Hoe erg verandert een mens in zijn hele leven?

Piet is Piet. Maar Piet verandert wel de rest van zijn leven natuurlijk, welke delen blijven hetzelfde van piet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (10)

Heel en bitter weinig...

Er zijn maar een paar mensen die echt veranderen en dat zijn zij die plotseling tot de ontdekking komen wat de waarheid is, die realiseren plotseling hoe alles in elkaar steekt en dat brengt een radicale verandering te weeg... Ik heb al meerdere voorbeelden van dit fenomeen gezien en ik sta er elke keer weer versteld van hoe zeer een persoon tot op de bodem verandert...

En die verandering waar ik het over heb, gaat per definitie gepaard met een naamsverandering, dat is ook niet voor niets, denk er maar eens over na...

Maar zonder dit, veranderen mensen ietsie pietsie, marginaal, een beetje meer dit een beetje minder dat en dan heb je het wel gehad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van waar dit minnetje ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cilinder stoor je er niet aan, doe ik ook niet, en er zullen er nog wel meer volgen... Maak je niet dik... Jij waardeert het toch, daar ben ik al blij mee...
Geen enkel deel blijft hetzelfde, alles groeit,
van binnen en van buiten.
Soms verandert een Piet zelfs in een Riet.
En dan verandert er een heleboel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En da's merkwaardig, aangezien Riet juist een aanhangsel meer heeft dan Piet. Maar dat terzijde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar 't gaat niet over meer of minder, maar over verandering.
Ik geloof dat de vingerafdrukken gelijk blijven, en dat zou je op kopieer fouten na, ook van het DNA kunnen zeggen. Verder verandert eigenlijk volgens mij alles.

Nou nee, zijn naam blijft waarschijnlijk ook Piet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel erg soms wel draait hij/zij 180 graden. En over een periode draait die weer 180 graden. En dan komt die weer op het zelfde plaats terug...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, alleen een stapje "hoger". Steeds verder de spiraal langs.
Fundamentele veranderingen gebeuren weinig tenzij door een zwaar ongeval of ziekte of door een speciale gebeurtenis. Als verandering inhoudt evolutie zijn er veel ,want we willen met zijn allen beter zijn als mens , , groeien, ontwikkelen of stabiliseren. De fysieke verandering heeft natuurlijk invloed op de innerlijke gemoedsrust. Het aanvaardingsproces dat men ouder wordt. Ik denk wel dat er een katalysator nodig is om de verandering te starten : een externe gebeurtenis of een toegenomen bewustzijn door mensen rondom jou. Welke delen blijven hetzelfde : de taal , de passie, de extro- of introvertie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veranderen van mens kan ook ontwikkelen zijn ,ik zie dat positief .Piet kan leren van ervaringen die hij mee maakt. Qua gedragingen ook. Het karakter van Piet zal het zelfde blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mens veranderd wel door andere inzichten en invloeden van andere mensen maar zijn karaker veranderd niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De naam 'Piet' verandert niet.

Daarnaast is het aan Piet of, en hoeveel hij bereid is te veranderen, hetzij te groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt af wat degene met zijn leven doet. Sluit je jezelf jarenlang in het kolenhok op (of je wordt opgesloten, brrr) dan zie je niemand. Ben je iemand die in een grote stad woont en veel evenementen afgaat, dan kom je zeeën mensen tegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je wordt geboren ben je nog helemaal blanco. Vervolgens doe je je hele leven ervaringen op, zowel positieve als negatieve, zowel heftige als alledaagse.
Al deze ervaringen vormen je tot de persoon die je nu bent. En over 10 jaar ben jij nog steeds die persoon, maar kun je toch weer veranderd zijn door de dingen die je hebt meegemaakt, de mensen die je hebt ontmoet.