Hoe moet je je zich gedragen tijdens het gesprek bij UWV arts?

Bij het eerste gesprek.
Heeft iemand ervaring hiermee.
Alle advies welkom, en alvast bedankt.
Gr,

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14K

Het beste antwoord

Mijn ervaring bij een UWV-arts is dat je beter alleen antwoorden kunt geven op de vragen die hij/zij stelt en verder zo weinig mogelijk vertellen wat niet met de ziekte of het probleem te maken heeft.
En ik denk dat de beste manier om het gesprek in te gaan gewoon jezelf blijven. Een positieve instelling werkt vaak goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Gewoon, netjes, handje geven en je naam zeggen, dan de vragen beantwoorden. Als je weggaat zeg je weer goeiedag.

Niets bijzonders aan hoor.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha handje geven
Wees eerlijk, niet overdrijven, geen wilde verhalen verzinnen. Gedraag je verder gewoon correct.
Maak je niet zenuwachtig van te voren, dat is nergens voor nodig.

Nog wat meer info kun je hier vinden: http://www.uwv.nl/wia/na-aanvraag/gesprek-uwv-arts/index.aspx

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Handelen volgens de fundamentele beleefdheidsnorm raad ik bij ieder sociaal contact aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist! +
Gewoon jezelf zijn!
En vooral eerlijk;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het beste gewoon jezelf zijn. Toneelspelen is voor acteurs ;-) Verder wijst het zich allemaal wel vanzelf. Je geeft een hand, stelt je voor, beantwoordt vragen en gaat in gesprek. Misschien is het wel fijn om niet alleen er naar toe te gaan, maar om iemand mee te nemen. Dan heb je steun aan iemand en is het ook niet zo eng meer. En misschien is het ook wel handig om alvast wat vragen op papier te zetten. Dan kun je ze niet vergeten. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral: weten waar je het over hebt.

Het is goed om je voor te bereiden op het gesprek.
Je kunt bijvoorbeeld je vragen alvast opschrijven.
Of een lijstje maken van wat je nog wel en niet kunt.
Of vast een omschrijving bedenken van hoe ziek
je je voelt, wat de beperkingen zijn.
Zo zorg je ervoor dat je niets vergeet te bespreken met de arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In tegenstelling tot de andere (nonchalante) antwoorden is dit een erg goed antwoord. Je moet je inderdaad goed voorbereiden, door er over na te denken hoe je jouw situatie in korte tijd goed aan een vreemde uitlegt. Wees daarbij zo concreet mogelijk, zodat de arts een goed beeld krijgt van hoe het voor *jou* is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt mjn, mooi verwoord.
Je kan enorm veel serieuze klachten hebben, als je ze vergeet te noemen, houden ze er natuurlijk geen rekening mee.
Geen lulverhalen ophangen, ze zijn niet van gisteren. Heb helaas na 5 operaties aan een hersentumor ook beroep op ze moeten doen, ben daar geweest voor een gesprek, hij vroeg het e.e.a. waar ik antw. op heb gegeven, alles is netjes en zonder problemen geregeld.Als de aanvraag terecht is zal je ook geen problemen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je ook zegt mij hebben ze nooit geloofd, nog steeds niet ik heb al vanalles geprobeerd,serieus nemen doen ze ook niet ze willen je zo snel mogelijk weer aan het werk hebben. Ik zou der een schepje bij boven op doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
(altans mijn ervaring met een uwv arts)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt er een beetje aan wat de klachten zijn en wie je tegenover je hebt.een buurvrouw heeft een spierziekte maar volgens arts kan ze nog steeds zelfde werk doen voor aantal %,wat dus belachelijk is.ze zetten haar ook niet voor kantoorbaan etc
ze kijken wat voor job je doet en beoordelen.
Gedraag je wel altijd netjes,en evt brief van arts kan ook meehelpen.
succes