wat is auditing?

Soort leugendetector apparaat die vooral door scientology wordt gebruikt.
Maar nog nooit geweten wat dat is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
fremar
10 jaar geleden
Ik ik dat in google ingeef,krijg ik een website van scentologie die als gevaarlijk aangeduid wordt door mijn virussanner...dus als je wil...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Dianetica http://en.wikipedia.org/wiki/Auditing_(Scientology)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pure onzin. Het meest leerzame was voor mij om de South Park aflevering over scientology kijken. Ook daar in wordt iemand geaudit. http://www.southpark.nl/full-episodes/s09e12-trapped-in-the-closet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cartman zou het goed doen bij scientology.. "Respect my authoritah!"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Screw u guys, i'm going home!

Antwoorden (1)

"Auditing is het controleren van een organisatie. Dit omvat het uitvoeren van:
• een onderzoek naar een proces/organisatie,
• een accountantscontrole van een verantwoordingsstuk, zoals een jaarrekening, subsidieaanvraag of interne (management)rapportage.

Het doel is het verschaffen van (additionele) zekerheid aan de opdrachtgever (auditée) of derden (maatschappelijk verkeer). Een procesaudit richt zich op het onderzoek naar de opzet en werking van beheersmaatregelen. Een financiële audit richt zich op de betrouwbaarheid van de verslaglegging. De uitvoerenden (auditors) zijn gespecialiseerde controleurs zoals accountants, kwaliteitsauditors of controleafdelingen binnen een bedrijf(stak).
De uitkomsten van een audit worden in een rapport vastgelegd.

Er worden verschillende vormen van auditing onderscheiden, zoals:
• Operational auditing (ook wel proces audit genoemd)
• IT-auditing (vroeger ook wel EDP-auditing genoemd)
• Financial auditing (ook wel accountantscontrole genoemd)
• Forensic auditing (ook wel fraude onderzoek genoemd)
• Kwaliteitsaudit (ook wel ISO audits genoemd)
• Informatie audit (veelal onderdeel van informatiemanagement)"