wat speelt zich af in de consument z'n hersenen bij het kopen van een product waarbij de producent gebruik heeft gemaakt van neuromarketing-strategie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Beetje lastig te beantwoorden, omdat niet duidelijk is of je dat op biochemisch of psychologisch niveau bedoelt, maar ik doe een poging. Bij neuromarketing verkoop je niet een PRODUCT, maar een BEELD, een IMAGO dat een product moet oproepen of een gevoel dat daarbij hoort. Een duidelijk voorbeeld daarvan is coca cola ; je koopt geen lekker danwel dorstlessend drankje, maar een gevoel, een levensstijl, vrienden, avontuur, feest, populariteit en vrolijkheid. Dat negen van de tien colaatjes eenzaam op de bank voor de televisie wordt opgezopen door mensen die voor geen meter te associeren zijn met het in de reclame geschetste beeld doet niet ter zake ; wie Coke drinkt, is stiekem toch een beetje hip / populair / vrolijk. Net het DRANKJE is belangrijk, dat kun je vergelijkbaar ook voor een flinke cent minder kopen met nauwelijks te onderscheiden smaak, maar het IMAGO dat dat drankje moet oproepen. En de concurrent hoeft dus niet te proberen te vertellen dat-ie beter SMAAKT, want dat zal de consument aan zijn **** roesten, maar met een aantrekkelijker / ander (andere doelgroep) imago komen. Wat er dus gebeurt bij de consument, is dat et beeld van et product onmiddellijk et bijbehorende imago uit de reclame oproept, en dat et willen van dat imago de koop bepaald, niet de prijs, de smaak of de kleur van de fles. En dat gaat heel ver. Het genoemde boek gaat heel diep op deze materie in, en is zeker het lezen waard als het onderwerp je interesseert. Het is hier en daar nog tweedehands te krijgen.

Bronnen:
http://www.antiqbook.com/books/bookinfo.ph...
van mens tot mationet - hans ferree

De TV = De grootste Manipulator ever Wat ze op tv zien , zweren zu voor , kep het toch zeker op tv gezien. pffff DAN HAD JE 2 TV MOETEN HEBBEN WANT ELKE GEBEURTENIS HEEFT 2 KANTEN , JIJ ZIET EN GELOOFD ER MAAR EEN. Je start met ju oogjes en gebruikt daarbij een gedeelte hersens HET HOORD ZO : Je gebruikt je hersens en gebruikt daarbij - je oogjes en ju oortjes , en dan concludeer ju . Jij doet oogjes eerst ! GEBRUIK VAN HERSENS : JE NEEMT AAN Zonder de hersens te gebruiken. je kijkt naar een kant van het verhaal en geloofd ju oogjes terwijl er iemand achter zit , die uitmaakt wat er uit gezonden word. EN JIJ GELOOFD ?

Bronnen:
Geloof,rechten,manipulation,truth,real,waa...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100