Kun je iets voor jezelf verpesten door het bij voorhand aan iemand te vertellen?

Ik heb ooit gehoord dat wanneer je iets graag wilt en dit vooraf aan mensen verteld je brein een stofje aanmaakt waardoor je dus denkt al zover te zijn en je kans op slagen dus verminderd. Weet iemand of dit klopt en waar dit onderzoek te vinden is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kunt alles wat je graag wilt aan mensen vertellen zonder dat het invloed heeft op de uitkomst.
De uitkomst is alleen afhankelijk van je realiteitszin. Als jij alleen dromen vertelt zonder de uitkomst aan mogelijkheden te toetsen en zonder er een 'watervast' plan op losgelaten te hebben, kan alles op instorten staan voordat je aan je einddoel bereikt hebt. Dat heeft dus niets te maken met in een vroeg stadium vertellen, maar alles met een reële onderbouwing.