Hoe sta jij tegenover de zogenaamde "gevaarlijke "R in de maand...Moet je depressief worden? of minder productief? Waarom denken mensen zo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nergens last van eigenlijk... Al ben ik toch een fan van de zomer!

Je moet helemaal niets. De mens is aan tradities gebonden. En die "R" maakte de mensen uit vroeger tijden alert. Het komt dus nog van vroeger uit. Als de "R" in de maand kwam moest je ook levertraan slikken om gezond te blijven. Het klopt dat het weer frisser wordt (al wordt je daar niet ziek van), en de dagen korten (maar als je dagelijks naar buiten gaat wordt je ook hier niet depressief van). Er zijn 8 maanden met een "R", dat zou betekenen dat we 8 maanden minder productief en depressief zullen zijn. Daar kun je mee aankomen in de huidige maatschappij. Nee hoor, klinkklare onzin...

Ik kan alleen reageren op het laatste deel van je vraag, over het eerste deel kan ik niets zinnigs zeggen dan voldoende vitaminen eten. In het najaar worden de avonden langer en zeker tegen het einde van het jaar gaan mensen evalueren. Wat heb ik dit jaar gedaan? Wat gaat er volgend jaar gebeuren? Koude en donkere dagen hebben effect op mensen. Zorg voor voldoende licht en beweging. Zorg ervoor dat je leert hoe je, zonder reden, een goed gevoel kunt oproepen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100