Als er sprake is van een gelijkwaardig stemmingsleven, dan is er in een relatie een wederzijdse herkenning van elkaar en van elkaars blikveld en gevoelswereld...

Dat is een goed uitgangspunt om elkaar te begrijpen en begrijpen is een voorwaarde voor een goede partnerschap...

dus is er sprake van een gelijkwaardig stemmingsleven, dan duidt dat meestal op een goede relatie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is de situatie waarin je als partners ongeveer aan dezelfde kant van het spectrum zit qua gevoelens en verwerking van emoties.
Beiden positief of negatief ingesteld, beiden een sterke inner- of outer locus of control (mate van erkennen eigen invloed op dingen die je ' overkomen' ), of je ongeveer even snel boos en weer bijgekomen bent, op dezelfde soort manier ruzie maakt en frustraties verwerkt, etcetera.
Hoe meer partners daarin op elkaar lijken, hoe beter ze elkaar zullen begrijpen. Een grote voorspeller voor het succes van een relatie, groter zelfs dan religie, etnische achtergrond of opleiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou ik mogen weten waar je dit vandaan heb want ik kan het nergens op het internet vinden? Zou het ook kunnen zijn dat beide partners zich beide het zelfde voelen op dat moment wanneer het gemeten wordt. Als ze zich dan hetzelfde voelen dat er dan sprake is van een gelijkstemmig stemmingsleven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
UIt mijn hoofd ?
Stemmingsleven is hoe je qua stemmingen in elkaar zit.
Gelijkwaardig spreekt voor zich, en 1 + 1 = 2.
Is wel wat over te vinden hoor, hier en daar : http://www.loveguru.nl/index.php?dll=wiekiest2
Dat je samen met beide benen op de grond staat. Emotionele intelligentie is van hoge waarden. Je kunt accepteren van elkaar dat je ook wel eens iets minder in je vel zit. Je ondersteund elkaar .Je hebt beide een groot relativerings vermogen.