Wat is de gemiddelde leeftijd/na hoeveel tijd dat een stelletje (middelbare leeftijd) samen gaan slapen?

Vaak zie je stelletjes van de middelbare school die op allemaal verschillende leeftijden samen slapen. Ik heb niet over seks, of seksuele bedoelingen. Gewoon, logeren, maar wel in 1 bed. Wat is ongeveer de gemiddelde leeftijd in een echte relatie? (dus geen stoplichtrelatie)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwacht maar geen antwoord, want hier is geen regel voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het nu over de middelbare leeftijd of de middelbare school?
Dat is nogal een verschil!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er ook heeeel erg aan hoe soepel/streng de ouders zijn en of er ook.sprake is van geloofsovertuiging
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gemiddelde leeftijd zal ergens tussen de 14 en de 44 liggen, schat ik zo. Met uitzonderingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het bestaan van een gemiddelde, is helemaal geen regel nodig natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Fynnya, wat jij wilt, hier zijn geen (betrouwbare) cijfers voor. Daarnaast geeft een gemiddelde geen fatsoenlijke informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het een onduidelijke vraag die onderhevig is aan te veel variabelen om van een zinnig antwoord te voorzien.
Als je met zo'n vraag zit ga dan af op je gevoel of be'spreek' het met iemand. Ook op het internet is hier plek voor, maar vragen op 'deze' site dienen een kennisvermeerderend doel te dienen voor meer dan één iemand. Toch wens ik je veel sterke met hem/haar.

Het beste antwoord

Hangt van opvoeding, sociale klasse, (al dan niet aanwezigheid van/soort) geloof af en is daarnaast nog heel persoonlijk. Meisjes zijn er vaak eerder aan toe/hebben eerder behoefte dan jongens hoewel dat ook veranderd kan zijn, ik praat over meer dan 38 jaar geleden!). Kortom: Hier is geen kant-en-klaar [;-D] antwoord te geven. Met tussen 16 en 18 +/- 2 jaar zit ik ruim en niet erg verkeerd denk ik. Uitschieters hou je altijd. Ik heb een katholiek meisje gekend dat op haar 22e volgens eigen zeggen nog nooit naast een jongen of man had geslapen. Dat was ook een dikke dertig jaar geleden overigens...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Slapen is niet tijdgebonden of leeftijdgebonden gevoel moet goed zitten voordat je met hem/haar bed kan delen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig is dat nogal gewoon. Er komt een goede bekende logeren, en die kruipt gewoon in een bed erbij.
Dertig jaar geleden zou dat niet kunnen.

Een echte relatie is er een met seksuele lading, bedoel je? Dan is 15, 5 jaar wel een leeftijd waarop dat veel gaat voorkomen. Maar tevens moet je niet aan 'relatie' denken, maar meer aan experimenteergedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel eerder vanaf welke leeftijd de gemiddelde ouder een logeerpartij zonder seksueel gebruik accepteerd.. Enig idee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer een ouder dat accepteert (met een t), ligt aan de achtergrond en leeftijd van de ouder, en zeker ook of dit het eerste of tweede kind is.
En dan zullen kinderen van 9 jaar zonder meer bij elkaar kunnen slapen.
Bij pubers kan er een probleem ontstaan. Een moderne, ruimdenkende (of is dat niet modern meer?) ouder, zal doorvragen bij de puber om te weten wat er aan de hand is. Een goede ouder leidt zijn kind op tot volwassenheid, en dat gaat door het promoten van verantwoordelijkheidsgevoel. Veel meer dan met het stomweg verbieden van dingen.
Een moderne ouder (70-jaren stijl) zou zeggen:"Als jullie aan seks gaan doen, de condooms liggen op de bekende plek". Vanaf 16 jaar is dat geen probleem, daarvoor is het afhankelijk van de volwassenheidsgraad van de puber.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha ha ha, die minners, veel tekort gekomen vroeger?
Bij dawsons creek (ken je dat nog) was het vanuit de kindertijd al zo gegroeid en pas daarna kregen ze een relatie.
Sommige ouderen kennen de ongemakken van samen slapen en die doen het niet.
Soms begint het met een one night stand (sex) die nooit meer weg ging.
Jongeren die nog thuis wonen schuiven misschien eerder een matras bij op de kamer ivm 1 persoon bed.

Kortom, niks over te zeggen. Maak zoiets niet te beladen. Het komt zoals het komt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een echt relatie (spreken we van 16 jaar of ouder) blijft het niet rustig in bed. Als die dan eenmaal bij elkaar in 1 bed liggen (iig bij mij) dan mag de lamp die in de woonkamer daar beneden hangt gaan vrezen voor zijn leven :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een echte relatie bedoel ik dat je al 1 of 2 jaar een relatie hebt in deze context. En omdat het over de middelbare leeftijd gaat (13 - 17/18) heb ik het niet echt over 16 jaar en ouder..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aah, wat schattig, middelbare leeftijd 13-17.... :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad .... 17 jaar = middelbare leeftijd??? Wat moet ik dan op m'n 62ste????????
bij mij op de middelbare school, had een stelletje (13 jaar) pas 2 weken & ze gingen al bij elkaar slapen…