Hoe komt het dat je juist dingen wil die niet mogen?

Mijn verstandskiezen zijn getrokken. Nu heb ik daarvoor wel ontbeten en normaal zou ik daar ook zeker een hele dag genoeg aan hebben. Maar nu ik niet kan eten, heb toch een enorme honger...
Alleen het denken eraan al.
Om maar te zwijgen van een sigaretje... Terwijl ik vaker een dag niet rook.
Hoe kan ik dat ik juist nu alles wil wat niet kan of mag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk denk je er meer aan, omdat het nu niet mag en ook nog 'ns een keer extra verteld is dat het niet mag. Door het denken aan eten alleen al, krijg je trek. Het zelfde geldt voor die peukies...

Zoiets als 'Denk niet aan een roze olifant!'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Grappige vraag ,omdat je een tikkeltje eigenwijs bent die grenzen opzoekt. En je zal je vervelen . Probeer afleiding te zoeken .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weet jij dat ik eigenwijs ben...!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hhiii omdat je juist dingen wil die niet mogen ;-)
Je noemt ook wel twee zeer verslavende en een noodzakelijke voorbeeld(en).
Vandaar dat de drive alleen maar sterker zal worden als je er mee bezig bent in je gedachten.
Het eten kun je vervangen door yoghurt oid via een rietje in te nemen, het peukje wordt wat lastiger.
Ga beter iets leuks doen ter afleiding.
De 3D film Avatar houdt je drie uur lang zoet.
In de bios mag je ook niet roken.
Even (NIET) doorbijten.
Veel sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt door de erfzonde. Erfzonde zit in onze genen en is terug te voeren op de oerzonde. Deze oerzonde is trots. 'Ik bepaal zelf wat ik doe'. Zelfs als je weet dat het niet goed is om te doen. Je kunt met zelfdiscipline een heel eind komen. Maar zelfs de meest gedisciplineerde mensen moeten toegeven dat ze wel eens de mist ingaan.

Gelukkig gaat de Bijbel (want daar komt die wijsheid vandaan) verder dan : 'vieze vuile zondaar!' Onderstaande link is daar een voorbeeld van.