Hoe verdwijnt een fantasie beeld die je heb?

Stel je beeld je dingen in je hoofd die helemaal niet relevant zijn in jou sitatie, maar gaat je er wel zo naar gedragen en dingen zien. Na enige tijd kom je erachter dat het niet handig is om dit te doen en het je ook niet verder brengt. Hoe kan je zo snel mogelijk van zo fanatasie beeld helemaa los komen ? Kan dat pas wanneer de werkelijkheid heeft bevestigt dat het niet zo is, verdwijnt dan ook de illussie?

Stel.. je doet dat bij vrienden of kennissen, je beeld je een situatie voor en je koppelt een andere persoonlijkheid aan die persoon past wat jij niet zou willen zien in hem of haar. Nadat je weet dat hij/zij niet zo is wil je graag dat die fanatasie weg blijft, toch blijf je er aan herrinerd soms.. Hoe gaat dit helemaal weg en kan dit wel helemaal weg gaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
Zou je met al die inbeeldingen niet eens een keer professionele hulp inroepen? Deze website kan geen enkele garantie bieden op goede antwoorden, want de beantwoorders zijn ook alleen maar 'gewone mensen' die hier niet uit hoofde van hun professie jouw problemen zitten op te lossen.

Antwoorden (9)

Als ik het goed begrijp heb je een vooroordeel en zelfs nadat je hebt gemerkt dat dit vooroordeel niet klopt, kan je het nog niet uit je hoofd zetten.
Ja, ik zou zeggen, als je ziet dat het niet klopt, dan is dat bewijs genoeg om dat vooroordeel achter je te laten.
Waarom jij dat niet kan weet ik niet, je houd blijkbaar teveel vast aan je vooroordelen.
Misschien is het juist beter deze te voorkomen, dus eerst eens even iemand leren kennen voordat je je oordelen al in je hoofd hebt zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er maar vanaf; je kunt soms een concurrent zien of een belager die er niet is, maar vaak blijft een potentiële concurrent een concurrent. Soms zie je er ergens een terwijl die alleen iets wil waar jij geen last van hebt.
Realiseer je dat de meeste negatieve beelden die je van een ander hebt vooral voortbrengselen van je eigen onzekerheid zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal je de snelste manier leren: beziel je fantasie... En onmiddellijk implodeert het tot stilte...

Ben je een goed verstaander dan heb je aan dit halve woord genoeg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beziel je fantasie?
Misschien eens rustig een kopje thee drinken en zelf proberen een antwoord te vinden? Want als je zelf een goed antwoord op deze vraag kan vinden, dan zal je merken dat:
1. De voldoening groter zal zijn.
2. Je op vergelijkbare psychologische vragen de volgende keer makkelijker zelf een goed antwoord zal kunnen vinden.
3. Je zelfverzekerder zal worden, waardoor er minder toekomstige psychologische problemen te verwachten zijn.

Wil je echter professioneel antwoord, dan zal je naar een psycholoog of psychiater moeten... Of wellicht dat Freya9093 zo'n iemand is, die schijnt expert te zijn op 't gebied van familie en relatie: http://nl.askmehelpdesk.com/showgroups.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is lastig ja, het beste is om te blijven herhalen tegen jezelf dat het niet echt is.

Het zijn maar beelden of gedachtes.
En proberen zodra je dat hebt, om het kanaal van de televisie over te zetten op een andere zender.
(in je hoofd dus he).

Dus je gedachten richten op iets anders.
Het zal niet snel verdwenen zijn die beelden of gedachtes.
Maar door iedere keer in jezelf te herhalen dat het niet klopt, en je gedachten op iets anders te focussen.
Dan komt er een moment dat je het los laat.

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je fantasieën maakt is een symptoom.

Zoek uit waarom je het doet en pak de oorzaak aan, dan kom je echt vooruit. Anders blijf je aan het symptoombestrijden.

Ze gaan weg als je je ogen open doet, om te zien wat er echt is. En dat is moeilijk want dan moeten je hersenen namelijk wel even stil zijn, dan moet je even niet denken, maar gewoon "luisteren/kijken" open staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een fantasie beeld kan komen uit je onderbewuste. Daar zitten mn de verlangens, de onuitgesproken wensen, enz.
We worden door iets 'getriggerd' (kan alles zijn) en maakt in ons iets los.

De boodschap hiervan is dat je nagaat waarom dit gebeurd, wat is er in jou wat aandacht vraagt. Geef dat dan de aandacht die het verdient en je fantasie beeld zal normaal gesproken (geleidelijk) vervagen.

Het is wat simplistisch weergegeven maar ik hoop dat het de rode draad zichtbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijfelijk voelen en intuïtie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door de realitiet in het oog te zien