Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel jaar duurt de universitaire studie psychologie?

Ik studeer psychologie aan de Universiteit Utrecht. Ik weet dat de bachelor 3 jaar duurt en de master 1 of 2 jaar (hangt af van de richting). Hierna zou je nog door kunnen studeren voor bijv GZ psycholoog. (Volgens mij ben je dan al aan het werk.) Ook kan je volgens mij daarna nog doorstuderen als je dat zou willen. Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies zit (ik doe de richting Kinder en jeugd)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Afhankelijk of je deel- of voltijd gaat studeren:

Deeltijd: 4-jarig
Voltijd: 2-jarig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat me niet zo zeer om de gz opleiding, maar wat er na je master nog allemaal voor doorstudeermogelijkheden zijn
Volgens deze site
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/opleiding-en-beroep/45731-psychologie-studeren-wat-word-je-eigenlijk.html
zijn dit de mogelijkheden:

GZ-psycholoog
2 jaar na master (die noem je zelf al)

Psychotherapeut
4 jaar na master

Klinische psycholoog
3 jaar na gz-psycholoog

Mogelijk heb je ook nog iets aan onderstaande link:
http://www.medifora.nl/showthread.php?t=5461

Dat forum gaat dan wel over geneeskunde, maar er zijn in de lopende thread 2 mensen aan het woord die psychologie studeren, en allerlei zaken uitwisselen over de mogelijkheden na de studie. Er valt misschien voor jou ook best iets zinnigs te lezen.

Ook zou je met jouw specifieke vraag daar kunnen aansluiten in de thread. Het topic is nog niet zo oud (ongeveer een half jaar) dus zeker nog actueel.

Veel succes met je studie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding