Ieder mens heeft recht op zijn eigen leven incl. zijn geheimen, je kan niet alles delen met de ander.
Zelf in ons denken zitten geheimen verstopt.
Maar ook in ons doen en laten.
En in ons hopen en ervaren.
Al die geheimen zijn van jou en het is onmogelijk alle geheimen te delen.
Geen gehemen hebben bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

lijkt mij niet.
Iedereen heeft wel iets waar hij niet met een ander over praat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen grote schokkende geheimen maar ere zijn wel dingetjes die je voor jezelf houdt.Dat is de intimiteit met je eigen ik die niemand wat aangaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me heel moeilijk.
Voor mijn man heb ik geen geheimen (nee, echt niet, hij weet alles), maar voor anderen zijn er toch echt wel zaken die ik niet naar buiten zal brengen. Zelfs zaken waar ik alle moeite voor zal doen om ze voor mezelf (en mijn man) te houden en zelfs voor zou liegen als iemand het me op de man af vroeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
theoretisch is dat mogenlijk ja. of dat in de praktijk ook zo is is nooit na te gaan (alhoewel de kgb bijv. met het al dan niet bestaande waarheidserum wel een poging heeft gedaan)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het woordenboek staat het volgende bij geheim
Als bijv.nw. betekent het verborgen gehouden
Als zelfst.nw. betekent het "het verborgen zijn"of iets dat niet openbaar mag worden.

Als je het op die manier bekijkt, dus als iets dat niet openbaar MAG worden, geloof ik zeker dat er mensen zijn die géén geheimen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...het is wel mogelijk.
Maar de samenleving waarin we opgroeien, onze opvoeding, opgelegde normen en waarden veroorzaken een conflict tussen ons (zelf)beeld en de "norm".
Daarom gaan we dingen verheimelijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat kan niet want je kan onmogelijk alles maar dan ook alles aan iemand vertellen (of aan meerdere mensen) alleen zoiets als in big brother (en dan je hele leven) dan heb je dus geen geheimen (misschien dan nog steeds maar dan in je hoofd)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt geheel van jezelf af of van de omstandigheden waarin je verkeerd. De meeste mensen hebben altijd wel iets wat ze voor zichzelf willen houden, zoals intieme zaken. Daar kiezen ze zelf voor. Maar er zijn situaties denkbaar waarbij 'zaken voor jezelf houden' of privacy in het algemeen juist averechts werkt. Kijk bijvoorbeeld naar wilsonbekwame patiënten of mensen in een inrichting. Daar zal altijd iemand moeten zijn die van alles (dus ook 'geheimen') op de hoogte is om ernstig nadeel of veiligheidsissues te voorkomen.