Wilt ieder mens graag aandacht en zoveel mogelijk?

Is iedereen gek op aandacht? Naar mijn mening zijn we allemaal van nature gek op aandacht

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's leuk ; je stelt een algemene vraag ,en bijna iedereen beantwoord hem als een chatvraag....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik alleszins wel! Ik heb gewoon enorm veel aandacht en affectie nodig.

Antwoorden (16)

Nee, ik rendeer beter op de achtergrond. Had vroeger ook nooit de ambitie om deel te nemen aan de jaarlijkse toneelstukjes. Laat mij maar lekker het decor bouwen (of vormen :P).

Ik heb daarentegen een huisdiertje gehad dat wel aandacht nodig had. Het was een (terroristisch ingestelde) agapornis (dwergpapegaai). Als mevrouw te weinig aandacht kreeg, dan ging ze mank lopen en wel zodanig dat we allemaal zoiets hadden van: Wat is er met haar gebeurd. Keken we allemaal, dan liep ze weer normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in het openbaar hoef ik ook niet zoveel aandacht ik word er alleen maar nerveus en verlegen van,

thuis of bij bekenden vind ik het wel leuk om wat aandacht te krijgen
14 jaar geleden
Ik was laatst jarig en toen gingen ze op het werk allemaal zingen voor mij. Natuurlijk was het wel leuk maar aan de andere kant kon ik wel door de grond zakken. Ik ben liever op de achtergrond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreselijk, wat herkenbaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik het zo erg vond, vonden hun dat ik natuurlijk ook even op tafel moest gaan staan maar dat heb ik natuurlijk niet gedaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De groep tegenover het individu...tja.
Nee hoor, niet iedereen! De specifieke 'aandachtstrekkers' pik je er vaak zó uit....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk, dat de hoeveelheid aandacht die een mens als 'prettig' ervaart, afneemt naar mate een mens ouder wordt. Als kind is alle aandacht prachtig, als tiener (als je zo ongeveer over álles onzeker bent) onontbeerlijk, als jonge volwassene nog zeer gewenst om je 'marktwaarde' vast te stellen, maar daarna wordt de mening en de aandacht van andere mensen steeds minder belangrijk, en weet je zelf wel, hoe jij in het leven staat, en wordt je onafhankelijk(er).
Natuurlijk is het persoonsgebonden, en ik denk, dat de glamourbladen leven bij de gratie van mensen die iedere vorm van aandacht beter vinden dan géén aandacht.
En natuurlijk is het voor veel mensen, als ze ouder en eenzamer worden, een heel nieuwe ervaring te ontdekken dat ze 'afgedaan' hebben, en het niemand meer lijkt te interesseren hoe het met ze gaat, of wat ze te vertellen hebben.
Totaal géén aandacht is ook niet goed : je hebt toch wel af en toe de reaktie nodig, dat iemand blij is, dat je er überhaupt bént op deze wereld.

Maar altijd, en graag, en zo véél mogelijk aandacht : nee....
lang niet ieder mens wil dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
mooi gezegd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gezegd inderdaad +1
Ja,zeker wil ieder mens dat en wel de onverdeelde. Dat kun je bewerkstelligen door met zeer onwaarschijnlijke vragen op de proppen te komen! Tijdens het thee uurtje,als er veel mensen in het theehuis zijn,is dat een uitgelezen moment!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer, ik vraag om een normaal antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat het (zeker in het licht van de voorgaande vragen) geen normale vraag is of lijkt te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke vraag,krijgt(van mij) het antwoord dat hij verdient! (ook weer volgens mij)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@agenda. Dat je om een normaal antwoord vraagt staat nergens ;-) soms is kijken naar de andere kant van de vraag ook nuttig, of grappig :-)
Nee, ik heb dat bijvoorbeeld niet en zo zijn er nog wel meer mensen die liever op de achtergrond blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen wil aandacht op allerlei fronten. En daar is niets mis mee hoor. Aandacht kan je strelen ,aandacht is ook een kaartje sturen naar iemand die ziek is. Het hoeft niet groot te zijn ,aandacht krijgen en geven hoort bij de mensheid en zelfs bij dieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Ik niet. Ik voel me veel prettiger als ik op de achtergrond iets kan doen of organiseren. Maar in het voetlicht staan of in het zonnetje gezet worden, liever niet.
Als ik voor een groep een lezing moet geven vind ik dat vreselijk .... Al die aandacht, ik moet er niks van hebben, laat die beker maar aan mij voorbij gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij precies zo!
Een mens wil specifieke aandacht en als de mens die krijgt dan is het net met eten, eenmaal voldaan gaat die van tafel af, zo ook met aandacht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, teveel aan aandacht voelt vaak ook niet lekker. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn er ook die er nooit genoeg van kunnen krijgen, ik trek die mensen altijd aan. Die willen bij mij altijd al hun ellende kwijt en praten alleen maar over hun zelf. Maar wellicht ben ik dan de enige bij wie ze kunnen "eten".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Eefst, eens zul je dat niet meer doen, NIEMAND is er bij gebaat dat Eefst gekruisigd wordt...
Natuurlijk heeft ieder mens van nature behoefte aan aandacht ; we zijn sociale dieren, en zonder aandacht van anderen gaan we gewoon dood, uiteindelijk. Al is het maar de erkenning dat je bestaat, en de rekening die mensen om je heen met je houden.

Maar dat betekent beslist niet dat iedereen zich ook prettig voelt wanneer hij of zij in het middelpunt van de belangstelling staat. In lang niet iedereen schuilt een wannabe BN-ner (liever niet zelfs).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
compensatieplusje voor de rare min.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, begint te wennen. Ik denk dat ik ook wel weet uit welke hoek het komt.
Met mate. Die maat is bij iedereen anders en onderhevig aan de tijd en aan andere zaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor niet iedereen bijvoorbeeld rijke mensen hebben geen aandacht nodig. die trekken liever aandach op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iedeen zoek waardering, waardering krijgen vraagt om aandacht,
zo veel mogelijk? denk het niet = afhankelijk van het enkel individu
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aandacht is eigenlijk interesse, belangstelling, opmerkzaamheid.

Natuurlijk wil ieder mens aandacht. Er is geen mens dat zich gelukkig voelt zonder dat hij of zij door een ander daadwerkelijk gezien wordt. Als je met iemand staat te praten vind je het fijn als diegene zich op jou focust, en niet ondertussen om zich heen staat te kijken, mobiel staat te telefoneren, kortom met andere dingen bezig is. Op dat moment wil je gewoon de volledige aandacht van je gespreksparnter.

Ik heb de indruk dat jij de vraag negatief bedoelt. Sommige mensen lijken constant aandacht te trekken. Dit zijn echter mensen die niet alleen aandacht willen, maar deze willen in het middelpunt van de (ieders) belangstelling staan.
Er is dus een verschil tussen in het middelpunt van de belangstelling willen staan, en gewoon gezien willen worden door de mensen om je heen.

Aandacht is essentieel voor een mens om gelukkig op te kunnen groeien!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, zat mensen die liever rustig hun eigen dingetje doen. We zijn niet allemaal gek op aandacht. Ik vind het zelf wel leuk... Mijn zoon wil het liefst op een onbewoond eiland wonen met een oneindige voorraad voedsel en computergames.