Waarom kijken mensen van je af als je grote pupillen hebt.Bijvoorbeeld bij een benzine pomp, supermarkt, bus etc

Natuurlijk was er XTC in het spel =P maar ik neem aan dat mensen niet bang zijn, maar dat er een andere reden is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"maar ik neem aan dat mensen niet bang zijn"
Verkeerde veronderstelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er ''natuurlijk'' aan XTC ??

Het beste antwoord

Grote pupillen zijn een teken van heftige emotie, verliefdheid, extase, drugsgebruik, etc. Het kan gênant zijn, maar ook gevaarlijk. Iemand met grote pupillen is niet volledig toerekeningsvatbaar en tot extreme dingen in staat, omdat hij of zij zich de werkelijk niet ten volle realiseert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Als je aanneemt dat mensen niet bang zijn, dan heb je het mis. Er gaan nogal wat verhalen rond over drugs en drugsgebruikers, die een negatieve beeldvorming in de hand hebben geholpen. En als je al open en bloot, duidelijk zichtbaar drugs hebt gebruikt - en men dus kan zien dat je sommige wetten gewoon overtreedt, het spul is nog altijd verboden - zullen mensen gaan speculeren over wat voor wetten je nog meer zult overtreden zonder scrupules.

De meeste fietsen die ik bijvoorbeeld aangeboden krijg, zijn afhankelijk van mensen die het geld willen gebruiken om drugs te kopen - dat is althans de algemene perceptie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanwege de spanning denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door 't gebruik van die XTC zijn je hersenen al zover aangetast dat je niet eens kunt waarnemen dat mensen bang voor je zijn. En ik denk zelfs dat ze terecht bang voor je zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je grote pupillen hebt weten mensen dat je heftigheid ervaart en dan is dat gênant om die persoon in de ogen te kijken... Mensen weten dat niet bewust, maar wel onbewust... Dus dan kijken ze je niet aan of heel kort...

Toegevoegd na 2 uur:
...het zou ook zo kunnen zijn dat ze vanwege die heftigheid niet eens naar je ogen/pupillen kijken, maar dat het ze gewoon te veel is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk wel dat je er dan gewoon wat eng uit ziet hoor
14 jaar geleden
Yup, mensen zijn wel bang. Misschien dat jij een mak lammetje bent als je gebruikt hebt, er zijn ook mensen die dat niet zijn. Mensen weten niet wat je gebruikt hebt, maar zien wel dát je iets gebruikt hebt, en waarschijnlijk kom je ook nog een beetje opgefokt over.

Die factoren samen maken dat mensen potentieel gevaar waarnemen. Je maakt geen oogcontact met de potentieel gevaarlijke persoon, vanwege het risico dat hij zich dan op jou richt als hij op gewelddadige manier flipt.

Dat *jij* persoonlijk niet gevaarlijk bent (dat hoop ik ten minste) als je gebruikt hebt, kunnen die mensen natuurlijk niet weten. Er is genoeg drugsgerelateerd geweld om het risico niet te nemen om jou mogelijk te provoceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen kijken niet graag naar iemand die overduidelijk onder onvloed is omdat het zo dom is om te doen. Naast angst zou dat bij mij de reden zijn om je niet aan te kijken.
Mijn blik niet waardig
Arrogant, ja absoluut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals vele mensen verwoord hebben , geeft het heftige emotie en/of drugsgebruik aan.
Niet iedereen reageert ongunstig op grote pupillen.
De oogjes van kleine kinderen betoveren je er mee.
Het is dus sterk afhankelijk van de situatie.
Bij een benzinepomp kan het echter ook betekenen dat je teveel benzinedamp hebt binnengekregen.
Het is dus onjuist om er per definitie een ongunstige betekenis aan te koppelen.
Combineer deze waarneming met de lichaamstaal van de betreffende persoon., dat geeft een beter totaalbeeld.
Fijne Kerst.