Blue Monday is de meest deprimerende dag van het jaar. Het geld is op door de dure maand december, de eerste rekeningen zijn alweer binnen, de goede voornemens voor het nieuwe jaar zijn al niet gehaald, en als klap op de vuurpijl is het ook nog eens maandag en moeten we weer aan het werk..

Toegevoegd na 3 minuten:
De Britse psycholoog Cliff Arnall heeft dit in 2005 bedacht. Zijn publicatie is behoorlijk kritisch onthaald. Toch haalt het elk jaar weer de kranten, voornamelijk omdat het zo lekker makkelijk is. Ach, laten we het van de zonnige kant bekijken: we hebben de meest deprimerende dag van het jaar in ieder geval vast achter de rug, en het jaar duurt nog lang!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt goed!
walter
12 jaar geleden
Het onderzoek van die psycholoog is betaald door een reisbureau.
Dus dat zegt al genoeg over de geloofwaardigheid.
In Nederland is een blauwe maandag een begrip dat betekent dat iets maar heel kort heeft plaatsgevonden.
B.v. "die heeft ook een blauwe maandag gewerkt in de bouw." Dus hij werkt daar niet meer en heeft er maar kort gewerkt.
Of als iemand vraagt: "hij is toch gestopt met roken"? Kun je een antwoord krijgen als: "Ja een blauwe maandag", wat betekent dat hij op dit moment weer rookt.
Dit begrip was er al toen ik nog kind was en ik ga al vele jaartjes mee, dus niets van de laatste tijd.