Maak het uit op welke manier je hoofd ligt als je je droom wilt onthouden?

Ik heb gehoord dat de ene kant van je hersenen je denk helft is en de andere je korte geheugen blabla.. en dat je dus op 2 manieren kan leren, en als je dat dus met plaatjes en whatever allemaal doet, dat je het dan beter onthoudt..

nu vroeg ik mezelf dus af of het uitmaakt als je je hoofd op een bepaalde manier houdt dat je dan beter je dromen onthoudt of anders zult dromen.

Als je je hoofd ondersteunt dan werkt namelijk de ene hersenhelft beter als het andere.. dus als je op je zijn slaapt, dan leun je toch meer op het ene hersenhelft?

Of ik zit gewoon onzin te typen x']

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt inderdaad 2 helften, een beetje ingewikkeld, maar ik weet dat als je even naar toilet gaat en daarna weer in bed stap, dan kan je je droom weer oppikken als je op dezelfde kant gaat liggen...dus helemaal onzin is het niet, wat je typt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien komt dat, doordat je uitgangspositie van je droom, het zelfde is als voor dat je ging plassen.
Het is dus even een soort pauze in je droom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo zou je het ook kunnen noemen...

Andere antwoorden (3)

Volgens mij is dat van mens tot mens verschillend en niet op de manier van hoe je, je hoofd neer legt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik slaap vaak op m'n rug en onthoud de ene keer alles en ben de andere keer alles kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al zou het mogelijk zijn. Dan lukt het je niet om in je slaap zo te blijven liggen. Je draait constant.