Hoe kan het dat ik als aan bepaalde mensen denk ik ze korte tijd later ook in het echt zie?

Als ik bepaalde mensen al heel lang niet meer heb gezien, en iets doet me aan hem/haar denken, dan zie ik ze meestal binnen korte tijd (kan varieren van een dag tot een week) weer ergens lopen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

We hebben al veel van dit soort vragen gehad de laatste tijd. Kan het misschien dat je ook aan andere mensen denkt en die niet ziet, een dag of een week later? Dat je alleen die keren onthoudt dat het wel gebeurt? Meestal is dat het. Maar er zullen ook mensen zijn die zullen zeggen dat je ze niet voor niets tegenkomt en dat je wat van ze moet leren. Wat denk je zelf?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn twee antwoorden op:
a) Je denkt ook vaak genoeg aan mensen zonder dat je ze kort daarna tegenkomt. Dat zal je je minder vaak herinneren omdat het niet zo opmerkelijk is.

b) Je hebt een bepaald voorgevoel dat je deze mensen tegen zult komen, of die mensen denken aan jou en je voelt dat. Dit is niet zo zeldzaam, ik ken zelf een aantal mensen die ditzelfde regelmatig vertellen. Het is een vorm van paranormaal contact.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je noemt het verschijnsel in punt b gewoon "toeval".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ga voor antwoord a +1
Toeval.

Of het gaat om de gedachte "oei, ik moet zijn/haar verjaardag niet vergeten!" of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zo zijn .Ik had het van deze week ook.Maar het is wel handig om dan ook weer niet te ver van die persoon te zitten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dit jou dit vaker overkomt, heb je daar toch een gevoel voor.
Ik heb het zelf ook wel eens: Ik denk zomaar aan iemand die ik al jaren niet gezien heb, en de volgende dag loop ik hem of haar tegen het lijf in de stad.

Toeval? Ik denk het niet.
Toch een vorm van onbewust vooruitzien. Enigszins in staat zijn te voorvoelen dat er iets bepaalds plaats gaat vinden.

(Bovenstaande overtuiging staat bij de meeste GV'ers gelijk aan vloeken in de kerk, dus kom maar op met die minduimen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee joh, men is hier dol op. Ik geloof er niet in, maar ieder zn ding. Gedoogbeleid, je kent het wel, niet goedkeuren of afkeuren ^.-
Er zijn ook een heleboel mensen aan wie je denkt en die je NIET kort daarna ziet lopen. Maar die gevallen onthoud je niet. Het is een bekend psychologisch verschijnsel. Alleen de succesen onthoud je.