http://lifehacking.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

mischien kan je wat taken verdelen zodat je minder zelf hoeft te doen.
of minder belangrijke dingen eraf halen
14 jaar geleden
Zorgen dat je alles altijd goed bijhoudt en geen dingen uitstellen waar je tegenop ziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorgen dat je je lijstje leegwerkt, staat er helemaal niets meer op.

Wat ook helpt is leren "nee" te zeggen. Vroeger kon ik het ook niet, tot ik er op een gegeven moment echt doorheen zat. Toen heb ik het geleerd en sindsdien gaat het met mijn to-do-list redelijk goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
goeie tips! +1
Een gummetje pakken en dan gummen maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ontslag nemen en een wereldreisje maken helpt goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel 1 prioriteit hebt per dag de rest bewaar je voor de rest van de week/maand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schrijf niets meer op dat lijstje en werk af wat erop staat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door na te denken wat er persé wel op moet. De rest kun je weg laten... al lijkt dat niet zo, maar niet alles hoeft op het lijstje.

Toch prioriteiten stellen.
Heb je vier dingen die gedaan moeten, haal de minst erge er dan af en kijk eens hoe het gaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alles afwerken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen het essentiële op het lijstje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dingen die meteen kunnen, meteen doen. Niet uitstellen! Als het kan sommige taken samen doen of taken verdelen met bijvoorbeeld je partner. Als het er echt te veel zijn, prioriteiten stellen of minder taken aannemen als dat kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel wijs!
:-)
Keer terug naar de essentie.Laat het overbodige vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schrappen wat je het minst belangrijk vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet meer met lijstjes gaan werken het hoognodige onthou je wel. en het belangrijkste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Maak grote categorieën, zoals "huishouden", "werk", "hobby", "studie",...
2. Bepaal voor elk categorie wat jouw doel is per jaar/per trimester/per maand/per week
3. Elke avond kijk je voor de volgende dag naar elke categorie en bepaal je wat je de komende dag gaat doen om je weekdoel te bereiken.

Extra tip:
Stel je de vraag: Moet ik dit nu doen?:
MOET: Is het echt nodig?
IK: of iemand anders?
DIT: of zou het iets anders kunnen zijn om mijn doel te bereiken?
NU: of kan het evengoed op een later tijdstip?
DOEN: of laten doen?