Verbeelding is dat je je fantasie gebruikt om je iets voor te stellen wat je (nog) niet kent en denken in beelden is dat als iemand jou iets uitlegt of je denkt zelf ergens aan, je het nagenoeg bijna helemaal voor je ziet in beelden of als een filmpje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zegt ''je fantasie gebruiken om je iets voor te stellen wat je niet kent'', is dat een talige proces in de hersenen of gaat dat ook in beelden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit de vraag is duidelijk dat twee dingen door elkaar lopen.
Je kunt op meerdere manieren denken. Er zijn mensen die in tekst denken (zoals ik)
ik denk in tekst, en daarin kan ik me dingen verbeelden met fantasie. Een beelddenker is meer iemand die in plaatjes denkt, dus als een beelddenker dit uitlegt
"ziet" hij dit voor zich, en schrijft het dan op. Dat is denken. Maar een beelddenker en iemand die in tekst denkt hebben allebei verbeelding. Een beelddenker is meestal wel beter in dingen verbeelden dan "tekstdenkers".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+