Hoe sta jij tegenover de zogenaamde "gevaarlijke "R in de maand...Moet je depressief worden? of minder productief? Waarom denken mensen zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

vroeger was er in tijden dat de r in de maand zat minder vitamine rijk voedsel te verkrijgen, daardoor raakten de mensen tijdens de winter langzaamaan lichamelijk in een dip.
Dat vitaminegebrek hoef je nu niet meer te hebben, maar de gedachte lijkt nog wel steeds te bestaan
Verder krijgen we ook minder zon en ja er zijn mensen die daardoor echt depressief worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Maanden met de "r" erin zijn de koude maanden, dus meer kans op griepje en verkoudheid.
Daaraan gekoppeld de najaarsdepresiie die sommige mensen meemaken geeft een hele gevaarlijke "r" in de maand.

Waarom ze zo denken? geen flauw idee, dat van het griepje en verkoudheid kan ik indenken, je zit toch meer op elkaar gepakt als het koud is, dus meer kans op besmetting. De andere, depressie en productiviteit, kan ik persoonlijk niet plaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap die "R" niet (zomeR).

Maar goed, je bedoeld de herfst en de winter.

Dit is een periode waarin de aarde naar een winterslaap werkt. Alles wordt wat zwaarder (het weer, de temperatuur). De aarde zal het wat rustiger aan moeten doen. Anders zal het zichzelf kapot maken.

Voor de mens is dit net zo. Je kan niet het tempo aan wat we doen in de lente (de geboorte), de zomer (de groei, het rijpen) en de nazomer (het oogsten).
Echter wil onze maatschappij wel steeds harder, dus ook in de "R" perioden.

Daarnaast wordt het donker, tijd van de haloween. Tijd voor de boze geesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja sorry. september is voor mij de nazomer, dus een goede maand.
April het begin van de lente. Dus herstel en opbloeien. Ook een goede maand.
voor mij betekent de R in de maand alleen dat er weer mosselen zijn... yummie...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nergens last van eigenlijk... Al ben ik toch een fan van de zomer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet helemaal niets. De mens is aan tradities gebonden. En die "R" maakte de mensen uit vroeger tijden alert. Het komt dus nog van vroeger uit. Als de "R" in de maand kwam moest je ook levertraan slikken om gezond te blijven.

Het klopt dat het weer frisser wordt (al wordt je daar niet ziek van), en de dagen korten (maar als je dagelijks naar buiten gaat wordt je ook hier niet depressief van).
Er zijn 8 maanden met een "R", dat zou betekenen dat we 8 maanden minder productief en depressief zullen zijn. Daar kun je mee aankomen in de huidige maatschappij.
Nee hoor, klinkklare onzin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan alleen reageren op het laatste deel van je vraag, over het eerste deel kan ik niets zinnigs zeggen dan voldoende vitaminen eten.
In het najaar worden de avonden langer en zeker tegen het einde van het jaar gaan mensen evalueren. Wat heb ik dit jaar gedaan? Wat gaat er volgend jaar gebeuren?
Koude en donkere dagen hebben effect op mensen. Zorg voor voldoende licht en beweging.
Zorg ervoor dat je leert hoe je, zonder reden, een goed gevoel kunt oproepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De maanden met een R er in, zijn de maanden dat de mensen minder buiten zijn, minder frisse lucht, meer in huis zitten waar de luchtkwaliteit vaak zeer slecht is.
Mede door minder direct zonlicht, is de weerstand van veel mensen aanzienlijk minder dan in de rest van het jaar
.
Het uitzonderlijk mooie en vrij warme weer deze herfs, is waarschijnlijk de oorzaak waarom er nog steeds zo weinig mensen de m. griep hebben gekregen.
Door het mooie weer en veel buiten zijn heeft de meeste mensen goed gedaan , ze hebben veel weerstand.
Als het slechte weer begint en de mensen vrijwel niet meer buiten komen zal de griep enorm toenemen.
Niet door het nat regenen zoals zo veel mensen nog steeds denken, maar door verminderde weerstand.

Dan is er ook nog een grote groep mensen die slecht tegen kort daglicht kunnen en daarvan in een winterdip raken, voor de rest van de winter.

Zelf vind ik de herfst en de winter een heel mooie tijd, ik ben bijna altijd buiten, heb geen last van de kou en binnen is het gezelliger dan in de zomer.
Houtkacheltje aan, kaarsje, wat te knabbelen, laat die winter maar komen.