Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom sla je in een psychisch stuurslot als je met je fiets dreigt te vallen?

Ik heb het nogal eens met fietsen, en zeker met een beetje alcohol op, dat als mijn fiets van het fietspad af dreig te raken, dicht bij de stoeprand, of de berm komt, etc, dat ik dan plotseling mijn vermogen om te sturen verlies. ik kan dan alleen nog maar rechtdoor, of, stel dat de berm rechts van mij is, met een dwangbeweging een korte bocht naar rechts maken, de berm in. naar links is tijdelijk onmogelijk, mn armen zijn bevroren. Meestal doe ik dan een noodstop, of vertraag ik zoveel dat ik wel weer normaal kan sturen.

maar waarom kan je dan plotseling niet meer corrigeren, terwijl dat juist voor zo'n situatie nodig zou moeten zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
670
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Psychisch stuurslot, mooie term.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(grinnikt) ik wist er geen betere benaming voor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wilde net zeggen, wat een mooie verwoording :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je dicht bij de rand van de weg komt (door misschien wat alcohol op te hebben of als je niet oplet) en je helt nog iets naar rechts laat je lichaam je niet naar links sturen want dan val je, omdat je je fiets dan onder je evenwichtspunt weghaalt.
De logische reactie is je fiets onder je evenwichtspunt zetten en dat is dus door naar rechts te sturen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je je dan verkramt.
Lijkt mij iets psychisch, en dat valt ( al is het met moeite ) wel af te leren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding