Bewegen mensen met het zelfde karakter en persoonlijkheid naar elkaar toe?

Mensen die hetzelfde karakter ongeveer hebben en ongeveer dezelfde persoon zijn en bevinden die zich niet altijd dicht bij elkaar of in elkaars omgeving?

Mij lijkt van wel.. wat denken jullie

Toegevoegd na 14 uur:
Laat ik het zo zeggen, echt precies hetzelfde kan niet. Dat is ook erg vervelend. Maar veel op elkaar lijken qua dingen wel. Als de één voor gezelligheid een 10 scoort en een ander een 7 verschillen die qua karakter toch.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bedoelt soort zoekt soort??

Het beste antwoord

Het kan elkaar ook geweldig afstoten als je veel op elkaar lijkt. als je bijv. erg aanwezig bent kan je je er aan irriteren als er iemand is die ook om aandacht vraagt terwijl hij/zij precies hetzelfde doet als jij.

Toegevoegd na 2 dagen:
op elkaar lijken is natuurlijk wel breed, binnen je eigen gezin hebt bijv. vaak een bepaalde humor die alleen daarbinnen helemaal word begrepen. het is dan erg fijn op een lijn te zitten, ook kunnen gedeelde interesses en overtuigingen mensen een hechte band geven, in persoonlijkheid en karakter zie je toch vaker dat dingen die je met iemand wat dat betreft gemeen hebt sneller tot botsingen leid, indd om de spiegel die je voor krijgt, je ziet ineens hoe dingen overkomen die jij zelf ook doet waarvan je tot dantoe dacht dat dat een fijne eigenschap van jezelf was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mensen met hetzelfde karakter irriteren zich juist aan elkaar. Dit omdat je dan namelijk ook je eigen onvolkomenheden weerspiegeld ziet in de ander, en dat wil je niet.
Meestal trekken tegengestelden elkaar aan, en in de loop van een relatie bewegen die meer naar elkaar toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je eigen karaktereigenschappen terugzien in een ander werkt juist vaak averechts: Het is veel te confronterend, en je hebt algauw een aversie tegen zo iemand.
Anderen moeten jou er vervolgens op wijzen dat die gehate persoon eigenlijk heel veel op jou lijkt qua karakter!
Vaak is het het gewoon schokkerend om dat te ontdekken!

Ik heb het hier niet over mensen met hetzelfde gevoel voor humor, dezelfde hobby's of dezelfde levenswijze, nee, puur karaktereigenschappen dus he!

Kortom: Het antwoord op jouw vraag is: Nee! Mensen met hetzelfde karakter en persoonlijkheid bewegen juist van elkaar af!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik mee eens. +1
Ik heb een tijdje zitten studeren op wikipedia Persoonlijkheidsleer naar aanleiding van je vraag. Ik denk daarom dat je gelijk hebt met je eigen veronderstelling. Lees het zelf eens door zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, het verstevigd de band. je gaat op hetzelfde moment hetzelfde zeggen en op den duur begint zo iemand als een soulmate aan te voelen.