Zie je het als een probleem wanneer je even niet blij bent om iemand te zien wanneer je dat normaal wel bent?

Soms verlang je om iemand te zien, de andere keer denk je er niet eens aan en vind je het leuk als diegene binnen komt waaien. Soms denk je er niet aan en geeft het je een hele indruk.

Hoe komt het dat het soms niets met ons doet, terwijl er niets ernstigs is?
Aangezien sommige mensen dit als een probleem zie, maar ik van mening ben dat het wel zo kan zijn dat het soms niets met je doet.
Alleen de vraag is waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

Soms heb je gewoon gin zin in mensen om je heen en vind je het dus niet leuk dat ze komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is geen probleem, ook je partner kan je af en toe zat zijn dus waarom anderen dan niet???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit geen probleem. Meestal heeft dat te maken met je eigen stemming op dat moment, en ligt het niet aan die ander...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik zie dit niet als een probleem, het ligt namelijk niet aan die ander dus hou ik het bij mezelf.. soms ben je zelf niet in de stemming of heb je teveel aan je hoofd, en dat heeft puur met jezelf te maken en niet aan die ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is geen probleem. De waarom is niet belangrijk, wel hoe je er mee leeft van beide kanten. Ofwel aanvaardt je die situatie zonder enig wantrouwen ofwel stel je dat kritisch in vraag en vraag om uitleg. dat kan simpel lijken maar tranparantie in een relatie met vrienden is soms ver te zoeken. De misverstanden zijn legio in de stijl van "Ik dacht werkelik dat jij dat zo graag had" Daarom is in dat soort gevallen FEEDBACK vragen en krijgen van immens belang.Nu feedback is onderhevig aan regels : het komt er niet op aan in discussie te gaan maar om te checken of je de boodschap begreep zoals zij geformuleerd werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor dat gebeurt gewoon, niets aan de hand...

Als je vaal spinazie eet door de week kan er best wel een dag bijzitten dat je dat net wilt...

Maar er zit wel wat achter, dat zal ik je zeggen... Meestal zuigt die persoon energie en soms dan wil je dat gewoon niet, omdat je zelf alle energie nodig hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of ik het persoonlijk als probleem zie? Nee.

Zoals XiniX al aan geeft; de ene dag heb je trek in je lievelingseten, de andere dag niet, maar dat wilt niet zeggen dat je het eten niet meer lekker vind.

Soms heb je behoefte aan iets anders, je eigen tijd, privacy, gewoon geen zin in mensen om je heen, etcetera.

Het wordt echter pas een probleem wanneer de ander dit niet zal kunnen begrijpen, misschien zelfs boos zou worden en er op deze manier dus zelf een probleem van maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt alleen een probleem als je het zelf als probleem ervaart. Als je het idee hebt dat je iets niet goed doet.

Gelukkig ervaar jij hier zelf geen probleem, anderen willen natuurlijk altijd dat je er voor hun bent. Zij staan namelijk in het middelpunt van hun leven (iedereen staat in het middelpunt van zijn eigen leven, tenminste als het goed is). Als zij er een probleem van maken geeft dat alleen aan, dat ze nog moeten leren dat een ander in het middelpunt van zijn eigen leven staat, en dus soms even geen ruimte maakt voor hen.

Dit alles is natuurlijk slechts mijn mening/idee/of wat dan ook.