Waarom knipogen (volwassen) mensen naar elkaar?

Ik vraag me dus af waarom mensen naar elkaar knipogen (ook als ze niet in gesprek zijn). Wat betekent deze non-verbale communicatie? Ik heb altijd de indruk dat degene naar wie geknipoogt word niet serieus genomen word. Klopt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (4)

Het KAN zo zijn dat ze een grapje maken over / met de andere persoon.

Ook kan het zo zijn dat iemand die nog duidelijk jonger is (bv minderjarige kinderen) een statement maken, die de ouders op dat moment met een korreltje zout nemen, en in die knipoog met elkaar delen: Laat maar gaan / laat maar doorlullen. Hij leert het nog wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan ook een teken van verstandhouding zijn, alle twee constateren iets en zonder wat te zeggen geef je op die manier een teken van het bewust zijn van datgene, het kan ook zijn dat een man naar een vrouw knipoogt om te zeggen dat hij haar wel aardig of aantrekkelijk vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak als er geknipoogt wordt, afhankelijk van de relatie tussen de twee personen, wordt er mee bedoeld "wij hebben samen een geheimpje" een soort van "ons ding". Dit wordt zo gedaan zodat een derde persoon het niet kan weten. Als hij bijvoorbeeld in de maling wordt genomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oudere mannen ( 70+) knipogen ook weleens als een begroeting. Een soort "hoi" dus, vergelijkbaar met je kin omhoog doen.