwezig moeten zijn, en zou het niet door de dekens heen PrutsEinstein moeten aanraken. Aangezien dat laatste wel gebeurt (althans, volgens de interpretatie die PrutsEinstein eraan geeft), moeten we concluderen dat het spook ofwel heel dom is, ofwel angst wil aanjagen. Of het spook nu dom is of erop uit is angst aan te jagen, in beide gevallen zou het zich niet hoeven beperken tot die ene kamer in dat ene huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zet even de aanvulling die ik heb op mijn antwoord ook hier neer, om er zeker van te zijn dat je het leest. Dit kan namelijk een geruststelling én een mogelijke oplossing zijn: Ik lees trouwens net dat Oxazepam, het middel dat je huisarts heeft voorgeschreven, bij ouderen een tegengestelde werking dan bedoeld kan hebben. Dat kan o.a. leiden tot onrust (vroeg je daar laatst niet iets over?) en hallucinaties. Reden te meer om een arts (specifiek een psychiater) te raadplegen die hierin gespecialiseerd is! http://archief.ypsilon.org/schizofrenieplein/hulp/advies/medicijn/bijsluit/oxazepam.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien ben je wel je pilletjes vergeten de afgelopen paar dagen??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je heb een gave, gebruik het!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waaarom zeuren al die mensen dat het fysiek niet kan, en dat spoken niet bestaan??
Tuurlijk bestaan ze! Alleen nu zijn er nog niet zo veel mensen die de gave hebben om ze te kunnen zien,
want OOIT, als iedereen deze dingen accepteert (spirituele) dan hoort deze gave gewoon bij ons als een zintuig. Je kan toch ook horen, en voelen? ooit zullen we het normaal vinden dat we (of sommigen) dit kunnen, maar hoe lang duurt dat nog? ohja, en als je echt zeker weet dat het je verbeelding niet is, Dan zou je het moeten trainen. Je kan jezelf trainen dat je je gave kwijt raakt, maar je kan het ook juist leren beheersen. Dan is het niet meer zo plotseling enzo, en kan je er zelf meer mee. Psychisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@SAph: Haha... Er is geen enkel bewijs dat spoken bestaan. Iedereen die beweert van wel geeft verrassend genoeg niet thuis wanneer aangeboden wordt om dit objectief te testen. Dat zegt op zich al genoeg. Er zijn VEEL betere verklaringen voor deze dingen. Hallucinaties, ziekte, beinvloeding door EM-straling. Allemaal echte, meetbare, fysieke fenomenen zonder te moeten grijpen naar het bovennatuurlijke. De enige gave waar hier sprake van is, is om mooie verhalen te vertellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mh75: Er is ook geen bewijs dat ze niet bestaan. Om gelijk mensen ziek te noemen of straling (had je die honderden jaren geleden ook al?) Ga je ze hier uit lopen lachen, doe je ook niet bij mensen die in god geloven neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mh75 misschien moet je de volgende keer even Extra tot 10 tellen en dan pas een antwoord maken? Want je geeft me nou niet bepaalt bronnen waarbij ik stijl achterover van mijn stoel van en zeg: Goh je hebt gelijk!
want tot nu toe kan ik dat ook niet geven.. vind je antwoord dom. sorry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mijn stoel VAL*
Cryofiel
14 jaar geleden
@nieqoh, dus het bekende vliegende spaghettimonster zou kunnen bestaan, puur omdat er geen bewijs is dat het niet bestaat? En de al even bekende magische theepot, die zou ook echt kunnen bestaan, om dezelfde reden? Denk eens na. Dan zie je dat het bestaan van spoken PRECIES even waarschijnlijk is als het bestaan van het vliegende spaghettimonster en het bestaan van de magische theepot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@cryofiel: Ja, om diezelfde reden bestaat "god" toch ook? Die is even waarschijnlijk als jouw vliegende spaghettimonster en magische theepot. Dan vind ik geesten heel wat geloofwaardiger overkomen!
Cryofiel
14 jaar geleden
@nieqoh, precies om die reden is mijn geloof in god even groot als mijn geloof in het vliegende spaghettimonster.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou SAph, laat mij zien met betrouwbaar en onafhankelijk onderzoek zien dat spoken bestaan en ik zal de eerste zijn die je gelijk geeft. Ik heb het tot nu toe niet kunnen vinden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het er niet zou zijn. Misschien weet jij wel iets... Wat ik wel weet is dat mensen al eeuwen het bestaan van spoken probeert te bewijzen, tevergeefs. Je zou er goed aan doen om een en ander over het principe van Occam's scheermes te lezen. In het kort geeft die aan dat de meest eenvoudige verklaring voor iets meestal de beste is. Ik geloof eerder OF dat iemand ziek is OF liegt voordat ik geloof dat hij werkelijk spoken heeft gezien tot ik overtuigend bewijs die het tegenovergestelde laat zien.
Cryofiel
14 jaar geleden
@mh75, iemand hoeft niet meteen ziek te zijn of te liegen als hij zegt dat hij spoken ziet. Dat vind ik te negatief uitgedrukt. Iemand kan om vele andere redenen spoken zien. Het is best mogelijk dat iemand écht spoken ziet. Dat betekent niet dat die spoken dan bestaan. Voor zover wij tot nu toe weten zijn vele waarnemingen wel echt, maar de spoken niet. Dat laat natuurlijk onverlet dat er ook (geestes)ziekten bestaan die leiden tot het zien van spoken, en dat er ook mensen zijn die (bewust of onbewust) liegen. Daar kunnen we echter niet zomaar van uitgaan. Ook de meest integere en gezonde persoon kan niet-bestaande spoken zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mea culpa, ik heb mijn voorbeeld onzorgvuldig gekozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weet je zeker dat het spoken zijn het kunnen ook wat anders zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn geen spoken, maar geesten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom geen spoken dan?

Het beste antwoord

Mijn antwoord wil je waarschijnlijk niet horen, maar ik geloof dat je huisarts gelijk heeft.

De angst op een gebeurtenis vergroot de kans op een gebeurtenis. Als jij heel erg gelooft in spoken dan kunnen je hersenen je bedriegen. Alles wat jij ziet en hoort komt voor uit signalen van jouw hersenen. En jouw hersenen kunnen jouw rustig bedriegen.

Tip: Geloof jij echt in zijn bestaan: Ga volgende keer de confrontatie aan. Ga niet naar beneden, maar vertel het spook rustig dat hij moet verdwijnen. Vertel hem dat jij onrustig wordt van het feit dat hij constant verschijnt. Verzoek hem vriendelijk niet meer bij jou rond te spoken. Mocht dat niet de eerste keer lukken, vertel het hem de tweede keer wat dwingender (vertel hem: "Laat me met rust"). Ga niet op de bank slapen, want dan geef je je gewonnen. Op deze manier zorg je dat je de situatie de baas wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad wel de confrontatie aangaan. Gewoon de deur open zetten en als je ze ziet duidelijk aangeven en hardop zeggen ik wil jullie niet meer eruit val mij niet meer lastig. En doe de deur weer dicht. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (42)

Hij heeft een gloeiend hoofd(misschien mexicaanse griep)en hoe weet je dat het een hij is?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zou me er niet te druk om maken.Zolang ze je niets doen gewoon negeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef hem een normaal antwoordt HIJ MEENT DIT.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(colinda, ) Als je geen antwoord weet kan je ook gewoon besluiten niet te reageren, ik weet dat je graag een puntje wilt Maar val dan de mensen niet lastig die een waardevol antwoord zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof zeker dat er spoken en geesten bestaan. Ik heb ze tot nu toe nog nooit gezien, maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan.
Dat is raar, alles wat je ziet bestaat toch, of zie ik nu ook spoken...

Maar ik zeg je dat wat jij ziet zijn GEEN spoken, sorry... Spoken hebben geen massa, dus kunnen je niet aanraken en derhalve ook geen geluid maken... Wat het dan wel is weet ik dan niet, maar het zijn beslist geen spoken...

Spoken zijn niet van materie, dus kunnen er ook niets mee doen of geluiden maken, dat kan gewoonweg niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mischien dat mijn geest ze ziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weet jij dat spoken geen massa hebben en geen geluid kunnen maken? Ooit een in een lab onderzocht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@nieqoh:
Als ze wel massa hadden of geluid maakten, waren ze al lang een keer betrapt... Met bewijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm: er zijn ook wel mensen die opnames hebben van geesten dus ja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(XiniX) met je massa. :P sorry hoor.
maar dat vind ik echt ongelooflijk matterialistisch,
je kan ook verder leren denken toch?
Niet alles is matterie.
Misschien heb je last van waanbeelden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waandenkbeelden zijn psychotische gedachten, geen beelden. Misschien heeft hij wel visuele hallucinaties. Dat zijn wel beelden.
Als spoken niet bestaan, zijn wat jij ziet geen spoken.

Als jij wel spoken denkt te zien dan zijn er drie dingen mogelijk:

A: Je ziet spoken. Dan moeten ze dus bestaan.
B: Je denkt spoken te zien.Of spoken wel of niet bestaan blijft dan in het midden.
C: Je neemt iets waar dat je ten onrechte voor spoken houdt. Of spoken wel of niet bestaan blijft dan in het midden.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hoop dat ze niet bestaan. maar mijn angst is groot.
ik heb iets gezien wat niet in deze wereld hoort te zijn.
dat maakt me nog banger.
rose
14 jaar geleden
Lieve PrutsEinstein, als je iets gezien hebt, hoort het in deze wereld thuis. Wellicht niet in je wereldbeeld tot nu toe, maar wel in deze wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is 't verschil tussen B en C?
rose
14 jaar geleden
@ mmm: Iets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoordt +1
Ik zou een paranormale raadgever in de arm nemen. Die kunnen je wel helpen.
Ik zou het wel serieus nemen want als je ze boos maakt is het hek van de dam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad, niemand neemt deze vraag serieus compensatie +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem de vraag zeer serieus, maar hou mijn hart altijd vast als er met mogelijk serieuze psychische klachten naar een kwakzalver (sorry, maar dat is het meerendeel nu eenmaal) wordt verwezen....brrrr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Als je ze boos maakt'? Is ze nog niet bang genoeg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhm, dat moest natuurlijk hij zijn, niet ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paranormale raadgevers? Waar denk je waar DIE voor zijn,
voor werkgelegen heid (A)
jij noemt het spoken niet gedacht aan wat anders?

Toegevoegd na 2 minuten:
ik las over angsten bij eén van je reacties...
aan angsten kun je goed werken..
een psycholoog kan je daarbij helpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb oxasepam gekregen.
maar dat is een raar spul.
ik pak maar 2x per dag een halve.
ook al moet het 3x per dag een hele.
ik ga ook niet klagen.
want ik word zo duf als een konijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat is inderdaad raar spul maar het helpt je wel rustiger te voelen... het is geen medicijn voor angsten............
heb je daar wat voor gevraagd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en mijn vraag geen spoken gedacht aan wat anders?
bijv. geesten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Prutseinstein:
Je moet de bijsluiter eens lezen, waarvan een heel groot deel van de bevolking altijd onterecht roept dat je die nooit moet lezen...
Zo heb ik eens iemand ontmoet die medicijnen kreeg tegen - ik geloof - angst. Wat bleek? Datzelfde stond als één van de zaken op 't lijstje van bijwerkingen. Ja, ik was nieuwsgierig naar die medicijnen en pakte de bijsluiter die nog volledig ongelezen was.
(Of 't om angst (iets dergelijks, waarschijnlijk) ging weet ik niet meer, maar 't gene wat op 't lijstje stond was 't zelfde als waar de medicijnen tegen bedoeld waren... Ja, ook reguliere artsen kunnen kwakzalvers zijn...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik woonde in een woongroep waar ook een paar mensen dit meemaakten. Je kan ze inderdaad naar de psych sturen, maar het gevoel wat ze hebben (waar dat ook door veroorzaakt wordt) kan ook op een andere en soms veel makkelijker manier afgevloeid worden. Door met hen mee te voelen en datgene wat ze voelen af te laten vloeien, ging het weg. Het is vergelijkbaar met een ruimte die je binnenstapt en waar je een raar gevoel bij hebt. Dan kunnen we allemaal gaan roepen, dat zit alleen maar in jouw hoofd, laat je nakijken dat kan, maar is soms een onnodige omweg... Je kan het gevoel dat je hebt serieus nemen en je laat het naar boven komen en verandert de sfeer in die kamer. Sommigen kunnen dat zelf anderen hebben daar mensen voor nodig. Dat is niet moeilijk en dat is niet eng.
Als jij dingen ziet die door anderen niet worden gezien. Kunnen wij zeggen jij kan ze niet zien omdat wij ze ook niet zien. En daarmee jou laten denken dat je gek bent en jou vraag nog niet is opgelost.

Ga na iemand die paranormaal begaafd is en jouw verder kan helpen. Want nu ben je bang in je eigen huis. Vele mensen zien andere dingen of mensen en heeft ergens mee te maken.Kunnen ook overleden personen zijn die jou iets duidelijk willen maken.

Eddijst is paranormaal begaafd en zit op GV en weet zeker dat hij bereid is om je verder te helpen en waar je ook serieus wordt genomen.

Je kan hem vinden door in kolom links zijn naam in te typen dan zal er onder zijn avatar een envelop staan en kan je hem mailen en deze vraag voorleggen. Je mag mijn naam geven dat ik heb gevraagd of je contact met hem kan zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een geweldig antwoord van jou Lora een dikke plus+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje muts vond vele onzinnige antwoorden geven waarmee haar vraag niet was opgelost maar iedereen haar het gevoel gaf dat ze gek was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenvoudig en behulpzaam!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel vriendelijk Lora +
Wat jij ziet of hoor zijn geen spoken maar geesten. Wat mij betreft ben jij bezig geweest over zulke dingen hoe dat allemaal in elkaar zit enz. Of je bent bezig. Misschien ben je allerlei info aan 't zoeken over geesten/spoken ofzo. Kap er mee. En dan zullen ze jou niet meer lastig vallen. Echt dit is een serieuze antwoord. Dus als jij zich bezig houd over zulke dingen. Niet doen dus kap er mee.
Ps. Spoken bestaan NIET.! Wat jij zie of hoor, zijn geesten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ en nog de beste wensen voor het nieuwe jaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je.
Jij ook de beste wensen...
ik heb een waar gebeurt verhaal gezien.het was wel in america het ging om demonen! want demonen maken geluiden en kunnen laten weten dat ze er zijn!je kunt ze innerdaat zien!ik geloofde het eers ook noot tot dat ik het waar gebeurd verhaal zag! maar ik kan je aan raden om te kijken of het met je mee gaat als je op loge bent of zo!als niet dan zou ikke eg verhuizen als het je zo bang maakt!hoop dat het weer goed komt!
groetjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
slimme tip, als ze niet meegaan als je gaat logeren, dan zou ik verhuizen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha gaan ze lekker met je mee. geen slim antwoordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geloofde het nooit, tot je een waargebeurd verhaal zag. Toen geloofde je het wel, want wat op TV is, is automatisch waar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zal ik je Poltergeist the The Exorcist ook maar niet anraden ; daarvan beweren ook mensen dat het ware verhalen zijn....
Vanwege dezelfde reden dat ik roze vliegende olifanten zie als ik paddo's gerookt en een fles wodka gedronken heb je hersens zijn dan tijdelijk in de war omdat je denkt dat spoken bestaan zie je ze ook als je jezelf ervan weet te overtuigen dat ze niet bestaan bestaan ze ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zoals god zeg maar? hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heeft hij/zij hier nou aan?
Misschien is je gezichtsvermogen achteruitgegaan en vooral in het donker. Net als bij tinnitus (fluittoon in je oren) waarbij je gehoorzenuwen een toon produceren omdat de zenuw niets meer van de echte geluiden opvangt en dus maar wat op zijn eigen houtje gaat spelen, kan dat ook voorkomen bij oogzenuwen.
Je kunt dan dingen gaan zien die niet echt bestaan maar door je oogzenuw worden 'geproduceerd'.
Dit is dus zeker geen geestelijke afwijking maar een product van de zintuigen. Het hoeft geen betoog dat zo'n waarneming angstaanjagend kan zijn als je niet weet wat de oorzaak is, dat je in de geestelijke ontreddering die zo'n ervaring teweeg brengt er wat geluiden bij fantaseert is dan ook weer niet zo vreemd.
Ga er alsjeblieft mee naar de dokter of iemand anders die met ouderen werkt en dit kan bevestigen.
Dat zal het verschijnsel niet verhelpen, maar als je weet dat het een gewoon natuurkundig verschijnsel is hoef je er niet bang meer voor te zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
wat geluiden* en andere waarnemingen*

Toegevoegd na 3 uur:
Er zijn veel ouderen die last hebben van hallucinaties doordat hun oogzenuwen niet goed meer werken, dit verschijnsel heet het syndroom van Charles Bonnet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou kunnen. Die tinnitus is voor mij ook echt aanwezig, ook al horen anderen in mijn omgeving het niet.
Maar hoe zit het dan met die warmte-uitstraling?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ pokemon: als je iets waarneemt wat er volgens jou uit ziet als een geest of spook kan die ervaring zo beklemmend zijn dat je er andere verschijnselen bij fantaseert; doordat je geconfronteerd wordt met iets onverklaarbaars kan dat je bloed sneller doen stromen waardoor je dat interpreteert als warmte die op je afstraalt terwijl het je eigen lichaamstemperatuur is die verhoogt.
Spoken c.q geesten bestaan, dus je vraag is tegenstrijdig. Daarnaast als iedereen stelt dat ze niet bestaan en jij ziet ze, dan bestaan ze toch? De waarheid is slechts dat wat het best is geargumenteerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een goede vraag voor "The Ghosthunter".
Deze man houdt zich bezig met allerlei paranormale zaken, spookhuizen en geesten.
Hij probeert geesten ook te filmen en zet het dan op dvd.
Ik heb 5 dvd's van hem gekocht, en vind dat genoeg.

Het zou mooi zijn als hij bij jou langs komt en de spookverschijning op video vastlegt.
Op de site kun je met hem in contact komen.
Contact informatie vind je helemaal onderaan de site.

Je moet dit alleen doen als de arts of psychiater niks bij jou kan vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De films zijn erg amateuristisch gemaakt en de commentaarstem is denk ik van de Ghosthunter zelf.
Het zal geen prijs winnnen op een filmfestival voor documentaires.
Het is wel interessant om het te bekijken.
Mijn schoolcijfer voor het maken van een documentaire is een 5,5 voor de moeite.
Echte geesten zal je niet zien, hooguit wazige vlekjes.
ik ben een keer "geholpen" door iemand die paranormaal was, en op hetzelfde moment zag mijn zoon een vrouw in de kamer staan. Wij vonden dat eng, en zijn meteen met dit contact gestopt. De helper zei dat het waarschijnlijk mijn overleden oma was, die mij goede raad wilde geven.
Toch was ik blij dat ze niet meer terug is geweest. Zelf heb ik haar niet gezien.

Is er iets gebeurd op de eerste verdieping van dat huis?
Je hoort wel eens dat geesten dan niet weg kunnen en daar blijven. Mensen die daar gevoelig voor zijn kunnen dan beter ergens anders gaan wonen.
Als je het aandurft om ze/ hem aan te spreken dan zou je kunnen vragen of hij weggaat, of wat hij komt doen. Maar ik zou dus mijn bed beneden zetten.

Soms ligt het aan een antiek meubel dat je hebt staan. Dan zou je die weg kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat niet alles wat je waarneemt ook daadwerkelijk ergens is. Je hoofd kan hele rare trucjes met je waarneming uithalen, waardoor hele normale geluiden en bewegingen bijvoorbeeld beangstigend kunnen overkomen, zeker als je zoals je zegt al wat angstig bent. Daarbij behoren ook hallucinaties en aura's / visioenen tot de mogelijkheden.

Je huisarts heeft je blijkbaar nog niet doorverwezen naar een psycholoog, maar eerlijk gezegd lijkt me dat wel de eerste aangewezen weg. Dergelijke waarnemingen hebben namelijk vaak een diepere oorzaak, maar eerlijk is eerlijk, niet altijd.

Natuurlijk kun je het ook in de paranormale hoek zoeken, en als je daar open voor staat kan dat in bepaalde gevallen zeker helpen, maar helaas soms ook averechts ; als de onderliggende problemen van dien aard zijn dat 'een goed gesprek' niet helpt, zou je er in theorie psychotisch van kunnen worden en dan ben je nog veeeel verder van huis. Het feit dat je er bang voor zegt te zijn kan zowel met de oorzaak als de symptomen te maken hebben. Een paranormaal genezer zal vaak de symptomen aanpakken (primair de angst proberen weg te nemen) zonder de achterliggende oorzaak te zoeken. (De goeden daargelaten natuurlijk, maar in die wereld is het kaf bijzonder moeilijk van het koren te scheiden, omdat iedereen zich paranormaal therapeut mag noemen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is een normaal psychologisch verschijnsel, schizopersonaliteit icm fantoompijn. hiervoor zou ik naar een psycholoog gaan als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst ik geloof je en ik neem je vraag heel serieus.
Wat je voelt, hoort en ziet is heel eng en raar.
Het is goed dat je in ieder geval zorgt dat je goed probeert te slapen door dan maar op de bank te gaan liggen. Maar dit kan zo niet verder.
Ik denk dat het heel belangrijk is dat je hiervoor psychische hulp zoekt.
Want ik denk dat jij wel die spoken kan zien, voelen en horen. Maar dat anderen ze niet zien. En dat is raar.
Jij bent waarschijnlijk de enige in huis die merkt dat er spoken zijn.
Ik weet dat je al naar een arts bent geweest omdat je oxazepam heb gekregen.
Hoeveel mg per pil heb je gekregen?
Ik weet ook dat het geen prettig gevoel is om die pillen te nemen. Maar wat ze doen is dat ze je rustig maken. Maar voor de angst heb je andere pillen nodig.
Zyprexa en haldol bijvoorbeeld.
Ga alsjeblieft een gesprek aan met de psychiatrische hulpverleners. Die kunnen je verder helpen. Want is niet prettig om zo te moeten leven. En echt waar ze kunnen je helpen.
Hier op Gv kan je allerlei antwoorden krijgen. Van het advies om naar medium te gaan of naar een psycholoog. Dat is erg verwarrend.
Vraag het eens aan je directe omgeving. Wat vinden zij ervan? Wat denken zij dat je het beste kunt doen? Zij kennen jou tenslotte het beste. En zij kunnen daarom de juiste keuze maken.
Sterke
Het komt wel goed. Maar je moet zelf de stap zetten om om hulp te vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een goed antwoord, complimenten voor jou Vics +1
Wat ik grappig vind, is dat veel mensen hier reageren alsof je een klap van de molenwiek hebt gekregen en hierdoor dingen ziet en hoort die er niet zijn. Op het moment dat mensen hier over onze lieve heer en aanverwanten gaan praten, dan ineens wordt iedereen serieus en dan ben je ineens wel normaal terwijl dit geloofwaardiger is als een God die in de hemelen zijt.
Wat jij ziet, hoort en voelt is gewoon aanwezig, maar je hoeft hier niet persé bang voor te zijn. Vaak zijn er geesten aanwezig die het goede met je voorhebben en er kan een enkele rotzak tussenzitten. Ze kunnen heel vervelend doen, maar hier moet je je niet door weg laten jagen. Het is JOUW huis laat hun maar weggaan. Ik zou iemand uitnodigen die hier ervaring mee heeft, voor het geval het een andere entiteit is dan een geest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste: ik geloof ook niet in het bestaan van goden. Ten tweede: dingen zien/horen die er niet zijn wil *niet* zeggen dat iemand een klap van de molenwiek heeft gehad. Het kan iedereen overkomen, en sterker nog, het *gebeurt* iedereen. Zelfs zoiets als over een spelfout heen lezen is een kwestie van iets zien dat er niet is, namelijk een correct gespeld woord. Het enige verschil is dat dit op zich volkomen *normale* verschijnsel bij de vraagsteller zorgelijke vormen aanneemt, waarbij ze dan ook hulp kan gebruiken. Dat wil niet zeggen dat ze gek is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was ook niet op JOU alleen gericht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, je had het over 'iedereen'. En ik ben onderdeel van iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik voel me ook aangesproken als zijnde onderdeel van 'iedereen' en heb beslist niet beweerd en zal dat ook niet beweren dat meneer een klap van de molen gehad heeft. Alles wat tussen je oren zit is net zo goed een kwaal als wat in de rest van je lichaam zit, en daar moet dus ook gewoon voor naar een oplossing gezocht worden. Het zou zelfs nog lichamelijk kunnen zijn. En dan maak je van de gelegenheid gebruik om te ageren tegen gelovigen (wat hier totaal los van staat), maar verkondigd in de rest van je betoog wel een geloof in geesten/entiteiten. (Voor mij zijn beiden overigens even ongeloofwaardig en een product van de menselijke geest, tot het tegendeel is aangetoond. )
Dit had ik vroeger ook heel vaak ik vond het ook heel eng.
Maar je moet niet gaan verhuizen echt jij verbeeld het maar of het zijn doden mensen dat je iets wilt vertellen of duidelijk maken want zij kunnen niet praten.Als het niet je verbeelding is dan zul je wel kunnen verhuizen maar ga maar eerst rustig naar de huisarts of naar eddijst :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe vroeger was vroeger dan? Als je nu 12 jaar bent. Of praat je nu je mond voorbij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ ik begrijp wat je bedoeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@PeterGradiser Ik mag mischien wel twaalf zijn maar onthoud goed, leeftijd zegt niet altijd alles. En het was toen ik 6 was.Dan kon ik opeens niet praten dan was me mond geblokkeerd en ik kon allemaal geesten zien die s'nachts altijd naar me toe kwamen ik kon ook schaduwen zien en als ik ziek ben zie ik ze ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat noem je toch niet normaal of wel soms.
En nee dat was geen droom en ook geen fantasie.
Kan er ook iemand normaal reageren.
Spoken zijn geesten, dus zal wel geesten zijn.
Als ik jou was zou ik eens naar een medium of paragnost gaan.
En hoe banger jij wordt hoe meer ze je lastig zullen vallen.
Ze voeden zich met jou angst, hoe banger jij bent hoe meer ze je lastig zullen vallen.
Dus met deze worden bedoel ik: hoe banger jij bent hoe meer energie ze krijgen en hoe meer ze aanwezig zullen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb heel veel mensen hier normaal zien reageren. Alleen omdat niet iedereen jouw wereldbeeld deelt, betekent nog niet dat hun antwoorden en adviezen 'niet normaal' zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van de 28 antwoorden ie hier tot nu toe op gegeven zijn, scoort deze zo ongeveer het laagst in de categorie normaal ; iemand met angststoornissen nog even lekker overtuigen van zijn angsten......lijkt me op zijn zachtst gezegd niet het meest constructief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn meer mensen met zulke ervaringen maar iedereen geeft het gevoel dat deze mensen niet normaal zijn. De een heeft het wel kunnen beleven en de ander niet.
Ik denk dat ik dan ook wel gestoord zal zijn maar dan wel prettig.
Connie +
He Pruts-Einstein,
Klinkt niet prettig...
Ik heb in mijn puberteit wel een tijdje geesten gezien, het komt vaak voor dat mensen een beetje 'randpsychotisch' zijn zonder dat ze daar erg in hebben, of, als je het in de taal van de parapsychologie wilt hebben, 'ontvankelijker zijn voor signalen van gene zijde'.
Je hebt hierboven al veel tips gehad, die allemaal neerkomen op 'ga naar de psych' of 'ga naar een betrouwbare paragnost'. Wat mij betreft zou ik zeggen: doe het allebei!
Als het voor jou werkt, is het goed.
Wat paragnosten betreft zou ik er wel eentje uitzoeken waarbij je het idee hebt dat-ie met beide beentjes op de grond staat... En dat is dan weer heel lastig. Misschien een die ook regulier psycholoog is en die je probleem vanuit beide invalshoeken kan benaderen.
Sterkte er mee in elk geval, en laat je niet bangmaken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spoken of geesten, hoe je ze ook wilt noemen kunnen door sommige personen waargenomen worden. Het zijn zielen die nog niet "over" zijn. Ze kunnen het aardse leven op de een of andere manier niet loslaten. Ik kan mij voorstellen dat je er bang voor bent. Probeer die angst om te zetten. Zij laten zich aan jóu zien! Jij kunt ze helpen naar het licht te gaan. Zeg tegen ze dat ze naar het licht moeten gaan, dat ze dood zijn en hier niet meer horen. Als je dat raar vindt, kun je ook gewoon hardop zeggen dat ze weg moeten gaan en jou met rust laten. In de meeste gevallen verdwijnt het vanzelf.

Zelf zie ik geesten al vanaf dat ik 3 jaar was. De laatste jaren kan ik er zonder er bang voor te zijn mee "communiceren". Angst is het grootste obstakel. Zij zijn namelijk ook bang. En het fabeltje van goeie en kwade geesten bestaat in mijn beleving niet. Het zijn allemaal zielen die niet over durven gaan. Sommigen doen vervelend omdat zij ook bang zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij een duidelijk voorbeeld van een op hol geslgen fantasie. Ik vermoed,dat dat gloeiende hoofd,je eigen hoofd is.Ik durf het haast niet te vragen,maar je gaat je toch niet te buiten aan overmatig alcoholgebruik?Daar kunnen ook rare denkbeelden van ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de menselijke geest heel goed is in het 'invullen' van incomplete informatie. Je hersens steken op zo'n manier in elkaar dat ze onbekende geluiden proberen te interpreteren als stemmen die woorden spreken, onbekende beelden als gezichten of hele personen, lttrs als complete woorden etc. Het is een vaardigheid die je normaal in staat stelt goed te communiceren met andere mensen (ook al praten ze misschien niet heel verstaanbaar) en situaties snel te overzien.

Maar die vaardigheid heeft ook een keerzijde: je hersenen kunnen er ook mee aan de haal gaan, en je dingen laten zien/horen die er niet zijn. De wind wordt gezucht en gekraak, en angst kan complete geesten produceren, vooral in (schemer)duister als je minder zicht hebt dan in het volle licht.

Het is een bekend verschijnsel bij kinderen, voor hen zijn de monsters onder het bed heel echt, maar ook bij volwassenen kan dit voorkomen.

Zo heb ik zelf wel meegemaakt dat ik over straat liep, en achter me mijn moeder mijn naam hoorde roepen. Het was compleet echt, ik draaide me vol verbazing om om antwoord te geven, maar natuurlijk was mijn moeder daar helemaal niet. Die zat op dat moment in een compleet andere stad.

Er zijn waarschijnlijk mensen die zoiets zouden interpreteren als contact met een geest of telepathie, maar mijn moeder is springlevend en wist ook bij navraag achteraf van niets. Er was gewoon een onbekend geluid, misschien met een toonhoogte waar mijn moeder normaal mee spreekt, en mijn hersenen hadden de rest ingevuld. Een bizarre gewaarwording, maar als je weet hoe de hersenen werken, in feite volkomen normaal. Iets zien of iets horen betekent niet automatisch dat het er ook is.

Wel is er bij jou meer aan de hand dan alleen de auto-aanvulfunctie van de hersenen. Jij hebt er namelijk last van. En niet zo'n klein beetje ook, het moet heel beangstigend zijn als je hersenen op zo'n manier met je aan de haal gaan dat je letterlijk spoken ziet. Dit is iets waar je niet gemakkelijk zelf van afkomt, net als eerdere antwoorders zou ik je aanraden hulp van een professional in te roepen.

Omdat er al medicijnen in het spel zijn, denk ik daarvoor in eerste instantie aan een psychiater. De huisarts is niet opgeleid om om te gaan met geestelijke problemen met deze ernst, maar kan je wel doorverwijzen als je daarom vraagt.

Toegevoegd na 1 uur:
Aanvulling in reactie 2!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is vast een heel goede reden voor die min. Jammer dat de GV'ers onder ons die niet telepathisch begaafd zijn, daar zonder motivatie nooit achter zullen komen... Gevalletje zinloos bemind dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lees trouwens net dat Oxazepam, het middel dat je huisarts heeft voorgeschreven, bij ouderen een tegengestelde werking dan bedoeld kan hebben. Dat kan o.a. leiden tot onrust (vroeg je daar laatst niet iets over?) en hallucinaties. Reden te meer om een arts (specifiek een psychiater) te raadplegen die hierin gespecialiseerd is!
Rieneke1
14 jaar geleden
uitstekend antwoord suzy!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel mooi compleet antwoord. En je bent niet de enige in deze draad die verbaasd staat te kijken van een min - maar vermoedelijk wel de meest terecht verongelijkte.
Ziet er een beetje uit als een wraak-minnetje ; daar barst het in dit soort draden van. ;-)
Cryofiel
14 jaar geleden
Inderdaad, een heel mooi compleet antwoord. Dikke plus van mij.
als je je angst overwint zullen ze het minder leuk vinden je te plagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn overleden zielen die nog niet naar het licht zijn gegaan, of ze dat ooit kunnen en/of willen doen is een goed medium voor nodig.

succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kunnen ook paranormaal begaafde mensen zijn. Hoewel het woord begaafd hier mogelijk niet zo op zijn plaats is. Je mag niet meer reageren? Dat zeggen ze tegen je? Dan is het misschien slim om je af te vragen wat ze bedoelen. Waar mag je dan niet meer op reageren? Of bedoelen ze dat je ergens verkeerd op reageert? Ben je bijvoorbeeld getuige van een conflict en reageer je daar op, dwz bemoei je je ermee? Ze jagen je schrik aan schrijf je. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze het kwade met je voorhebben. Mogelijk voorzien ze dat je bemoeienis tot schade bij jouzelf zal leiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk eigenlijk dat het alleen de reacties op deze site zijn die op zijn. Gebruikers met minder punten mogen minder reacties op anderen geven.
mijn idee is, en dan moet je niet denken dat ik je niet begrijp - ik heb hier ook last van maar dan veeeel minder erg - , dat wat je ziet, jij bestuurt. je moet naar een psycholoog gaan die zelfhypnose gebruikt. in prencipe zie je een projectie van je eigen angst. jij bestuurt die geesten, maar je doet het in je onderbewuste. toen ik een klein jochie was, ging ik hier ook voor in terapie. wat er bij je gebeurt is: je in je onderbewuste (90% van je hersenen) vorm je je eigen angsten. waarom de mens dit doet, weet ik niet. misschien om de alertheid voor gevaar intact te houden. en dan denk jij misschien: maar voor ik die man met het gloeiende hoofd zag, kende ik die niet, ik zag hem voor het eerst. hoe kan die uit mijn gedachten komen?
A: omdat je niet nadenkt bij wat je in je onderbewuste doet.

nogmaals: ga naar een psycholoog die de techniek van zelfhypnose in de arm neemt. helpt gegarrandeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oud-oom van mijn vriendin is 2 weken geleden overleden. We hebben naast ons bed beide een bed lampje die je met een afstandsbediening aan en uit kan zetten. De afgelopen paar nachten is het lampje aan haar kan van het bed 's nachts vanzelf aangegaan. Mijn lampje bleef uit. Het kan niet zo zijn dat iemand de afstandbediening aanraakte want die ligt meestal op het nachtkastje aan mijn kan van het bed en daar kun je niet (in je slaap) zomaar bij.

Mijn vriendin ziet dit als een geest die haar iets wil vertellen.

Ik denk dat de elektrische schakelaar gewoon kapot aan het gaan is.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat we allemaal vreemde dingen meemaken en iedereen probeert deze dingen voor zichzelf te verklaren. Ik geloof niet in geesten of een hemel dus ik zoek de verklaring in aardse zaken (kapotte schakelaar, elektromagnetisch veld van de wekker enz).

Mijn vriendin gelooft wel in geesten en een hemel zij zou dit dus eerder als verklaring geven.

Vanavond draai ik beide schakelaars om als het lampje aan mijn kant van het bed dan ineens aangaat denk ik dat de schakelaar echt kapot aan het gaan is. Gaat haar lampje nog steeds aan dan weet ik nog even niet wat ik doe/geloof (misschien een EMF meter kopen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oooh! Volgens mij zijn er geldprijzen die uitgeloofd zijn voor mensen die het bestaan van spoken kunnen bewijzen. Ik zou zeggen opnemen en op youtube plaatsen.

En als blijk dat je opnamen leeg zijn, zou ik je toch met klem willen aanraden om je door te laten verwijzen naar de GGZ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Hier ga je minnetjes op krijgen. Mensen die in spoken geloven, zijn vrij makkelijk te beledigen, en ze voelen zich om een mij onbekende reden beledigd wanneer je een geldprijs noemt. Van mij alvast een plusje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank... Ik ben niet zo bang voor minnetjes als bang voor het feit dat zoveel volwassen mensen in sprookjes geloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat lijken er steeds meer te worden.........ik begin te vermoeden dat het iets met de achteruitgang van het onderwijs te maken heeft ofzo.....
Dit is een moeilijke vraag om te beantwoorden, omdat we niet kunnen bewijzen dat spoken bestaan, maar ook omdat we niet kunnen bewijzen dat spoken niet bestaan.

Ik geloof meer in de wetenschappelijke verklaring dat mensen in staat zijn om te dagdromen. Dat geeft me een gevoel van veiligheid.

Als je het moeilijk vind om om te gaan met wat je ziet zou je een aantal dingen kunnen proberen:
- teken ze na en geef ze een naam, dan kun je ook met ze praten en ze vragen stellen
- ga bij jezelf na wat de reden(en) is/zijn dat je bang voor ze bent
- misschien kun je zelfs achterhalen waarom bijvoorbeeld het spook in je bed een gloeiend hoofd heeft; is er iets met hem gebeurd?
- je kunt kijken of er nog meer spoken in huis zijn. Hier heb je wel wat moed voor nodig, maar als je ze eenmaal allemaal gevonden hebt dan heb je in ieder geval overzicht

En bedenk: er is een reden waarom je ziet wat je ziet. Alles wat je waarneemt komt uit jezelf. Als je niet geïnteresseerd bent in bomen dan kijk je er niet naar.

Vroeger zag ik in mijn kamer altijd een boomlange, magere man met een vissenkom op zijn hoofd: toen ik na nachtenlang wachten bibberend van angst naar hem toe liep bleek het een kapstok te zijn! Dat was een hele opluchting! Eenmaal in bed zag hij er weer uit als een man, maar toen ging ik gezellig met hem babbelen. Dat vond ik erg leuk.
Ik heb ook een tijd lang gedroomd van een duivel met een elektrische speer die in mijn rug prikte. Op een gegeven moment ontdekte ik dat ik dat gevoel kreeg wanneer ik mijn rug hol maakte.

Als je weet wat het is dan hoef je niet meer bang te zijn, maar kun je er ook iets leuks mee doen. Of het nu echte spoken zijn of niet, want zoals ik al zei: dat kunnen we niet echt bewijzen.

Toegevoegd na 16 uur:
Overigens: mijn oma (die is letterlijk 100 jaar oud) zag eens allemaal zwarte beestjes uit haar neus komen, en voelde ze ook. Wij zaten er echter naast en konden niet zien waar ze het over had. Waarschijnlijk had zij van pure ouderdom iets waargenomen wat er niet was. Ik zou er rekening mee houden dat het ook zoiets kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een wettelijk bevoegde Nederlandse arts kan je hier antwoord op geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen Engelse of Franse natuurlijk! Het moet een Nederlandse zijn! ???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft niet meteen bijdehand te worden want dat kan ook. Maar niet zo'n goeroetype uit India. Dat bedoelde ik te zeggen.
ga na wat er in dat huis gebeurd is! vooral in die kamers waar je het voelt! nee je bent niet gek!! het zijn geen spoken het zou eerder temaken hebben met d..... ik durf het woord niet eens te typen! waar ik 20jaar gewoond heb in mijn ouderlijk huis had ik er ook last van,het was vooral het moment dat ik de trap op ging.ik dierf het niet te zeggen want dan zouden ze me als aansteller aanzien,mijn jongere zusje kwam er mee af en het bleek dat thuis iedreen er last van had. mijn moeder het ergste want wat wij niet wisten was dat ze met de bijbel op haar nachtkast sliep zelfs dat hielp niet want soms begon het zich te bladeren. en mijn pa een heel serieuse eerlijkste man op aarde beleefde het mee alleen zeiden ze het niet tegen ons om ons niet banger te maken dan we al waren.wat we ete weten zijn gekomen is dat de vorige bewoonster in de 5de kraambed is gestorven samen met haar zoontje en ze lagen boven in een van de slaapkamers opgebaard voor diegene die afscheid kwamen nemen! nu weet ik nog steeds niet als het daarmee te maken heeft! je moet nagaan als iemand in je vriendenkring iets met dodenoproeping duivelerij geesten en dergelijk te maken heeft.ga na als je iets van iemand gekregen hebt! als je ergens iets 2derhands hebt gekocht of iets antieks hebt iets van negers indianen ofz gekocht hebt.denk goed na en trek alles na en gooi spullen weg die je niet vertrouwd!! bij mij was het gedaan toen ik het huis verlaten heb en mijn andere zussen en broers hebben er ook geen last meer van.nog steeds als we naar het ouderlijke huis gaan en vanaf de trap krijgen we allemaal het benauwde gevoel! we zijn met zn 5 kinderen thuis en allemaal op leeftijd dat we niet meer in sprookjes geloven en weten wat we voelen.we zijn niet gek we hebben een normale leven maar ik ga dus al jaaren niet meer naar mijn ouder kan het niet aan dan voeol ik me dagen slecht en ben ik snachts bang!leg in je kamer een bijbel alvast leg hem open op een mooie tekst van spreuken ofz...ik weet dat sommigen het niet geloven maar het bestaat dus wel! jammer genoeg
wat bij mij hielp als ik ze hoorde was op god roepen!! god help mij! want god staat boven alle anderen schepselen! meestal was het dan over! ik riep vooral op jaweh.hebreeuws voor jehovah! probeer en blijf proberen!! als het maar helpt!! succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké... Dat is natuurlijk ook vragen om moeilijkheden, als je dingen koopt van 'negers indianen ofz'... Dat je ouders minstens 20 jaar in dat huis zijn blijven wonen, zou ik niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sjemig de pemig ; na ontcijferen van deze letterbrij kan ik alleen maar concluderen dat ik het volgens mij nog nooit zo zout heb gegeten.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm eet dan maar wat meer suiker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens ik weet gaat zou dit allemaal met elkaar te maken kunnen hebben. Op dit moment heb ik geen geloof, ik geloof wel dat er iets moet bestaan. In die tijd dat ik die nare dingen beleefde was ik wel bij een bepaalde geloof maar daar ben ik uiteindelijk en gelukkig uit kunnen stappen. Het is ook zoals hier iemand op het forum zegt.. Hoe meer je er bang voor bent hoe erger het word, Je moet je ertegen afschermen, laten horen en zien dat je er niet bang voor bent. mijn oma deed aan dodenoproepingen. Maar zelf heb ik het nooit meegemaakt.
Het feit dat jij spoken ziet met een gloeiende hoofd, geeft mij te denken.
Allereerst denk ik dat je een soort van besmetting hebt opgelopen in je verleden.
Heb je misschien glaasje gedraaid, of geesten opgeroepen?
Vooral dat gloeiende hoofd doet mij denken aan demonische geesten.
Ik denk dat je God moet toelaten in je leven, en in naam daarvan het vertrek moet gaan zuiveren.
Beveel ze in zijn naam om te vertrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie dat niet als spoken
Wij noemen dat entiteiten
er zijn mensen die dat zien en voelen
of dat nu werkelijk zo is of niet ( en dan misschien in je verbeelding) doet er niet toe
Jij hebt er last van.
Eerste stap is er niet bang voor zijn.
Leer een" bel" om jezelf heen te maken.
Je kunt ook zeggen dat ze niet zo dicht bij je in de buurt moeten komen of stuur ze consequent weg ( ik wil jullie hier niet , ga weg!!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt last van hallucinaties. Ik zou naar de huisarts gaan om raad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi,

Ik heb al zoveel antwoorden gezien dat ik geen zin heb om de rest te lezen.
Geen idee of je ze nou spoken of geesten moet noemen. Wat ik wel weet is dat je deze geesten/spoken 'gewoon' weg kunt sturen. Ze zullen zeker luisteren, maar zeg 't wel hardop. Slechte geesten/spoken luisteren ook.
Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spoken, geesten, entiteiten...ze bestaan wel. En ze kunnen wel degelijk geluiden produceren en je aanraken. Al is het wel heel zeldzaam dat het gebeurd. Meestal zie je een schim en niet een volledig lichaam maar in jou geval is het een hele sterke manifestatie. Ik zou hulp gaan zoeken van iemand die er echt verstand van heeft! Je kan er behoorlijk ziek van worden omdat ze jou energie kunnen gebruiken, zeker als je een heel gevoelig persoon bent.
In ieder geval, er zullen altijd mensen zijn die het niet geloven maar er zijn er genoeg die het wel geloven en weten dat het een werkelijkheid is.
Veel succes en ik hoop dat je de juiste persoon vindt om je te helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle antwoorden heb ik gelezen en al lezend heb ik geconstateerd, dat er heel veel mensen met heel veel verschillende visies op reageren, en gelukkig de meeste met de beste bedoelingen. Gelukkig maar.
Ik hoop dat het je inmiddels al beter vergaat en dat je iets hebt gehad aan sommige tips.
Wat je ook doet, probeer in ieder geval hulp te zoeken en probeer te regelen dat er afentoe iemand bij je slaapt.
Samen ben je sterker en het is makkelijker als je met elkaar kunt overleggen. Vraag aan de ander wat hij waarneemt en vertel die ander wat jij waarneemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
goed advies!
Als je er werkelijk bang voor bent, zou ik er iemand bijhalen die ze weg kan laten vloeien.

Je zou het ook zelf kunnen, maar misschien ben je al te bang. Spoken of geesten zijn niet eng, deze willen jou iets vertellen of iets geven zelfs.
Aan de ene kant is dat een eer (ook al zie je dat duidelijk niet zo) aan de andere kant is het nu jouw huis en heb jij er niet om gevraagd.

De geest verschijnt voor jou en kan dus via jou weg vloeien, als je daarvoor open staat kan je dit doen, maar het is helemaal geen schande om er iemand bij te halen die dit ook voor jou kan doen. Ga pas met iemand in zee als jij er een goed gevoel bij hebt. Dit is wel belangrijk, omdat er ook mensen zijn die zelf alleen in jouw geld geloven en niet in jouw geesten...
Mocht je niet zo goed erin zijn om aan te voelen wie je hierin kan vertrouwen, dan kan je ook iemand meenemen in je zoektocht naar iemand die de geest kan laten wegvloeien.

Suc6!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan van alles zien, en voor jou is wat je ziet ook echt. Of het ook meetbaar is, is een ander verhaal.
Als het echt geesten, energieën zijn, dan helpt het vaak om er mee te praten. Te vertellen dat je bang bent, en dat je daarom wil dat ze weggaan.
Blijven ze terugkomen, dan kun je je afvragen waarom uitgerekend bij jou. En dan moet je gaan zoeken. Komen ze sinds je in het huis woont, horen ze bij het huis? Of zijn ze gekomen na een heftige gebeurtenis? Dan moet je daar misschien iets mee doen.
Het is niet makkelijk om je vraag in een paar zinnen af te doen, wat belangrijk is om te weten, is dat je misschien wel angstig bent, maar dat ze je geen kwaad kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij niet zeker weet wat het is zou ik een helderziende inschakelen want slecht spoken bestaan wel.
Als het een slecht geest is schakel dan de kerk in want een priester is het enige die de kwade geesten kan laten verdwijnen
Daarbij laat je dopen en zorg dat je hemelwater hebt uit een speciale bron en sproei dat met je vingers door alle hoeken van het huis heen
Ik heb precies het zelfde maar ik kan me er voor af sluiten en voor een nieuweling is dat moeilijk.

Denk jij meer te zien dan andere mensen dan heb je het zesde zintuig ontwikkeld