wat betekent deze Droom?(zie uitleg)

Vandaag had ik een vreemde/vermakende droom.

Ik was met een van mijn beste vrienden in een stad met veel wolkenkrabbers(gok op new york) en ik bungelde/zwoof door de lucht door de stad heen.

het leek wel alsof ik bungee-jumpte zonder touw.

Durende deze ''vlucht'' stortte bijna de hele stad in. en elke keer als ik vanaf een gebouw sprong/vloog viel het gebouw om, het stortte niet in, maar viel letterlijk van verticaal naar horizontaal recht op mij, waardoor ik overleed.

ik ging zo'n 4 keer dood in mijn droom. 3 keer door een vallend gebouw en 1 keer viel ik 200 meter, stuiterde op de grond tegen een gebouw aan met een rotsnelheid, dood. (a.k.a. stone-skipping stylo)

ik werd met gemixte gevoelens wakker, aan de ene kant is dit best melig en kan ik er om lachen aangezien ik zo vaak dood ging, maar aan de andere kant is het toch wel raar.

Graag creatieve antwoorden. Droominfo.nl liefhebbers zijn NIET welkom, want iedereen kan die woorden wel intypen =)

Succes!

PS.
Eigen theorie:
aangezien het feit dat de dood in je dromen het ontvluchten van je dagelijkse verplichtingen voorstelt(droomboek) kan het zijn dat ik genoeg heb van de klusjes die thuis worden gedaan. het kan ook een indicatie geven dat ik wijzer word, of ouder, omdat ik afgelopen week jarig was.(19)

ik vloog/zwoof in mijn droom, maar niet vrij als een vogel, meer vallen en opstaan. Kortom, ik heb moeite met controle houden van mijn dagelijks ritme en moet steeds opnieuw beginnen voor perfectie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een interpretatie:
Vergelijk de verzameling wolkenkrabbers eens met de mensen in je omgeving, eerdere of toekomstige relaties. Misschien 'zweef' jij tussen je naasten, niet geheel los, maar ook niet geheel vast (zoals het denkbeeldige elastiek dat je beschrijft). Als je heel dichtbij iemand komt, en die dan weer verlaat, laat je diegene 'vernietigt' achter. Tegelijk ondervindt je zelf ook een soort rouw (de gebouwen die jou meenemen in hun val).
Na het 'vernietigen' van drie gebouwen, kom je dat ene gebouw tegen die jou even heel dichtbij laat, maar jou dan uit zichzelf weer afstoot. Nu volgt alleen jouw verdriet.

Een (iets vrolijkere) interpretatie:
We blijven in dezelfde vergelijking, alleen nu vergelijken we jouw vlucht met jouw 'vrijheid'. Elke keer als jij close met een persoon wordt, wordt jouw vlucht (en jouw vrijheid) tijdelijk onderbroken. Dit kan de sensatie verklaren van het meemaken van de 'dood' zonder hier ernstige gevoelens bij te hebben in je droom.
Echter, na je vrijheid 3 keer tijdelijk onderbroken te hebben bij verschillende gebouwen (personen, relaties), stort je voor eeuwig te pletter bij dat ene gebouw dat het best bij je past.

Deze interpretaties kunnen heel goed gaan over je verleden, maar het zou ook kunnen dat het je toekomst beschrijft of de situatie waarin je je de laatste tijd bevindt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik heb zomaar de eerste interpretaties gegeven die in me op kwamen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wil je het echt uitgelegd hebben? Volgens mij had je gewoon een hele grappige 'Matrix'-droom.

Als je uitleg wil, zou ik zeggen dat je er aan toe bent om wat nieuwe dingen uit te proberen waar je een nieuwe kick van krijgt, maar daar stiekem een beetje zenuwachtig voor bent. Het komt wat overweldigend over (flats die op je vallen, heavy!)d En dat zal je moeten doen met trial en error: vind je het wel echt leuk? Zo niet: been there, done that, next!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent onoverwinnelijk.Je wilt uitbreken,vrij zijn,weg uit de sleur.Niets kan je gebeuren,zelfs de dood overwin je keer op keer.De bungie-jump betekent dat je veerkrachtiger moet zijn,laat het streven naar perfectie niet de overhand nemen.