Hoe weet een 'helderziende' of hij in de toekomst kijkt of misschien wel iets voor jou visualiseert?

Als je naar een helderziende ga om bijvoorbeeld je toekomst te voorspellen krijg je altijd antwoord. Maar hoe weet een helderziende dat hij perongeluk niet aan het visualiseren is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet deze persoon simpelweg niet aangezien dit oplichterij is.

Het beste antwoord

De toekomst voorspellen is hetzelfde als interpreteren van een mogelijke afloop van de situatie zoals die wellicht doorloopt vanuit verleden naar heden naar toekomst. Het is dus niet meer dan een theorie. Iemand die indrukken op fijnstoffelijk niveau opdoet zal wellicht een verloop 'zien' als de dingen voortgaan zoals ze op dit moment gaan. Dit kunnen we dus opvatten als een voor de hand liggend mogelijk gevolg van huidige omstandigheden.

Gelukkig hebben wij mensen een vrije wil en zitten wij niet vast aan een noodlot. De genoemde interpretatie kan je wel helpen inzicht te krijgen in de gang van zaken, maar zal nooit een vast liggend resultaat zijn. Voorspellingen op de lange termijn zijn dus nog minder betrouwbaar dan dichter bij.
Bovendien is het voorspellen van dingen nooit absoluut en duidelijk omschreven. Men kan wel aan de hand van universele trillingen voorspellen welke invloeden of energieën er op bepaalde momenten meespelen in het leven. Je kunt bijvoorbeeld niet 'zien' dat er een mooie blonde dame op je zit te wachten in een restaurantje waar je een blind date hebt. Wel kun je zeggen dat de trillingen wijzen op een goede dag voor een nieuwe liefde in het leven of niet. Sommige helderzienden zijn echter wel vatbaar voor heel gedetailleerde beelden. Hoe dat werkt is mij niet duidelijk. Zij zien beelden voor zich zoals je die in een droom of in je herinnering voor je ziet. Voor je brein is dat dus een werkelijkheid die er echt is. Toch kunnen ook die indrukken er wel eens naast zitten en gekleurd worden door verleden en heden. Helder zien is eigenlijk een vorm van visualiseren, verbanden leggen tussen verleden en heden en je een reëel verloop naar de toekomst voorstellen. Dat gebeurt in een fractie van een seconde, waardoor veel helderzienden niet eens weten dat ze dit doen. Eigenlijk zijn helderzienden super logisch denkende mensen die goed zijn in hun intuïtie gebruiken. Een soort optelsom.

Gevoelens, emoties en ervaringen, herinneringen liggen allemaal opgeslagen in het brein. Wanneer je gevoelig bent voor de trillingen van die zaken, kun je die oppikken en een logisch vervolg voorspellen. Alle gevoelens, emoties en ervaringen kunnen omschreven worden in getallen die corresponderen met die trillingen. Dat is ook waar we in de numerologie mee werken. Wanneer ik iemand roepnaam en geboortedatum opschrijf, gaan bij mij de radertjes draaien en krijg ik allerlei indrukken binnen. Zo werkt iedereen weer anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi omschreven. Zelf denk ik dat toekomst zien en visualiseren in elkaar overlopen.

Andere antwoorden (6)

Een helderziende kan onmogelijk goed in de toekomst kijken, omdat de toekomst nooit vaststaat.
Op het moment dat jij een ander besluit gaat nemen, zal je toekomstbeeld gaan veranderen.
Er zijn dus verschillende versies toekomst, en daarom dus onmogelijk om te voorspellen.
Bovendien zit er nog een gevaar aan, je zult je gebonden voelen om nog beslissingen te nemen, en dingen te ondernemen.
Jij maakt je eigen toekomst, en dat kan nog alle kanten op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij/zij écht helderziende is, weet zij/hij dat ;)
Onder helderziendheid versta ik het inzicht in de handelingen van personen en in een gang van zaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je vraagt eigenlijk het verschil tussen een "helderziende" en een fantast.
Helderziende ziet een mogelijkheid (van de vele)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een helderziende krijgt, heel soms, gevoelens en beelden binnen die hij dan moet vertalen tot een voorspelling.
Deze voorspelling, kan mogelijk zo gebeuren, met de klemtoon op MOGELIJK.
Heel goed mogelijk is, dat hij zijn gevoelens en beelden, verkeerd vertaald, of niet in staat is het goed te vertalen.
Ook bij een helderziende worden er wel eens zaken geblokkeerd, die hij en anderen niet mogen weten.
Zo weet hij ook of het een echte voorspelling is of een die gevisualiseerd is.
Boodschappen die hij binnen krijgt bestaan vooral uit gevoel en dat gevoel ontbreekt bij visualiseren, dat doe je immers zelf.
Je moet het verschil zo zien, je krijgt een brief van een ander ( boodschap) of je stuurt een brief aan je zelf ( visualiseren)
De brief die je krijgt, moet je eerst lezen, de brief die je aan je zelf hebt gestuurd, ken je de inhoud al, hoef je niet te lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet hij niet.
Er is er geen door de overheid erkende opleiding tot helderziende dus iedereen kan zichzelf helderziende noemen en zich als zodanig presenteren.
Als een helderziende echt helderziend zou zijn dan zou hij veel geld kunnen verdienen door bijv. te voorspellen of de beurs gaat stijgen of dalen.
Dit betekent dat alles en iedereen die in weekenden op beurzen zit en voor een tientje je 'toekomst' zou voorspellen de boel oplicht.
Hetzelfde geldt voor andere helderzienden die tegen betaling voorspellingen doen.
Nogmaals een echte helderziende zou door bijv. voetbaluitslagen te voorspellen e.d. die inkomsten niet nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo iemand vertelt je alleen wat hij zien aan informatie. Zodra jij dit hebt gehoord zal jij jou leven gaan veranderen (onbewust) waarmee je al direct die toekomst van eerder al aan het veranderen bent. Gelukkig staat de toekomst niet vast al kan ik wel met zekerheid zeggen dat je dood zal gaan... Uiteindelijk.