Wanneer werd autisme in de ICD (Europese classificatie opgenomen?

Ik weet dat in 1980 autisme opgenomen is in de DSM (-IV). Dit is de Amerikaanse classificatie voor psychische stoornissen.

En verder..Zijn er grote verschillen tussen de DSM en de ICD als het gaat om autisme?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

ICD-10 is voor alle ziekten, DSM-IV specifiek voor psychiatrie. Ze worden in de psychiatrie allebei gebruikt, al is er een voorkeur voor de DSM-IV. Afwegingen kunnen de bekendheid van de professional zijn met een bepaald systeem, de beschrijving van een beeld. De DSM heeft daarin de afgelopen decennia veel terrein veroverd.

(Verder kon ik niets vinden over wanneer autisme in de ICD werd opgenomen. Ik hoop dat je aan dit antwoord wat hebt).