Mensen die emotioneel op hetzelfde vlak zitten , hebben die veel overeenkomsten

Gister las ik in een blaadje dat mensen emotioneel met elkaar verbonden zijn. Maar voordat ze emotioneel verbonden zijn zorgt er toch iets voor dat ze emotioneel worden. De één wordt van een klein hondje emotioneel terwijl die ander pas emotioneel wordt in dezelfde mate bij het zien van een romantische film.

Er zitten dus duidelijk verschillen in..

Wanneer mensen emotioneel worden van dezelfde dingen kan het dan zo zijn dat ze vaak ook meer dezelfde dingen overeen hebben, of is dat helemaal niet waar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Mensen die samen geraakt worden door iets (een muziek stuk bijvoorbeeld) zullen inderdaad een verbondenheid voelen. Zij hebben dan tegelijk een zelfde soort frequentie in hun uitstraling.
Mensen die samen dronken zijn hebben dat trouwens ook. Zij zijn niet zozeer emotioneel geraakt door iets, maar doordat de alcohol een gelijkende frequentie in hun uitstraling te weeg brengt, voelen ze zich wel verbonden.

Ik denk niet dat een gelijk raakvlak betekend dat er ook andere/ meer gelijke raakvlakken zijn. Ik denk wel dat er een soort van 'universele' (is niet echt het juist woord) raakvlakken zijn bij bepaalde groepen. Ouders bijvoorbeeld, hebben vaker raakvlakken/gevoelige snaren als het om kinderen gaat, dan jongeren. En vrouwen dan weer vaker dan mannen.

Bij mannen zul je meer gelijke raakvlakken zien dan tussen mannen en vrouwen. Maar dat geld dus voor alle groepen. Maar dan is er dus iets anders oorzaak van de hoeveelheid overeenkomende raakvlakken.

In dit relaas is raakvlak bedoeld als: "de 'gevoelige' plek, waar je emotioneel geraakt kan worden door iets van buitenaf."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het emotioneel met elkaar op "het zelfde vlak" zitten, komt vanuit een verbinding die ontstaat.
Alsof je als het ware op dezelfde frequencie zit, opeens klopt alles, opeens lijk je samen 1 te zijn ver van de wereld vandaan. Het is een magisch gevoel en zodra dit er is, weet je dat dit er hoort te zijn en het er moest komen.

Het hoeft absoluut niet te maken te hebben met dezelfde overeenkomsten, sterker nog, je kan heel verschillend zijn. Het emotioneel op dezelfde frequencie zitten, 'leeft' heel ergens anders dan aardse interesses.
Dat voel je zodra een dergelijke verbinding ontstaat. Aardse interesses en overeenkomsten doen er dan weinig meer toe.