Hoe gaat een neurologisch onderzoek?

13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er helemaal aan waar t onderzoek voor nodig is. Welke kwaal of ziekte op neurologisch gebied dus. Je kunt er het beste even naar informeren. Succes en sterkte.

Het beste antwoord

Het lichamelijk onderzoek van iemand met neurologische klachten richt zich op alle functies van het zenuwstelsel.

Hieronder valt het beoordelen van de zogeheten hogere cerebrale functies (denken, geheugen, plannen),
het onderzoeken van de hersenzenuwen,
het motorische en het sensibele stelsel,
de reflexen,
de functies van de kleine hersenen (cerebellum) en
het autonome (willekeurige) zenuwstelsel.

Hoe uitgebreid en welke zaken worden weggelaten is aan een arts om te beoordelen. Niet elk neurologisch onderzoek zal er daarom uitzien zoals hieronder beschreven.

http://www.medicinfo.nl/%7Bedda8608-6623-46f9-b38a-e2f2970fdd2e%7D

En daar vind je een uitgebreide beschrijving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de zenuwen van mijn vingers zijn een keer doorgemeten vanwege rsi.
Dan worden er meetprobes geplaatst en aan de andere kant stroominjectiepunten. Er wordt dus een stroom erin gegooid en zo voelde het toen ook. Niet echt prettig.
Natuurlijk kan je deze beter bij de specials/afdeling neerleggen. Want die weten altijd het beste antwoord te geven op deze vraag.

Toegevoegd na 1 minuut:
bovendien wordt je niet beinvloedt door de 'verhalen' van anderen. Het enige wat dat oplevert is meer stress.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende neurologische onderzoeken zoals een EEG, een schedelfoto, een röntgenonderzoek met contrast voor hersenvatenonderzoek, Het ligt eraan wat de neuroloog wil vinden of wil uitsluiten