Wat maakt een mens abnormaal?

Als je sleur leven heeft, ben je abnormaal,
Als een persoon bedrevenheid volgt, zoals eten op dezelfde plaats, het bestellen van hetzelfde voedsel, tv kijken, minimale sociale vrienden / familie, introvert, hebben waargenomen onconventionele ideeën, maakt dit een persoon abnormaal?

Is het abnormaal om te variëren van mensen,
Net als bij de talrijke gevallen van bedrog, diefstal etc in de samenleving?

Is het abnormaal om geen nauwe banden hebben, noch getrouwd zijn?

Is het abnormaal om vrij zijn van lijden, of voor iemand te vermijden lijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger hing er in het Godsdienstlokaal een poster met de tekst: waarom gek, omdat hij anders is?
Ik vond hem zo mooi dat hij me 30 jaar later nog regelmatig door mijn hoofd schiet. En zo waar......
Is niet iedereen anders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou je abnormaal veel ++ willen geven voor deze vraag maar je zal met één normale + tevreden moet zijn ;-)

Het beste antwoord

Abnormaal is een subjectief woord. Het is dus voor elk mens verschillend wat hij of zij abnormaal vind. Doorgaans vinden wij iets abnormaals, als het niet in de maatschappij hoort. Ik zal mijn mening van abnormaal geven op jouw lijstje:

Als een persoon bedrevenheid volgt, zoals eten op dezelfde plaats, het bestellen van hetzelfde voedsel, tv kijken, minimale sociale vrienden / familie, introvert, hebben waargenomen onconventionele ideeën, maakt dit een persoon abnormaal? NEE

Is het abnormaal om te variëren van mensen, Net als bij de talrijke gevallen van bedrog, diefstal etc in de samenleving? (snap ik niet echt)

Is het abnormaal om geen nauwe banden hebben, noch getrouwd zijn? NEE

Is het abnormaal om vrij zijn van lijden, of voor iemand te vermijden lijden? Abnormaal om vrij zijn van lijden, NEE. De andere snap ik niet.

Hopelijk is dit een beetje wat je zocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een mens is het enige levende wezen dat bewust is van zijn dood.
Verder heeft een mens ook nog geheugen wat dieren (bijna) niet hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Normaal zijn' lijkt een begeerlijke toestand als je het niet bent.
Tenminste als je je niet gelukkig voelt.

ALs je leven sleur heeft ben je niet abnormaal,
maar juist normaal.
De meeste mensen hebben een sleur leven, met iedere dag dezelfde dingen, en een beperkte kring mensen.
Normaal is simpel dat wat voor de meeste mensen geldt. Normaal hoort bij de meerderheid.

Abnormaal worden de dingen gevonden die de meerderheid vreemd vindt.
Maar abnormaal is niet fout!!

Het is niet abnormaal om geen nauwe banden te hebben of om niet getrouwd te zijn.
Er zijn heel veel mensen die geen hartsvrienden hebben en geen partner.

Het is tamelijk abnormaal om helemaal vrij te zijn van lijden.
De meeste mensen kennen een vorm van lijden:
- dingen willen hebben
- liefdesverdriet
- iemand overleden
- geen werk of geen leuk werk
ETC

Het is niet te zeggen wat een mens abnormaal maakt.
Het belangrijkste voor ieder mens is dat hij/zij zijn gang kan gaan, zelf persoonlijk de beste manier van leven kan vinden, zo vrij mogelijk zijn......en dat alles zonder anderen te kwetsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woord "normaal" betekend "volgens de norm" (NORMaal). Je zou kunnen zeggen dat datgene wat buiten de norm valt, abnormaal is. Maar dit is geen vaststaand gegeven, omdat iedereen een andere norm hanteerd. Zowel mensen onderling als in verschillende culturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is normaal? Is dat niet wat het merendeel van de mensen ook doen?
Dus is dan iemand normaal als hij doet wat het merendeel ook doet?

In mijn optiek is iedereen uniek, en daarmee eigenlijk abnormaal. Dat iemand normaal doet, komt meer door maatschappelijke druk en sociale controle.

Iemand die zou kunnen leven volgens zijn eigen hart, zou volledig abnormaal zijn. Want hij is uniek.
Als iedereen zou kunnen leven volgens zijn hart, zou er geen normaal bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor de ene normaal is dat kan voor de andere perfect als abnormaal benoemd of ervaren worden.
En omgekeerd.

Heel vaak wordt er beweerd dat abnormaal datgene is wat afwijkt van de algemene 'aanvaardbare' normen van een maatschappij of leefgemeenschap.
In de praktijk komt het er echter heel vaak op neer dat degene die de meeste publieke heisa maakt rond een fenomeen de indruk kan opwekken dat de meerderheid aan een bepaalde norm voldoet (zoals bijvoorbeeld hetero zijn) terwijl er in de praktijk misschien zelfs maar een absolute minderheid hetero is.

In wezen is iedereen even abnormaal als normaal.

Het is dus perfect normaal om geen nauwe banden te hebben en ongetrouwd te zijn.

Het is dus perfect normaal om er totaal andere ideeën of gewoontes op na te houden dan anderen.
Indien je de exacte wereld-situatie zou kunnen overschouwen dan zouden vele zogenaamde abnormalen perplex staan dat er in de praktijk veel meer lotgenoten of gelijkgestemden circuleren dan men ooit had durven vermoeden of hopen.

Wat een mens als abnormaal bestempelt is in eenvoudige bewoordingen de kritiek die voortspruit vanuit het gebrek aan inlevingsvermogen wat betreft het anders zijn van anderen.
En ook dat is weer een normaal gegeven in het abnormaliteiten-spel dat wij "Het Leven" noemen ;-)

Have Fun Anyway!